AZC Horaplantsoen
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie AZC Horaplantsoen.
Gast |
#76 Re:2016-02-18 10:31werkelijk? u kijkt enkel NOS journaal en SBS6? want u geeft duidelijk blijk van onwetendheid wat betreft de impact van zovele immigranten in Europa. |
Gast |
#77 Re:2016-02-18 10:33ehm... en vergeet ook nooit wat de Vikingen met onze voorouders hebben gedaan, en de Mooren en Ottomanen in Europa hebben aangericht. |
Gast |
#78 Re: Re:2016-02-19 20:27Zie even niet de overeenkomsten tussen NOS journaal en SBS6 maar goed u laat duidelijk blijken een Telegraaf lezer en Wilders stemmer te zijn. U moet echt leren emoties van de feiten zien te onderscheiden. Hoe dan ook, het AZC gaat er komen en daar zal u mee moeten zien te dealen.
|
Gast |
#792016-02-19 21:19Ede bestaat voornamelijk uit Tokkies , aanhangers van Johannes Calvijn en nog wat randfiguren. Zeker niet de mensen die moeten oordelen over de komst van een AZC. Richt je gewoon weer op je zielige waardeloze kleinburgelijke leventje. Ga op zaterdag lekker met je hogedrukreiniger spelen of was je auto. Of misschien nog beter, ga eens wat nuttigs doen met je leven. Het feit dat jullie zo bezig zijn met de komst van een paar vluchtelingen zegt iets over jullie lege bestaan en bekrompen gedachten. Doe eens iets voor een ander. Zet je in voor een goed doel, weet ik veel, ga rommel opruimen in het bos, geef eens echt aandacht aan je kinderen. Wanneer heb je voor het laatst echt iets leuks met ze gedaan? En dan bedoel ik niet een binnenspeeltuin. Geef je vrouw een massage, borstel je hond eens goed, lees eens een goed boek. Maar laat de keuze voor de komst van een AZC over aan mensen die er echt verstand van hebben. Alleen al aan de opmerkingen op deze site kunnen we opmaken dat het gros een IQ heeft wat ongeveer gelijk is aan dat van een Enka bewoner.
|
Gast |
#80 Re:2016-02-20 16:25Dit soort arrogantie is precies de reden wat maakt dat mensen schoon genoeg hebben de huidige politiek en zijn besluitvorming. Verder houd ik de eer aan mezelf en zal ik niet ingaan op je minachting. De tijden zijn in ieder geval veranderd en daarin kom je niet meer weg met je decadentie. |
Gast |
#81 Re: Re:2016-02-20 21:26Daarom ook tijd voor een aristocratie. Weg met dat stemrecht voor een stelletje nietsnutten met een kokervisie. |
Gast |
#822016-02-22 13:02Omdat momenteel in de Maurits locatie het Coa zich buiten de kazerne gaat huisvesten,om plaats te maken voor meer vluchtelingen.Dit wordt dus stiekem opgerekt. In het winkelcentrum de Maanen zijn op vrijdag avond de winkelende mannelijke vluchtelingen in de meerderheid, zodat het niet meer plezierig is, daar te komen.Als ook het Permar onderkomen geschikt wordt bevonden,dan is er binnen een afstand van 1 kilometer grootschalige opvang. En niets is zo blijvend als tijdelijk! |
#83 |
#83 Re:2016-02-24 08:47Uw reactie zegt veel meer over u dan over een Edenaar / Enka-bewoner. In ieder geval wil ik u bedanken voor al uw vooroordelen en uw mening. Ben toch erg benieuwd wie u kent vanuit Ede om zo'n mening te hebben.
