AZC Horaplantsoen
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie AZC Horaplantsoen.
Gast |
#262016-01-18 18:07azc in ede? prima, maar niet in het bos waar 's avonds geen zicht op is! |
Gast |
#272016-01-18 18:37Dit zijn economische vluchtelingen, die hoofdzakelijk uit mannen bestaan. Dit levert alleen ellende op. Mensen helpen is ok. Maar niet door je eigen natie te verloochenen en je land weg te geven. Eenmaal binnen geven we ze een aandeel van nederland en krijg je ze nooit meer weg door ze het nederlandschap aan tebieden. Nederland kan niet eens de aanwas van Turken en Marokkanen aan, laat staan een massaal aantal economische vluchtelingen. |
Gast |
#29 Re:2016-01-18 19:34Economische vluchtelingen krijgen geen verblijfsvergunning. Probeer je eens te documenteren voordat je onzin roept. |
Gast |
#30 Re: Re:2016-01-18 19:46Goed lezen Ze worden allen als vluchteling beschouwd. Anders waren deze economische vluchtelingen wel in Turkije of naburig land geland |
Gast |
#31 Re: Re:2016-01-18 20:21Wat u schrijft klopt wel, helaas duurt een indicatie en besluit hieromtrend dermate lang, dat economische vluchtelingen overal in de EU heel lang verblijven. Na een negatief oordeel, geen verblijfsstatus dus, blijft uitzetting uit en verdwijnen deze personen over het algemeen de illegaliteit in. Dit is niet wenselijk voor de persoon in kwestie noch voor het land wat dit betreft. Let wel, de meeste amokmakers, diegenen die de werkelijke oorlogs-vluchteling een 'slechte naam' geven en in de weg staan, zijn niet naar de EU gekomen voor een veilger heenkomen maar, voor geld, gratis huisvesting en wat dies meer zij. Het algemene beeld dat u geschetst wordt is zeer gekleurd/gefiltered. Ook u zou zich beter moeten documenteren. |
Bewoner Enka |
#322016-01-18 20:30De klinkenberg is een veel betere optie, groot genoeg en een stuk controleerbaarder dan aan de rand van Ede en in een bosrijk gebied.
|
Gast |
#332016-01-18 21:42Hier een antwoord van #8. Even voor de duidelijkheid, ik zit als omwonende zeker niet te springen om een azc in mijn achtertuin. Maar ik ga ook niet mijn ogen sluiten voor de problemen die we in dit land hebben. Problemen met alles wat er gebeurd met asielzoekers, de ellende die we lezen, maar zeker ook het probleem dat die mensen nou eenmaal in Nederland zijn en dat we ze niet op straat kunnen laten staan. We zijn gewoon aan ons zelf verplicht die MENSEN een onderdak te geven. Moet dat in onze achtertuin? Als dat de beste oplossing is dan vind ik dat we dat moeten accepteren. Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat zo is. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom een kantoorpand (denk ik, ken de locatie niet) omgebouwd moet worden terwijl de klinkenberg ingericht is op bewoning. Een petitie tekenen om de discussie af te dwingen wil ik zeker wel, niet een petitie tekenen zodat ik het signaal af geef dat "de ander" het probleem maar op moet lossen. We hebben hier allemaal een verantwoordelijkheid in. |
Gast |
#342016-01-18 22:28Waarom niet 100 asielzoekers in ieder dorp van de gemeente Ede? Veel beter voor de asielzoekers om ook in contact te komen met Nederlanders ipv. Mede asielzoekers, beter voor de intergratie. Plus, als bewoner van het Enka terrein, wonen er op de Karzene 300 asielzoekers (geen last van overigs), en een paar honderd meter verderop zullen er dan nog 600+ asielzoekers komen. Dat betekend bijna 1000 binnen een straal van.. 1 km2? Ook vind ik het bos geen goede plek om asielzoekers te plaatsen. Plaats deze mensen liever midden in de maatschappij, waar zij kunnen meedraaien en leren hoe het er hier aan toe gaat. Nu zie ik het voor mij dat mensen zich onveilig zullen voelen in het bos, waar, in het ergste geval, groepen mannen zich zullen ophouden. Ook langs de Edeseweg zullen ze slenteren, waar normaal gesproken dames zich nog redelijk veilig voelen als zij daar savonds laat fietsen. Lijkt mij echt geen goed plan, voor deze mensen zelf en voor de omliggende bewoners. |
