AZC Horaplantsoen
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie AZC Horaplantsoen.
Gast |
#512016-01-24 18:29Een AZC locatie moet controleerbaar en beheersbaar zijn, dat is bij het ENKA/permar totaal niet. Dus ongeschikt. |
Gast |
#522016-01-24 18:47Probleem bij de bron aanpakken en niet ons Europa onder de voet laten lopen door dit tuig / gelukszoekers. Wij Europeanen worden gediscrimineerd. |
Gast |
#532016-01-25 19:13Prima dat er in Ede asielzoekers worden gehuisvesrt. Door op de Horalaan een AZC te maken komen er te veel asielzoekers, samen met de locatie op het kazerneterrein, te dicht op elkaar, te veel geconcentreerd. Daarnaast wordt het gebied rond de Horalaan veelvuldig bezocht door recreanten. Dit zal aanzienlijk minder worden omdat de sociale controle hier, met name als het donker is, beperkt is. |
wandelaar met loslopende honden |
#542016-01-25 19:27Wonend op het Enkagebied wandel ik (vrouw) dagelijks in het naastgelegen landgoed Hoekelum met mijn honden, in het losloopgebied voor honden en het stillere deel waar honden aangelijnd dienen te zijn. Ik zie aankomen dat dit straks als ongewenst wordt ervaren door mensen met Midden Oosten cultuur. Hun opvattingen over vrouwen en loslopende honden zijn dermate anders, dat mijn woonplezier ernstig nadelig zal worden beïnvloed. Hoe lang zal het duren voor er een verbod voor honden komt? Hoe veilig voel ik mij nog als ik daar bijv. 's zomers in een zomerjurk alleen door het bos wandel? Zullen zij zich aan de situatie aanpassen of moet ik mijn plezier en gevoel van veiligheid inleveren? Hier heb ik niet voor gekozen toen ik op Enka ging wonen. Als toekomstige kopers zich dit realiseren, zullen zij dan nog wel op Enka willen wonen. De bedoeling is dat hier nog veel huizen gebouwd gaan worden. |
Gast |
#552016-01-26 19:27Wellicht goed om uw angsten te nuanceren. De meeste (serie) verkrachters en pedofielen in Nederland zijn blank. Wantrouw uw oom, buurman of desnoods de postbode. Wellicht vergeten wat ze met NSB'ers deden na de oorlog? Ga jullie schamen!!! |
Gast |
#562016-01-26 20:56Ik ben veel banger voor 219PVV stemmers in mijn omgeving dan 600 vluchtelingen in het Horapark |
Gast |
#572016-01-26 21:32Wij Nederlanders hebben gelukkig een heel andere cultuur dan de meeste vluchtelingen. Afgelopen eeuw zijn er in Nederland met de bijbel in de hand 10.000 tot 20.000 minderjarige kinderen ernstig misbruikt. |
Bewoner ENKA wijk |
#58 Het antwoord van de gemeente Ede Oordeel zelf2016-01-31 09:55Bijgaand uw vragen zo compleet mogelijk beantwoord: |
Anoniem |
#592016-01-31 13:08De opvang van vluchtelingen is op dit moment een complex probleem. Zoeken naar een eenvoudig antwoord zal geen oplossing bieden. Ik vind de petitie en veel reacties nogal kortzichtig. Een hoop 'vragen' zoals genoemd in de petitie worden beantwoord op de website van de gemeente. Het is jammer dat de inloopbijeenkomst niet gehouden kon worden. Maar daar is iedereen, voor of tegen de komst van een azc, mede verantwoordelijk voor. Een dergelijke bijeenkomst is namelijk een mooie kans om het probleem eens van meerdere kanten te bekijken. |
Gast |
#612016-02-05 08:43om dat in deze democratie er t veel opgelegd wordt zoals in dictaturen. |
omwonende |
#62 Re: Re: Re:2016-02-05 08:55u leest zeker geen kranten u kijkt zeker niet naar het journaal ,mensen opvangen ja maar niet in een omgeving wat uitnodigt tot problemen ,mensen wandelen in het bos ,veel fiets verkeer op de Hartogsweg en een kinder opvang . tel uit je winst. |
Gast |
#63 Re: Re: Re: Re:2016-02-05 13:28Wat wil je hier nou mee zeggen? Wat heeft een kinderopvang te maken met vluchtelingen? Bang dat ze in de zandbak komen spelen of op de wipkip gaan zitten? Of suggereer je nou dat het kinderlokkers zijn ipv vluchtelingen? Ik, mijn vrouw en kinderen wandelen regelmatig in het bos. Straks zitten ze zeker op een tak en springen ze op je nek! Stel je niet zo aan en stop met deze belachelijke onzinnige uitspraken!! |
Gast |
#64 Re: Re: Re: Re: Re:2016-02-09 09:52leest inderdaad geen kranten en zulke antwoorden zijn inderdaad als een kip zonder kop en volgt de struisvogel politiek. |
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2016-02-10 08:03- Date of removal: 2016-02-11
- Verwijderingsreden: Zinloze vergelijkingen met de tweede wereldoorlog worden door de redactie verwijderd.