|
Gast |
#84 Re: Re:2016-02-24 15:29He hè, iemand die het snapt. Natuurlijk slaat het nergens op wat ik schrijf. Dit is nou precies wat vluchtelingen in Nederland ervaren. Vooroordelen die nergens op slaan. Natuurlijk bestaat Ede niet alleen uit tokkies etc. Zo zijn ook niet alle vluchtelingen potentiële verkrachters en criminelen etc. |
Gast |
#852016-02-25 09:19Mensen in nood moeten geholpen worden en het Permargebouw lijkt me zeer geschikt. Onlangs konden we lezen dat de asielzoekers in Ede geen of nauwelijks overlast veroorzaken. Als we met zijn allen de vluchtelingen helpen, hebben ze ook geen reden om overlast te veroorzaken. Voor zover ik heb kunnen zien, kan iedereen deze petitie tekenen, dus ook mensen die niet in de beoogde buurt wonen en ook mensen die nu al van gemeente tot gemeente trekken om te protesteren, ook al zijn ze zelf niet betrokken. Je kunt je afvragen wat zo'n petitie voor waarde heeft als die niets zegt over de representativiteit.
|
Gast |
#862016-02-25 15:09Ik vind de locatie ongeschikt. Het Horabos wordt veelvuldig gebruikt om te wandelen. Ik denken dat veel vrouwen niet meer alleen het bos in durven om een wandeling te maken. Daarbij veel omwonenden en ook kinderdagverblijf. Naar mijn gevoel zit er al voldoende opvang in dit gedeelte van Ede. Ik kom ze tegen op de Parkweg. Op de Sportlaan en de Zandlaan. Zoals voornemen van een bedrijf in Koeltechniek en Klimaatbeheersing om asielzoekers/ statushouders op te leiden bij het Ptc+ en ze onder te brengen in het naastgelegen hotel! En ook pubers die naar school gaan in de Poggenbeekstraat. Lagere schoolkinderen op de dependance van de Koepelschool achter de Thooroplaan. Waarom niet ergens bij een bedrijventerrein in Veldhuizen? |
Gast |
#872016-02-25 16:35De Europese politieke elite faalt schromelijk in een adequate aanpak van het probleem rondom de asielzoekers. Het probleem is en was voorspelbaar. Door de ridicule aanpak van het midden oosten probleem is door de Europese regeringsleiders een mondiale catastrofe ontstaan. Het beleid tav Irak, Libië, Syrië etc is ronduit amateuristisch geweest. Het rampzalige resultaat moet nu door de gewone burgers worden opgevangen. En nog steeds wordt op Europees niveau gesteggeld hoe dit moet worden opgelost. In de tussentijd blijft de stroom asielzoekers maar doorgaan. Het is een groot deel van de betrokken personen niet eens kwalijk te nemen. Gelukzoekers uitgezonderd. Waarom moet de braaf zich aan alle regeltjes en belastingbetalende Nederlander zich neerleggen bij het falende beleid van onze grote leiders. Die tonen absoluut geen leiders kwaliteiten. Door een krachtig, geloofwaardig beleid te voeren die impliceert dat de instroom wordt beperkt creëert men vanzelf een breder draagvlak voor noodzakelijk opvang. Men vergeet overigens ook dat de meeste asielzoekers niet meer terug zullen gaan naar hun land van herkomst. De meeste zullen nu terecht dankbaar zijn. Men vergeet echter dat de integratie in Nederland veelal mislukt. De problemen ontstaan dan bij de tweede en derde generatie die zich achtergesteld voelt. Helaas zijn daar vele voorbeelden van te benoemen. Daaruit is de radicalisering ontstaan met alle gevolgen van dien. Dat onderdeel wordt veel te weinig benoemd. Het zal met de problemen in eerste instantie wel meevallen. De echte problemen ontstaan pas veel later. Tevens blijft het ronduit vreemd dat we een flink