Gast |
#352016-01-19 12:17Waar zijn de buitendorpen Harskamp, Wekerom, Ederveen en Bennekom. Tevens vind ik het riskant om het AZC te plaatsen bij dagopvang voor kinderen. Tevens de vraag, zijn de bewoners van de Baron van Wassenaerlaan en Diedenweg geen omwonenden? |
Gast |
#372016-01-19 18:12heb het huis dichtbij te koop staan , zal dan bijna niet meer verkoopbaar zijn, niemand wil er meer wonen dan. |
Gast |
#382016-01-20 06:53Omdat deze locatie voor de andere doeleinden wordt gebruikt. En ik helemaal geen azc in Ede wil hebben. |
Gast |
#392016-01-20 09:14Hoe naïef kunnen we zijn? Veel reacties hebben gelijk. Vluchtelingen moeten worden geholpen. Maar stuur ze dan ook terug als het probleem is opgelost. Gevolg van het huidige beleid is dat “hier komen” ook “hier blijven” is. Aangemoedigd door alle hulp die hier wordt gegeven. Voorbeelden te over waar “de belastingbetaler” gekort wordt op allerlei zaken terwijl asielzoekers in het kader van integratie diezelfde hulp wel krijgen. Zo moet binnen mijn kennissenkring iemand een studielening afsluiten terwijl Syrische asielzoekers een extra vergoeding krijgen om te gaan studeren aan datzelfde instituut. Werk genoeg? Vast wel, zeker na die duizenden ontslagen die op dit moment vallen. Geld genoeg in dit land? Jazeker, zo veel dat we extra mogen afdragen aan de EU. Maar ook; schandalig dat het zo lang kan duren voordat er besluiten worden genomen over de status. Dat dan weer wel dankzij de vluchtelingen industrie die oeverloos procederen mogelijk maakt. Ook opmerkelijk als dan blijkt dat er groepen wel terug willen omdat het te lang duurt voordat de gezinshereniging plaats vindt. Vooral als ze daar tegenwerking over ondervinden door de overhgeid. Dan de documentaire waarin duidelijk wordt dat Libanezen in grote groepen via Syrië naar Europa komen als Syriër. Omdat ze ter plekke (Libanon) geen bestaansrecht hebben en hier zonder tegenprestatie worden gepamperd. De waarheid ligt dus ergens in het midden. Geen probleem met echte hulpverlening en wel beperken tot waar het nodig is. Maar wees niet zo naïef om iedereen te willen helpen ten koste van ons eigen niveau van leven, want dat holt achteruit door de verschillende vormen van hulpverlening.
|
Buurtcomite AZC Horaplantsoen |
#40 Burgemeester volledig de regie kwijt2016-01-20 09:21Zie onderstaand bericht uit Trouw. De burgemeester pleit voor een quotum, zodat elke gemeente - en dus ook de onze - niks anders kan doen en asielzoekers MOET opnemen. M.a.w. weet de burgemeester het ook niet meer, durft geen stelling te nemen en legt de verantwoordelijkheid bij de bestuurders in Den Haag. Zo kan meneer straks in alle onschuld de schouders ophalen als de AZC's er alsnog doorheen worden gedrukt. De vraag aan ons of we dat zomaar laten gebeuren? We hebben tot eind april de tijd om dit wanbeleid over de ruggen van omwonenden een halt toe te roepen. |
Marselino |
#41 Re:2016-01-20 18:14Jehova gebouw in bennekom is een Veel betere optie . Sluit men dan ook nog de bennekomse weg af en maakt men een zebrapad over de A12 lost het probleem zich vanzelf op |
Gast |
#422016-01-20 21:05Ik ben er gewoon niet niet blij mee dat er een azc komt . Het geeft gewoon geen veilig gevoel |
Gast |
#432016-01-21 08:25Te weinig concrete informatie vanuit de gemeente. Hoe is de samenstelling van de vluchtelingengroep? Niet verstandig deze groep tegen een woonwijk aan te plaatsen. |
