Wij zeggen tegen azc gemeente buren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zeggen tegen azc gemeente buren.

Gast

#76 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 23:30

#75: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

heel duidelijk!  ik ben hier niet degene met zijn kop in het zand

Gast

#77 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 23:32

#74: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

alles!

dus geef me eens een antwoord! stuur jij je dochter volgend jaar met oudjaar naar keulen? zijn toch allemaal leuke en dankbare asielzoekertjes?

toch?

Gast

#78 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 23:50

#77: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Het lijkt alsof jij weet wat er precies gebeurd is en wie de daders waren in Keulen. Mooi, meld je dan meteen bij de Duitse justitue, want jij bent de enige die dat weet. Vooralsnog zijn er 32 verdachten in beeld, die allen uit Noord-Afrika komen. Zijn dat de mensen die hier in een AZC geplaatst zouden gaan worden? NEE. Dan trek ook niet zo'n idiote conclusies op basis van zaken die er totaal niets mee te maken hebben.

Voor de zoveelste keer: het gaat hier over een ASIELZOEKERSCENTRUM in Buren. Dat heeft NIETS te maken met mijn dochter en NIETS te maken met Keulen, ook al leiden jouw perverse gedachten jou in die richting.

Kunnen we de discussie dan ook bij dat AZC houden en er niet weer populistisch-islamofobe propaganda van maken?

Anonymous

#79 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 23:54

#72: - Re: Re: Re: Re: Re:  

"waar denk je dat die vooroordelen vandaan komen? Asielzoekers doen nogal hun best om die keer op keer te bevestigen."

Ja, waar komen die vooroordelen vandaan? Niet van de asielzoekers blijkbaar, want je zegt zelf dat die de vooroordelen bevestigen, wat betekent dat de vooroordelen er al waren. Uiteraard kunnen ze ook onmogelijk van de asielzoekers komen, want anders waren het geen VOORoordelen, maar oordelen. Dus, licht eens toe: hoe kom jij aan je vooroordelen?

Je bent zo goed in het stellen van irrelevante vragen aan anderen. Beantwoord zelf eens een relevante vraag. Relevant, want je hebt hem zelf gesteld.

Ik ben benieuwd.

Anonymous

#80 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 23:56

#77: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Lees eens normale kranten, dan weet je ook meer.

Gast

#81 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 01:12

#79: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

oke dan noem je het oordelen.

hoe ik daar aankom? kranten, nieuws, internet. net als jij. 

ik hoor zelden goeie dingen over asielzoekers en vraag me ook af  die er ook zijn. 

dus daag ik jou uit:

noem eens 1 goed ding wat uit deze asielzoekers komt.  waarom we al die asielzoekers hier moeten toe laten. wat voegt het

toe? wat hebben we als land eraan?

jij wilt ze graag binnen maar kun je mij ook ervan overtuigen wat daar het nut van is?

Ik ben benieuwd

Gast

#82 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 02:59

#78: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Kunnen we de discussie dan ook bij dat AZC houden en er niet weer populistisch-islamofobe propaganda van maken?

sorry maar hoe zeer jij het tegendeel wilt beweren maar het 1 heeft direct met het ander te maken. 

Anonymous

#83 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 10:20

#81: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Het grappige van nieuws is dat het alleen maar de dingen vertelt die gebeuren en opmerkelijk, dus uitzondering zijn. Er wordt nooit in het nieuws vertelt dat er niets nieuws te vertellen valt. Je hoort dus ook nooit in het nieuws dat alles goed gaat, want dat wordt geacht regel te zijn.

Maar je zult toch met me eens zijn dat er nogal wat verschillend nieuws te halen valt uit kranten, journaal, internet, niet zelden elkaar tegensprekend, om over politieke kleuring nog maar te zwijgen. Laat ik je eigen filtering nog maar even buiten beschouwing. Desalniettemin ben ik regelmatig "goed" nieuws tegen gekomen met betrekking tot asielzoekers. Ik noem een paar voorbeeldjes: 

Syriërs delen cadeautjes uit in Emmen

Vluchtelingen bedanken dorp voor opvang

Dankbaar gezin uit Syrië hangt poster achter het raam: 'Bedankt dat we hier vredig kunnen leven'

Vluchtelingen delen bloemen uit in Gelderland: 'dankjewel'

Vluchteling redt drenkeling: 'Nederland heeft ook veel voor mij gedaan'

Vluchtelingen bedanken burgemeester en stad voor opvang

Had je allemaal zelf ook kunnen vinden (vijf seconden zoekwerk, omdat ik nu eenmaal niet zo snel typ), als je je de moeite had genomen om te zoeken of om te lezen toen het gepubliceerd werd. Maar de mens wil nu eenmaal graag bevestiging en liefst geen ontkenning, dus onthoudt hij wat zijn mening bevestigt en vergeet maar al te graag wat zijn mening tegenspreekt.