traject ven bezuinigingen achter de rug hebben. Tragisch voorbeeld daarbij is het ouderen beleid en het slopen van de AWBZ. Vele miljarden zijn bezuinigd vaak ten koste van de minder bedeelde medeburgers. De opvang van de asielzoekers kost miljarden. Niet eenmalig maar jaarlijks. Nergens maar dan ook nergens wordt nog een relatie gelegd met de toenmalige bezuinigingen en de extra gelden die nu nodig zijn voor de opvang. Het zal erop neerkomen dat de komende verkiezingen van 2017 volledig in het teken zullen staan van bovenstaande problematiek. Ik vrees dat de verkeerde partijen daar veel winst door zullen krijgen. Willen we dat? Ik dacht het niet! |
Anoniem |
#88 Zorgen om de veiligheid2016-02-25 17:13Ik maak me grote zorgen om de veiligheid van mensen in de omgeving aangezien het onduidelijk is wat deze mensen precies voor achtergrond hebben en wat de cultuurverschillen voor problemen kunnen opleveren. In het bos en rondom spelen veel kinderen, lopen veel vrouwen en mensen met honden. Ouders met kinderen zullen zich niet meer veilig voelen met de komst van honderden asielzoekers, en staat de veiligheid van de Nederlandse bevolking niet voorop? Natuurlijk is het verschrikkelijk wat deze mensen hebben meegemaakt en dat ze genoodzaakt zijn om te vluchten, maar we moeten ook denken aan de gevolgen voor de rest van de bevolking en ik ben bang dat die groot zijn. |
gast |
#892016-02-26 15:52Als het AZC op het Horapark komt, dan zal ik niet meer rustig in het bos kunnen wandelen. Ik zou me daar niet meer veilig voelen. |
Gast |
#90 Re:2016-02-26 20:08Ach gut, waar ben je dan bang voor? Ik weet niet wat jij voor ogen hebt bij vluchtelingen maar dat moet toch heel vreselijk zijn. Wat verwacht je dan als je gaat wandelen? Dat ze in het bos in een grote ketel staan te roeren op een groot vuur en je dan gaar gaan koken? Ja, dat zou me wat wezen zeg. ik hoorde dat ze zich ook onder de bladeren verstoppen en daar uren kunnen wachten en als je dan langs loopt springen ze omhoog en bijten je strot door, echt verschrikkelijk. Waar moet dat heen. En je kinderen die moet je helemaal goed binnen houden. Die villen ze levend en worden in de bomen gehangen. En je hond eten ze ook op. Ze schijnen dol te zijn op kleine hondjes mmmmmmmmmm
|
Dipsy |
#91 Re: Re:2016-02-26 21:39Wat een stompzinnige reactie . Het lijkt me heel normaal dat ( jonge ) vrouwen die hun hond uitlaten in het Horapark op z'n minst een beetje nerveus worden bij het idee dat ze groepjes jonge mannen uit islamitische landen kunnen tegenkomen ,gezien de manier waarop in hun cultuur met vrouwen wordt omgegaan . |
Gast |
#92 Re: Re: Re:2016-02-27 09:32Nee Dipsy dat is niet normaal dat je dat denk.De meeste verkrachters en aanranders in Nederland zijn blank en zijn hier geboren en niet Islamitisch. Dat zijn de feiten! |
Gast |
#93 Re: Zorgen om de veiligheid2016-02-27 11:33#88: Anoniem - Zorgen om de veiligheid Wat een stemmingmakerij.Leg mij nou eens uit waarom ouders met kinderen zich niet veilig zouden voelen met een AZC in buurt? Mijn vrouw en kinderen lachen zich werkelijk een deuk om dit stukje. En veel andere ouders met kinderen met ons. Wees eens concreet, 500 meter links van het Horapark zitten nu al een hele tijd een paar honderd vluchtelingen en daar heeft werkelijk niemand problemen mee. Ik niet, mijn vrouw niet, en mijn kinderen al helemaal niet. Pure onzin en angstzaaierij!
