AZC Horaplantsoen

Quoted post

Gast

#24 Re: Re: Re:

2016-01-18 17:02

#16: - Re: Re:  

Het mag dan ongenuanceerd lijken in uw ogen, ongefundeerd is het zeker niet. Veel, nagenoeg alle, negatieve voorvallen in AZC's worden angstvallig uit de media gehouden waardoor een onjuist beeld van de werkelijkheid heerst. Naast reeds door anderen genoemde redenen mis ik in de communicate van de gemeente Ede en in het algemeen, het financieel belang van gemeentes om vluchtelingen op te vangen. Het is immers een 'big business' waarbij EU geld in de gemeentekas vloeit en de problemen, die het zeker met zich mee zal brengen, bij de omwonenden wordt neergelegd. Wees goed geinformeerd over wat u te wachten staat in uw achtertuin, dan kunt u haast niet anders dan concluderen dat plaatsing van vele, andersdenkenden naast u, een groot gevolg zal hebben op het woongenot en vooral de veiligheid van u en uw naasten.

Reacties

Willem van der Kooij

#103 Re: Re: Re: Re:

2016-02-28 23:13:29

#24: - Re: Re: Re:  

Niemand kan ontkennen dat er incidenten zijn in en rondom opvangcentra. In tegenstelling tot u ben ik van mening dat deze incidenten niet uit de media gehouden worden maar juist breed worden uitgemeten. Veel journalisten hadden kritiek op de NOS die melding maakte van het aantal incidenten in en rondom AZC's omdat dit aantal niet werd vergeleken met het totale aantal incidenten in NL. Was deze vergelijking wél gemaakt dan zou daar uit gebleken zijn dat dit aantal relatief lager is t.o.v. het aantal incidenten in NL. Een communicatieprobleem met de gemeente (als die er al is) is niet relevant in de discussie om voor of tegen te zijn, evenals de door u genoemde 'big business'. Van mij mogen vluchtelingen letterlijk in mijn achtertuin komen; dat zou zelfs een verrijking zijn van mijn woongenot. Ik voel mij onveiliger door de manier waarop een aantal tegenstanders van opvang hun ongenoegen kenbaar maakt. Dit laatste is overigens niet persoonlijk bedoeld.