Gast |
#442016-01-21 10:54Omdat ik liever niet wil dat er een azc bij ons in de buurt komt. |
Gast |
#452016-01-21 10:58Opvang van vluchtelingen in het bos (waarin het horaplantsoen ligt),aangrenzend aan een natuurgebied, is naar mijn mening geen optie. Specifiek niet in dit horaplantsoen omdat er hier 's nachts aktiviteit is van jagers en illegale stropers. Aangrenzend wonende, horen wij praktisch iedere nacht geluiden van schoten. Een nare ervaring, sowieso al voor ons, laat staan voor mensen die voor oorlogsgeweld zijn gevlucht en daar een traumatische associatie bij hebben. |
Bewoner ENKA-wijk |
#46 Brief gestuurd naar de gemeente; nu afwachten op de gemeente antwoorden heeft2016-01-23 16:54Geachte heer Van der Knaap, |
jet vdw |
#472016-01-24 17:16Mensen die vaak uit oorlogsgebied komen, mensen op de vlucht, mensen die vaak familie verloren hebben, mensen met een afschuwelijk verleden. En wij, rijke, welvarende mensen durven nee te zeggen tegen deze slachtoffers Ook wij kunnen slachtoffer worden van oorlog, en hoe verdrietig zou het zijn als mensen dan nee zeggen, sorry niet in deze wijk. Wie durft er dan nog in een spiegel te kijken? |
Gast |
#482016-01-24 17:21De gemeenteraad......beste mensen, laat al deze lui die hier werken oprotten!!! Ze hebben allemaal een bruine arm en likken de reet van een ander!!! Ik heb ooit bij de gemeente gewerkt, maar wist na een maand wel beter......wat een kutvolk. Vooral de burgemeesters die niet eens door de burgers zijn gekozen.....hier zou toch eens verandering in moeten komen!!! Echte mensen zouden meteen zeggen:"Een azc.?" "Dacht het niet!" " Laten we EERST aan de eigen burgers denken!,!" En trouwens.... Deze 95 % economische migrantenshit daar zit NIEMAND op te wachten!!! Islamitisch ongedierte die DE HELE MAATSCHAPPIJ kapotmaken, omdat ze totaal geen respect hebben voor de ECHTE MENS!!! Vrouwen, kom in verzet, want jullie zullen nooit meer veilig zijn!!! 5% is echte vluchteling.....deze mensen gewoon wel helpen, maar alleen zolang dat nodig is......... De rest van die islamitische strontkoppen terug laten lopen!!! |
Gast |
#49 Re: Re: Wij kregen de brief donderdag. Ook van Den Boschlaan2016-01-24 18:02#6: - Re: Wij kregen de brief donderdag. Ook van Den Boschlaan Rond de reehorsterweg. Geen van de gemeente |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun Poptempel De Kuip
8369 Gemaakt: 2024-10-12
Gort over de grens moet blijven.
4936 Gemaakt: 2025-06-16
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
2601 Gemaakt: 2025-06-15
STOP ASIELCENTRUM IN SCHILDE!
937 Gemaakt: 2025-06-05
Laat de johannesschool bestaan
417 Gemaakt: 2025-06-16
Pak ons buitenzwembad niet af!
1620 Gemaakt: 2025-06-02
Vragen aan rectoraat en decanaat over Gaza
399 Gemaakt: 2025-06-04
Open brief GBS Jezus-Eik
166 Gemaakt: 2025-06-18
❌ Petitie tegen de locatie van de nieuwe brandweerkazerne in Nieuwpoort
161 Gemaakt: 2025-06-18
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
3248 Gemaakt: 2025-05-08
Betonstop Maria-ter-heide/ Brasschaat
135 Gemaakt: 2025-06-17
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
1186 Gemaakt: 2025-02-21
Terugbetaling verkrijgen therapie Pascal Helppascal/TrainMclinics
98 Gemaakt: 2025-06-17
Verzoek handhaving College B&W Gem. Heumen
94 Gemaakt: 2025-06-17
Petitie voor een Leefbaar Leefdaal!
93 Gemaakt: 2025-06-15
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9228 Gemaakt: 2025-06-04
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
307 Gemaakt: 2025-06-04
Nee tegen een moskee
46 Gemaakt: 2025-06-20
Kortsnuiten Blijven Bestaan
2853 Gemaakt: 2024-10-23
Sportcity Verheeskade Climate Control
33 Gemaakt: 2025-06-18