|
Gast |
#94 Re: Re: Re:2016-02-27 15:00Google even op Gerart kuns de Utrechtse serie verkrachter of de verkrachter aanrander in ede de afgelopen jaren. Zien er niet uit als een vluchteling Dipsy! Puur uit de klei getrokken Hollanders |
Gast |
#95 Re: Re: Re:2016-02-27 15:33Neen mijn beste, ik lees niet de telegraaf noch stem ik op de partij die u noemt. Echter de opmerking die u maakt dat 'het azc er komt en ik er maar mee moet leven' is er een die in een dictatuur niet zou misstaan. |
Gast |
#96 Re: Re: Re: Re:2016-02-27 18:32Nood breekt wetten, ook democratische. |
Gast |
#972016-02-28 10:29Ik herken mij volledig in het beeld van de petitie. Men heeft geen idee over de lange termijn en heeft nog een berg aan bestaande integratie problemen op te lossen. Zie ook het artikel in Ede Post van januari 2016 via deze link: http://edesepost.nl/nieuws/vluchtoord-ede-1.5676330 |
anoniem |
#98 Re: Re: Zorgen om de veiligheid2016-02-28 12:31#93: - Re: Zorgen om de veiligheid Ik kom dagelijks mensen tegen met kinderen die zich zorgen maken om hun veiligheid en dat van hun kinderen, dat jij en jouw gezin zich hier geen zorgen om maken betekend absoluut niet dat dit probleem onzin en angstzaaierij is. Jullie zijn een uitzondering. Dit is geen stemmingmakerij, dit is het geven van mijn mening. Een mening waar ontzettend veel mensen achter staan, dat jij die mensen niet tegen komt betekend niet dat die er niet zijn. Daarnaast kan ik je verzekeren dat ik me ook een deuk lach om het stuk dat jij geschreven hebt. |
Gast |
#99 Re: Re: Re: Zorgen om de veiligheid2016-02-28 13:35#98: anoniem - Re: Re: Zorgen om de veiligheid Wij zijn zeker geen uitzondering. Maar goed, geef nou eens aan waar die angst voor de komst van deze vluchtelingen op is gebaseerd. Is het een reële angst? zjn er sinds de komst van de vluchtelingen een paar honderd meter verderop kinderen verdwenen of zo? Heb ik iets gemist? Er zijn al hele leuke initiatieven van jongeren om kinderen van vluchtelingen te laten sporten om zo sneller te integreren. Moeten deze jongeren angst hebben dat ze iets gaat overkomen als ze met deze kinderen samen gaan sporten? Ik dacht het niet. Dat er binnen je eigen sociale omgeving veel mensen zijn die een AZC niet zien zitten wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt. Lees ook de diverse reacties op deze site van velen die hier anders naar kijken. De kans dat onze kinderen onder een auto komen is miljard keer groter dan dat er een vluchteling ze ook maar boos aan kijkt. Waarom demonstreer je niet tegen de auto? De kans dat je kinderen dood worden gebeten door de hond van in het Horabos wandelen vrouwen schat ik ook om Een miljard keer groter in. Verjaag alle vrouwen met hondjes uit het bos of begin een petitie om ze uit het Horabos te weren.
|
Willem van der Kooij |
#100 Re:2016-02-28 16:23Waarom niet in Ede? Qua oppervlakte is het één van de grootste gemeenten in NL |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun Poptempel De Kuip
8371 Gemaakt: 2024-10-12
Gort over de grens moet blijven.
4938 Gemaakt: 2025-06-16
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
2604 Gemaakt: 2025-06-15
STOP ASIELCENTRUM IN SCHILDE!
937 Gemaakt: 2025-06-05
Laat de johannesschool bestaan
417 Gemaakt: 2025-06-16
Pak ons buitenzwembad niet af!
1621 Gemaakt: 2025-06-02
Vragen aan rectoraat en decanaat over Gaza
399 Gemaakt: 2025-06-04
Open brief GBS Jezus-Eik
166 Gemaakt: 2025-06-18
❌ Petitie tegen de locatie van de nieuwe brandweerkazerne in Nieuwpoort
161 Gemaakt: 2025-06-18
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
3248 Gemaakt: 2025-05-08
Betonstop Maria-ter-heide/ Brasschaat
135 Gemaakt: 2025-06-17
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
1186 Gemaakt: 2025-02-21
Terugbetaling verkrijgen therapie Pascal Helppascal/TrainMclinics
98 Gemaakt: 2025-06-17
Verzoek handhaving College B&W Gem. Heumen
94 Gemaakt: 2025-06-17
Petitie voor een Leefbaar Leefdaal!
93 Gemaakt: 2025-06-15
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9228 Gemaakt: 2025-06-04
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
307 Gemaakt: 2025-06-04
Nee tegen een moskee
46 Gemaakt: 2025-06-20
Kortsnuiten Blijven Bestaan
2853 Gemaakt: 2024-10-23
Sportcity Verheeskade Climate Control
33 Gemaakt: 2025-06-18