Uiteraard is er met enige regelmaat ook negatief nieuws ja. Maar geldt dat niet voor elke stad, elk dorp, elke gemeenschap? Ik hoor met grote regelmaat over afrekeningen in Amsterdam, bijvoorbeeld. Betekent dat dat alle Amsterdammers in de georganiseerde misdaad zitten? Tuurlijk niet, maar in elke grote groep van mensen heb je alle soorten mensen: goed, slechte, lieve, vervelende, aardige, nukkige, mooie, lelijke, noem maar op. Dat is voor asielzoekers niet anders dan voor ons dorp. Daarbij komt dat wij gekozen hebben om naast elkaar te leven in dit gat; asielzoekers worden bij elkaar geplaatst. Wij wonen hier voor onze rust na de arbeid, om een eigen honk te hebben, onze kinderen te aten opgroeien of te genieten van ons pensioen; asielzoekers worden bij elkaar geplaatst om te wachten op de vlogende stap in hun procedure. Is het vreemd dat er soms iets niet goed gaat? Gebeurt er in ons dorp nooit iets? Leg je dat ook onder een vergrootglas?

Waarom vind jij het belangrijk dat hulp aan iemand het land ten goede komt? Moet je verdienen aan humanitaire hulp? Is dat je uitgangspunt? Wat moet ik eraan overhouden als ik mijn buurvrouw help haar zware boodschappen naar binnen te dragen? Had ik een factuur moeten geven?

Gast

#84 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 10:24

Gast

#85 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 10:32

#83: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

"maar in elke grote groep van mensen heb je alle soorten mensen: goed, slechte, lieve, vervelende, aardige, nukkige, mooie, lelijke, noem maar op"

Precies. Wat de islamofoob doet is precies dat ontkennen en iedereen in de groep vluchtelingen (die overigens niet eens allemaal moslim zijn) slecht, vervelend, onaardig, nukkig, lelijk en misdadig noemen. Daarmee doe je niet alleen het grootste deel van de groep onrecht aan, maar laat je die ook nog eens boeten voor de enkele rotte appel die er tussen zal zitten, zoals er in elke groep wel een rotte appel te vinden is. De islamofoob weigert hulp aan de Syrische christen omdat hij de islam haat. Logisch? Nou nee. Heeft het een dus met het ander te maken? Nou nee, maar de islamofoob weigert verder te kijken dan zijn neus lang is.

Gast

#86 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 12:51

ik wil graag mensen helpen. van giro 555 tot 1 voor afrika heb ik altijd gedoneerd. Maar waarom moeten al die mensen hier heen komen? Hebben al die mensen echt hulp nodig? zijn het allemaal oorlogslachtoffers? waarom worden ze niet daar in de regio opgevangen? waarom lopen ze door 8 veilge landen om hier asiel aan te vragen? Hoe komt het dat een groot aantal niet uit syrie komt maar uit veilige landen waar geen oorlog is? Als we in geldermalsen een AZC neer zetten en in Buren en in Heesch en in Loon op Zand en in Steenbergen is het probleem dan opgelost? Wanneer is het max. aantal vluchtelingen die we goed kunnen opvangen bereikt? 

maar de hamvraag die mij bezig houd:

Waarom zou ik het risico moeten lopen om 10 jaar lang mijn woon- en leefgenot op te offeren. (let wel: risico! dus ik zeg niet dat ik er last van krijg, ik zeg dat er een kans bestaat dat ik er last van krijg. Onderzoek van de Overheid heeft aangetoond dat 15% van de omwonenden overlast ondervindt van een AZC).

Waarom zou ik het risico willen lopen om 10 jaar lang mijn woon- en leefgenot op te offeren? En waarom? zijn daarmee alle problemen opgelost? volgens mij is het een druppel op de hete plaat. en voor een druppel wil ik niet 10 jaar dat risico lopen?

jij wel? dan neem jij ze lekker in je achtertuin! 

Gast

#87 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:08

Wat moet ik eraan overhouden als ik mijn buurvrouw help haar zware boodschappen naar binnen te dragen?

Jij vergelijk het vluchtelingenproblematiek met de zware boodschappen van je buurvrouw?

NAIEF!

Gast

#88 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:28

#87: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Hoezo is dat naïef? Een mens helpen is een mens helpen en de nood van de vluchteling is toch echt wat hoger dan de nood van zijn buurvrouw. Dat niet willen zien, DAT IS PAS NAÏEF!

Gast

#89 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:28

#85: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Hoeveel onschuldige mensen, onschuldige cartoonisten, onschuldige filmmakers (theo van gogh zijn we nog niet vergeten), onschuldige journalisten, onschuldige politici, of gewoon onschuldige mensen op een parijs terras. Hoeveel onschuldige mensen moeten nog  vrezen voor hun leven voordat  naievelingen als jij doorkrijgen dat de islam vergif is?

Islam is verkeerd en hoort niet in de westerse samenleving.

islamoboob? zeker weten! 100% anti islam. 

