AZC Horaplantsoen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie AZC Horaplantsoen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-01-17 12:10

Gast

2016-01-17 19:38

Veiligheid in een woonwijk met aanpalend bosgebied waarin door o.a. de bewoners van de woonwijk veel wordt gewandeld, is van primair belang voor het welbevinden. Met de komst van asielzoekers met een onbekende samenstelling, achtergrond, levenshouding en normen komt deze veiligheid en het welbevinden gelijk in gevaar.

Gast

2016-01-17 19:44

Keulen, Zweden, Parijs, terroristen, massa-aanranders, etc. zitten we niet op te wachten in Ede. Los als politiek het probleem op in Syrië. Stuur de asielzoekers terug. Ze zijn niet welkom.

Gast

2016-01-17 19:48

Nog geen brief van de burgemeester ontvangen op de Van den Boschlaan, pal naast het Horaplantsoen. Slechte communicatie vanuit de gemeente.

Gast #4

2016-01-17 19:52

Zijn er al niet voorbeelden genoeg van plaatsen waar het goed fout gegaan is? En vooral in dit gebied waar veel mensen met hun kinderen en honden door het bos lopen en zeker niet geconfronteerd willen worden met "mogelijkheden".

Daarbij zit er een stukje verderop nog een opvang voor kinderen en die zullen er zeker niet blij mee zijn.

Gast

#6 Re: Wij kregen de brief donderdag. Ook van Den Boschlaan

2016-01-17 21:24

#4: -  

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-17 22:27

Gast

2016-01-17 22:35

Wat een ongelofelijk ongenuanceerde reactie schrijver #3. Hier ben ik zeker niet mee eens..... Eigenlijk genoeg reden om de petitie juist niet te tekenen....

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-18 04:52

X

2016-01-18 04:53

Waarom gelijk weer hier in Ede? nog zat gemeentes waar nog geen één vluchteling zit omdat de mensen dat niet willen. Ja hey ik wil ook wel eens wat NIET! zoals in dit geval nog meer opvangplekken!

gast

#11 Re:

2016-01-18 07:32

#2: -  

Daar ben ik het helemaal mee eens.  Ik kan nu heerlijk met mijn hondjes in het bos wandelen, ook in de avond en de kinderen spelen er veel. Ik voel me er nu heel veilig bij en zou het heel erg vinden als dat verandert.

Gast

2016-01-18 08:18

Een veelvoud van de voorgestelde minimaal 600 is het resultaat. Velen zullen van gezinshereniging gebruik gaan maken.

Gast

2016-01-18 08:24

Fij  die verschillende lokaties. Denkt iemand echt dat ze in een showroom (voormalig Ford dealer) ondergebracht worden? Maak je geen illusies. Ze komen echt wel. Na gezinshereniging worden het er een veelvoud. Kosten gemakkerlijk te verhalen op de burgers. Waarde daling eigen woningen en ga zo maar door.

gast

2016-01-18 11:11

een AZC in het bos waar veel vrouwen, kinderen wandelen is absoluut geen optie!! Zij zullen zich absoluut niet vrij en veilig voelen.

Buurtcomite AZC Horaplantsoen

#15 Re:

2016-01-18 11:17

#8: -  

Het zou jammer zijn als u zich laat beinvloeden door de mening van anderen. Het gaat er juist om wat de omwonenden hiervan vinden, stuk voor stuk, waarin ieders mening telt. Daar zullen pittige en minder pittige meningen tussenzitten, net zoals dat bij de voorstanders het geval zal zijn. De vraag is simpel. Wat vindt u van een AZC in de achtertuin, misschien nog wel los van het feit of deze mensen hulp nodig hebben. Het is ons doel om te inventariseren of daar draagkracht voor is. Vanuit de leden het buurtcomite is die draagkracht er niet, maar misschien is dat in de buurt anders. Tot dusver stromen de handtekeningen gestaag binnen, waarbij we er absoluut veel meer nodig hebben om een goed statement te kunnen maken. Probeer dus ook vooral u buurtgenoten te enthousiasmeren.

Gast

#16 Re: Re:

2016-01-18 11:45

#15: - Re:  

Helemaal eens met #8 : reden om niet te tekenen. En de reply van het anonieme AZC buurtcomité is eveneens reden, want Ook door uw mening zal ik mij niet laten beïnvloeden. Die is nl bij voorbaat al negatief.

Het tekenen van een petitie is bij voorbaat al een negatief signaal. Waarom wordt er bij voorbaat uitgegaan van negatieve gevolgen? Hoe denkt u dat zo zeker te weten? Het lijkt alsof vergeten wordt dat het hier gaat om mensen...

En ja, ik ben een omwonende. Zoals ik vermoed dat de eerdere schrijvers dat ook zijn. Maar ook dát weet ik niet zeker.

Gast

2016-01-18 12:27

Ik vind dat wij als bewoners/omwonenden van het ENKA-terrein zeker ons geluid mogen laten horen of dit nou positief of negatief is. Ook vind ik dat mocht ik zelf in een situatie zijn als deze mensen ik ook graag naar een ander land zou willen vluchten als hiertoe de mogelijkheid is. We kunnen echter niet ontkennen, dat door de berichtgeving van de laatste weken in Keulen, Hamburg etc. er toch op een andere manier tegenaan gekeken wordt. Nu denk ik er niet bij na als mijn dochter van 16 de hond gaat uitlaten in het bos, maar mocht het AZC er eventueel komen, zal ik dat zeker wel doen. Dus een AZC zo dichtbij... liever niet.