Gast |
#662016-02-10 17:46Het Nederlandse volk zit niet te wachten op mensen die zich druk maken over een eventuele waardedaling van hun woning naast een AZC. Genoeg is genoeg! Rot op naar een ander land als je denk dat het daar beter is. Komen er weer banen vrij voor onze vluchtelingen. Jullie verdienen het niet om in zo n prachtig land te wonen. Ga een tijdje naar Aleppo met je gezin op vakantie, kijken of je dan nog met droge ogen durft te beweren dat het hier om economische vluchtelingen gaat. Het feit dat er nog maar zo weinig mensen tekenen voor deze petitie zegt natuurlijk al genoeg. Ik zeg welkom!
|
Gast |
#67 Re: Het antwoord van de gemeente Ede Oordeel zelf2016-02-10 18:00#58: Bewoner ENKA wijk - Het antwoord van de gemeente Ede Oordeel zelf Wat een zielige stompzinnige vragen en prima antwoorden van de gemeente Ede. Hoe wilt u zelf deze krantenkop voorkomen. " getraumatiseerde vluchtelingen en vrijwilligers lopen met een met pek en veren besmeurde bewoner uit de ENKA wijk door het Horapark"
|
Willem van der Kooij |
#68 Re: Re: Re:2016-02-10 19:01Uw reactie is mij uit het hart gegrepen! Heb net zelf een petitie gestart die het tegenovergestelde beoogd |
Willem van der Kooij |
#69 Re:2016-02-10 19:02#54: wandelaar met loslopende honden - Ga eens te rade bij omwonenden van reeds bestaande opvangcentra. Daar komen overwegend positieve reacties vandaan |
Buurtcomite AZC Horaplantsoen |
#70 Re:2016-02-11 12:07Ruim 200 handtekeningen op ongeveer 300 huishoudens lijkt ons een behoorlijk signaal. Daar mag u verder van vinden wat u wilt. Het staat u dan ook vrij om allerlei initiatieve te ontplooien om asielzoekers in uw eigen kring op te vangen. In Aleppo is ongetwijfeld een enorm tekort aan vrijwilligers. Uw gastvrijheid siert u, maar misschien is het ook goed om na te denken over de gevolgen die grenzeloze gastvrijheid met zich meebrengt. De huiveringwekkende nieuwsberichten uit heel Europa doen gelukkig steeds meer mensen inzien dat het zo niet langer kan. De manier waarop u rigide vasthoudt aan uw mening is maatschappelijke zelfmoord. Dat prachtige land wat u schetst, kan dan zomaar ineens tot de verleden tijd behoren. |
Buurtcomite AZC Horaplantsoen |
#71 Re: Re: Re: Re:2016-02-11 12:50#68: Willem van der Kooij - Re: Re: Re: Mooi initiatief. Om het enigszins vergelijkbaar te maken is het wel praktisch als u het enkel onder de aandacht brengt van omwonenden. Het lijkt ons namelijk niet fair als iemand uit bijvoorbeeld Amsterdam beslist over de achtertuin van onze buren. Dat zou te gemakkelijk zijn. |
Gast |
#72 Re: Re:2016-02-11 21:30#70: Buurtcomite AZC Horaplantsoen - Re: Als ik mensen spreek in mijn buurt en tijdens wandelingen in de omgeving krijg ik niet de indruk dat er zo veel weerstand is tegen een AZC in het Horapark. De 200 handtekeningen kunnen natuurlijk van iedereen zijn. ik heb ook sterk het vermoeden dat het " buurtcomite " een onemanshow is van een zeer gefrustreerde angstige xenofobe figuur die enkel er op uit is mensen op te hitsen. Ik spreek gelukkig veel mensen die als er een AZC komt zich graag willen inzetten om het deze mensen naar hun zin te maken. Misschien kunt u ook een steentje bijdragen om deze mensen op een prettige manier op te nemen in onze maatschappij. U heeft vast wel iets waar u goed in bent en anderen mee kunt helpen.
