AZC Horaplantsoen

Donderdag 14 januari heeft het merendeel van de Edese gemeenteraad besloten dat er minimaal zeshonderd asielzoekers zullen worden opgevangen op een zestal locaties verspreid over de gemeente. Een van die locaties is het gebouw van Permar aan het Horaplantsoen, dat pal aan het ENKA-terrein ligt. Als het goed is bent u hier door de burgemeester middels een brief over geïnformeerd. Het gaat om “mogelijke” locaties, wat impliciert dat er ruimte is voor discussie en een tegengeluid. Dat tegengeluid willen wij graag vormgeven door middel van een lokale petitie van en door omwonenden van het Horaplantsoen. Het is ons namelijk een doorn in het oog dat men doet overkomen alsof men inspraak wil van omwonenden, maar het voorstel tot een referendum angstvallig wordt weggelachen. Bovendien blijft men doelbewust vaag over essentiële thema’s. Minimaal zeshonderd, maar wat is het maximum? Wat zijn de beraamde kosten? Wat is de duur van de opvang, gaat het om enkele maanden of jaren? Wat is de doelgroep, gaat het om gezinnen of zijn het veelal jonge mannen? Hoe is men van plan om te gaan met thema’s als veiligheid? Vragen en nog eens vragen, om nog maar te zwijgen over de impact die het zal hebben op uw eigen leefomgeving. Als de gemeenteraad zijn inwoners serieus neemt kan en mag een duidelijke stellingname in de vorm van een petitie niet zomaar genegeerd worden. Daarbij is uw stem hard nodig. Teken de petitie!

Petitie

Middels deze petitie hopen we aan te kunnen tonen dat er vanuit de omwonenden onvoldoende draagvlak is voor de plannen van de gemeenteraad. Uw handtekening is een "NEE" tegen de komst van een AZC bij het Horaplantsoen.

Buurtcomité AZC Horaplantsoen    Neem contact op met de schrijver van de petitie