Gast

2016-01-18 12:33

Ben niet per definitie tegen de opvang van vluchtelingen, maar het feit dat er onvoldoende bekend is over wie daar nou zitten draagt bij aan een gevoel van onveiligheid. Het zijn geen mensen die in een rechtstaat gewoond hebben zoals Nederland dus helemaal precies gaan we dat niet weten. Die onzekerheid alleen is voldoende om mijn kinderen niet meer zonder toezicht buiten te laten spelen. Te dicht bij een woonwijk. Punt.
Slachtoffer van overval door vluchtelingen

#19 Veiligheid in een bos, pal naast een woonwijk is een wassen neus

2016-01-18 13:08

Iedereen heeft recht op veiligheid. Ik snap dat er mensen moeten vluchten omdat hun veiligheid niet kan worden gewaarborgd. 

Door echter een grote groep vluchtelingen met een totaal andere cultuur en opvattingen pal naast een woonwijk te plaatsen, kan echter onze veiligheid niet worden gegarandeerd. Een grote groep mensen met weinig middelen die de hele dag op elkaars lip zitten, verder niks te doen hebben, midden in het bos, pal naast een woonwijk is vragen om problemen.

Een paar jaar geleden ben ik overvallen door 4 vluchtelingen toen in van Renkum naar Bennekom fietste door het bos. Ik kan u verzekeren dat dit alles behalve prettig was.

Gast

2016-01-18 14:13

Opvang in eigen regio is de enige oplossing.
Dit volk past niet in onze cultuur.

Gast

2016-01-18 14:16

Dit volk past niet in onze cultuur!!

APr

2016-01-18 14:16

Momenteel deel ik de vele vragen over de gevolgen van de komst van een AZC.

Mocht het AZC er komen, dan kun je tegen die tijd ook vanuit de Enka-wijk proberen te voorkomen dat er in het AZC niets te doen is. Als je dat met veel vrijwilligers doet hoeft dat misschien maar 1x per maand. Daar is de Enka-wijk waarschijnlijk meer mee geholpen dan met een petitie waarvan mij volstrekt onduidelijk is waar ik precies voor teken, behalve voor een 'tegengeluid'. Ik zou wel van het comité willen weten of ze van plan zijn een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid van een AZC, mocht dat er uiteindelijk komen.

Buurtcomite AZC Horaplantsoen

#23 Re:

2016-01-18 15:21

#22: APr -  

Het doel van de petitie is inderdaad een tegengeluid. Laat ik proberen dat tegengeluid wat exacter te definieren. Allereerst worden we als omwonenden gepasseerd in de besluitvorming, ondanks alle consternatie die er momenteel gaande is rondom asielzoekers. Men doet of men open staat voor adviezen en zorgen, maar de realiteit is anders. Dit impliceert een dubbele agenda vanuit de gemeente. Waarom moeten er meer AZC's komen? Is er een financieel belang? Hoe groot is de vinger in de pap vanuit het COA of de landelijke politiek? Ook landelijk wordt er namelijk weinig gedaan met escalaties die we overal door Europa zien gebeuren. Men gaat vrolijk door met de acceptatie van asielzoekers, waarvan de afkomst en de bedoelingen veel vragen oproept. Net zoals veel Nederlanders voelen ook wij er weinig voor om een proeftuin te zijn voor dit wanbeleid. Of deze petitie de komst van een AZC gaat tegenhouden is maar zeer de vraag. Wat we wel willen bewerkstelligen is een inventarisatie van de draagkracht. Een aantal handtekeningen zal worden afgezet tegen het aantal huishoudens. Natuurlijk zullen er ook mensen tekenen die niet uit de directe omgeving komen, aangezien het bericht ook gedeeld wordt op Facebook, maar dat ligt buiten onze invloedsfeer. De hoop is dat bij voldoende respons de media en de politiek er op zijn minst over na moet denken. Wat ze hier vervolgens mee doen zegt iets over waar hun prioriteiten liggen. Ligt deze bij de omwonenden, de veiligheid van hun kinderen of ligt dit bij een volstrekt onbekende groep asielzoekers waarvan het vaak maar de vraag is of het daadwerkelijk vluchtelingen betreft.

M.a.w. als er toch een AZC komt, dan zullen wij dat kritisch blijven evalueren. Een bijdrage leveren laten wij over aan diegenen die er vanuit hun intrinsieke motivatie achter kunnen staan of simpelweg de mensen die er een flinke boterham mee verdienen.

Mensen die het Buurtcomite willen versterken zijn overigens van harte welkom en kunnen een e-mail sturen.

Gast

#24 Re: Re: Re:

2016-01-18 17:02

#16: - Re: Re:  

Het mag dan ongenuanceerd lijken in uw ogen, ongefundeerd is het zeker niet. Veel, nagenoeg alle, negatieve voorvallen in AZC's worden angstvallig uit de media gehouden waardoor een onjuist beeld van de werkelijkheid heerst. Naast reeds door anderen genoemde redenen mis ik in de communicate van de gemeente Ede en in het algemeen, het financieel belang van gemeentes om vluchtelingen op te vangen. Het is immers een 'big business' waarbij EU geld in de gemeentekas vloeit en de problemen, die het zeker met zich mee zal brengen, bij de omwonenden wordt neergelegd. Wees goed geinformeerd over wat u te wachten staat in uw achtertuin, dan kunt u haast niet anders dan concluderen dat plaatsing van vele, andersdenkenden naast u, een groot gevolg zal hebben op het woongenot en vooral de veiligheid van u en uw naasten.

Gast

2016-01-18 17:59

Niet bij zo dicht bij zo"n jonge wijk