|
Gast |
#73 Re: Re:2016-02-11 21:52#15: Buurtcomite AZC Horaplantsoen - Re: Zeer ongepast om mensen te " enthousiasmeren" klink een beetje eng over de hoofden van mensen die vluchten voor oorlog! |
Gast |
#74 Re: Re: Re:2016-02-17 15:18Zeer eens! De ondertekenaars komen lang niet allemaal uit de Enka-wijk getuige de mensen die hun adres hebben achtergelaten, dus je kunt niet zeggen dat het uit 300 adressen komt. Met gemiddeld ca. 2-3 personen per huishouden is het aantal reacties helemaal niet hoog. Dat neemt niet weg dat er zorgen zijn over hoe het allemaal gaat als er een AZC zou komen. Maar bij voorbaat al roeptoeteren dat alles uit de hand gaat lopen is volstrekte onzin. Als we ons inderdaad met z'n allen inzetten voor een goede ontvangst, kunnen problemen misschien wel voorkomen worden. Eerst maar eens afwachten of het er van komt.. |
Gast |
#75 Re: Re: Het antwoord van de gemeente Ede Oordeel zelf2016-02-18 10:29#67: - Re: Het antwoord van de gemeente Ede Oordeel zelf Fijn dat de Gemeente deze, terechte, vragen heeft willen beantwoorden. Spijtig alleen dat de inhoud van deze antwoorden erg mager is. Veel, zoniet alles wordt uit handen gegeven aan het COA. Ik dacht in Ede te wonen, niet in de gemeente COA. Verder lees ik veel 'nog onduidelijk' in de reactie van de gemeente. Ben er niet gerust op. |
|
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun Poptempel De Kuip
8361 Gemaakt: 2024-10-12
Gort over de grens moet blijven.
4932 Gemaakt: 2025-06-16
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
2593 Gemaakt: 2025-06-15
STOP ASIELCENTRUM IN SCHILDE!
937 Gemaakt: 2025-06-05
Pak ons buitenzwembad niet af!
1617 Gemaakt: 2025-06-02
Laat de johannesschool bestaan
417 Gemaakt: 2025-06-16
Vragen aan rectoraat en decanaat over Gaza
399 Gemaakt: 2025-06-04
Open brief GBS Jezus-Eik
166 Gemaakt: 2025-06-18
❌ Petitie tegen de locatie van de nieuwe brandweerkazerne in Nieuwpoort
161 Gemaakt: 2025-06-18
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
3247 Gemaakt: 2025-05-08
Betonstop Maria-ter-heide/ Brasschaat
135 Gemaakt: 2025-06-17
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
1186 Gemaakt: 2025-02-21
Terugbetaling verkrijgen therapie Pascal Helppascal/TrainMclinics
98 Gemaakt: 2025-06-17
Verzoek handhaving College B&W Gem. Heumen
94 Gemaakt: 2025-06-17
Petitie voor een Leefbaar Leefdaal!
93 Gemaakt: 2025-06-15
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9227 Gemaakt: 2025-06-04
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
306 Gemaakt: 2025-06-04
Nee tegen een moskee
45 Gemaakt: 2025-06-20
Kobe gaat bros
103 Gemaakt: 2025-06-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
2853 Gemaakt: 2024-10-23