Gast

#90 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:31

#88: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

de vergelijking is naief (niet het helpen)

Gast

#91 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:54

#90: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

De vergelijking is het helpen. Te hoog gegrepen voor je?

Gast

#92 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:55

#89: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

En wat heeft de islam te maken met de vluchtelingen? Behalve dan dat de meeste vluchtelingen van het moment juist vluchten voor die islam? Ook te hoog gegrepen voor je?

Anonymous

#93 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 13:57

#89: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Woord van de eeuw: islamoboob.

Gast

#94 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 14:40

#92: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

is niet door mij geschreven dus het woord ,ook, kun je hier weg laten.

Gast

#95 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 14:45

#91: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

nee hoor!  

het vluchtenlingen probleem wordt hier vergeleken met de zware boodschappen van je buurvrouw. 

uit zo'n vergelijking blijkt dat je de hele situatie wel erg onderschat dat vind ik dus naief. 

(en daarbij maar dat is muggenziften hoor

je zegt:

de vergelijk is het helpen.  

maar dat is niet mogelijk. een vergelijking kan nooit uit slechts 1 ding bestaan. maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor je)

Gast

#96 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 14:51

verstandige praat

#97 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 15:20

Blijkbaar is een bloementje geven belangrijker dan de verkrachtingen van schoonmaaksters in Duitsland dat word stil gehouden door de politiek om niet nog meer negatief nieuws te hebben. Een voorstander zei 32 verdachten van noord-afrikaanse afkomst zijn aangehouden wat heeft det het azc te maken. Dit is precies het punt wat ik bedoel met het onderzoek van mevrouw Hasna Maroudi dat het etnisch en cultureel bepaald is en er zaten ook asielzoekers tussen de aanhoudingen maar dat heeft hij/zei maar weggelaten want dat komt niet in haar/zijn straatje. Ja asielzoekers hier hebben wat met Duitsland te maken het zelfde volk en cultuur, het is wel erg naief om te denken dat het alleen daar gaat gebeuren. Blijkbaar zitten de voorstanders in een ivorentorentje en staan niet midden in de samenleveng. Als we het over georganiseerde misdaad hebben kijk een keer opsporinggezocht of in de volksmond marokaan gezocht. Kijk eens in de gevangenis hoeveel procent er moslim zijn envergelijk hoeveel in heel nederland er moslim zijn. Met deze cijfers kan zien dat dat abnormaal hoog ligt. En mij noemen ze kip zonder kop. Als de vluchtelingen kado`s en bloemen uit kunnen delen krijgen ze te veel financiele mogelijkheden. Oneerlijk voor mensen die ieder dubbeltje om moeten draaien en nog niet rond komen. Waarom zou je een vluchteling hier opnemen, onze minister-precident Rutte heeft een lijst met veilige landen in de regio van Syrie. Laat ze hun eigen cultuur daar uitvoeren dat scheelt ons weer hersenspoelen wat toch niet gaat lukken. Ik heb het ook over een Syrier gehad die christen is. Die is bij de kamer van koophandel ontslagen omdat hij vrouwen lastig heeft gevallen. Daarna wilde ik niets meer met hem te maken hebben. Je krijgt het niet uit ze. Uieindelijk gaat het mij om de veiligheid van de mensen in onze gemeente en niemand kan beweren dat dat niet belangrijk is. Ik blijf vredig actie voeren want mocht er maar iets gebeuren kan ik mij altijd nog in de spiegel aankijken ben benieuwd of de voorstanders dat ook dan kunnen ik verwacht het wel ze steken gewoon hun kop in het zand.

Gast

#98 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 15:51

#94: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Goed, dan formuleer ik het speciaal voor jou anders: ook voor jou te hoog gegrepen?

Gast

#99 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 15:59

#97: verstandige praat - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Jazeker, het was wachten erop. Als er dan wordt aangetoond dat er wel degelijk ook goed nieuws te melden is over vluchtelingen, dan gooien ze het weer over een andere boeg.

En nog steeds dringt bij die Neanderthalers niet door dat de vluchteling die hier opgevangen moet worden en een dader in Keulen twee heel verschillende personen zijn. Maar ja, dat past dan niet bij die "verstandige praat" van je, dus doe je maar net alsof dat niet zo is.

Nou weet je wat, dan beschuldig ik jou ook van alle vieze streken van Marc Dutrout en Robert M.. Die lijken immers ook heel erg veel op jouw, dus dan zul jij dat ook wel gedaan hebben of nog gaan doen. Zit nu eenmaal in zo'n persoon, dat krijg je er niet uit.

Klinkt dat logisch? Nee toch? Waarom doe jij dan precies datzelfde wel bij andere mensen? Denk je dat die zitten te wachten op jouw racistische propaganda?

Gast

#100 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-24 16:05

#99: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

is niet racistisch! islam is geen geen ras maar een ideologie.