Steun het voortbestaan van Nederlands Onderwijs in het Buitenland


Gast

#51

2015-10-14 17:42

Onderwijs is sowieso belangrijk! Ook in het buitenland. De kinderen worden toch tweetalig!

Gast

#52

2015-10-14 17:55

Omdat ik het belangrijk in voor mijn kleinkinderen hier en voor hun toekomst en kennis van de achtergrond van hun Grieks Nederlandse roots.

Gast

#53

2015-10-14 18:40

Omdat ik heel blij ben dat mijn drie kleindochtertjes, die nu in de VS verblijven en naar school gaan, zo ook hun Nederlandse moedertaal kunnen vervolmaken.

Gast

#54

2015-10-14 19:12

Omdat het belangrijk is dat kinderen van Nederlandse ouders ook als ze in het buitenland wonen de moedertaal leren die vader/moeder leest, schrijft en spreekt! En daarvoor goed onderwijs krijgt.

Gast

#55

2015-10-14 19:59

Omdat ik mijn kind graag met de Nederlandse taal en cultuur wil kunnen blijven opvoeden, ongeacht of wij in Nederland wonen of niet. Het is zijn afkomst en doe kan ontkent worden enkel en alleen door verhuizing maar het buitenland. Hij is er geboren, de helft van zijn familie komt we vandaan en wellicht dat hij ooit de keuze wil hebben om weer terug te gaan.

Gast

#56

2015-10-14 19:59

Belangrijk voor onze kinderen

Gast

#57

2015-10-14 21:02

De nederlandse taal, cultuur en geschiedenis staan zwaar onder druk. Iedere bijdrage aan het onderwijs en behoud hiervan verdient alle steun.

Gast

#58

2015-10-14 21:33

Ik vind het belangrijk als bestuur van de NTC school SNTK in Corfu dat onze kinderen met ook de nederlandse nationaliteit de mogelijk krijgen om de nederlandse taal goed leren schrijven en spreken

Gast

#59

2015-10-15 02:47

Als nederlandse moeder in het buitenland is het belangrijk dat mijn kinderen de nederlanse taal en cultuur kunnen leren.


Gast

#60

2015-10-15 05:16

Omdat het belangrijk is dat kindjes in het buitenland toch de nederlandse taal niet vergeten en ook een stuk cultuur meekrijgen.

Gast

#61

2015-10-15 05:59

Omdat het discriminatie is van Nederlandse kinderen in het buitenland. Als ze terugkomen of willen studeren in Nederland hebben ze achterstand in hun eigen moedertaal. Absurd!

Gast

#62

2015-10-15 06:01

Omdat ik het enorm belangrijk vind dat Nederlandse kinderen, woonachtig in het buitenland, hun moedertaal vloeiend leren, spreken, lezen en schrijven. Hierdoor kunnen zij naadloos aansluiten op het voortgezet onderwijs in Nederland. Bovendien zijn deze kinderen de toekomst voor het bedrijfsleven en kunnen wellicht in de toekomst iets betekenen voor bijvoorbeeld de Nederlandse maatschappij doordat zij meertalig opgroeien en daardoor een streepje voor hebben.

Gast

#63

2015-10-15 06:32

Ik heb deze petitie ondertekend als directeur van de NTC-school De Gouden Klomp omdat onze leerlingen ook graag hun onderwijs in de Nederlandse taal willen behouden!

Gast

#64

2015-10-15 07:14

het nederlands onderwijs is belangrijk voor de kinderen,
Mijn kinderen hebben door de nederlanse les in Griekenkand een betere toekomst

Gast

#65

2015-10-15 07:15

Toen wij uit het buitenland terug kwamen konden onze kinderen zonder enig probleem instromen.Door de kleine klassen bij het NOB was het zelfs zo dat onze kinderen grammaticaal sterker waren.

Gast

#66

2015-10-15 08:13

Omdat mijn kleinkinderen in Griekenland wonen en het heel belangrijk is dat zij goed Nederlands leren (grammatica) het is toch 1 van hun vader/moeder talen

Gast

#67

2015-10-15 09:44

Mijn kinderen,opgegroeid en onderwijs gevolgd in GR,gingen hier naar de NTC-locatie om NL onderwijs te volgen. 3 uurtjes op zaterdag ochtend,12 jaar lang. Haalden hun diploma's en daardoor hadden zij de mogelijkheid om in Nederland te gaan studeren,zonder veel aanpassingsmoeilijkheden is de een nu afgestudeerd,de ander binnen een jaar ook. Zonder Nl onderwijs zou dat niet zijn gelukt en ik ben het NOB en "De Kikkertjes" in Thessaloniki zeer dankbaar. Deze scholen moeten door kunnen gaan met hun goede werk,zonder steun uit NL lukt dat niet.Veel kinderen van NL ouders in het buitenland zullen dan zonder NL onderwijs komen te zitten.


Gast

#68

2015-10-15 10:41

Nederlands onderwijs voor nederlandse kinderen
in het buitenland is buitengewoon belangrijk!

Gast

#69

2015-10-15 11:00

Ik heb zelf een kind in Nederland en Griekenland. Nederlandse taal is belangrijk voor de toekomst wanneer ze gaat studeren ook.

Gast

#70 Re:

2015-10-15 11:00

#26: Kinderen moeten hun erfelijkheid en afkomst nooit vergeten en onderwijs in de Nederlandse taal is daar een onderdeel van.

 


Gast

#71

2015-10-15 11:05

Wanneer deze kinderen terug komen in Nederland kunnen ze een al te grote achterstand gelijk mee in onze onderwijssetting. Nt2 aan Nederlandse kinderen zou ook weer extra geld en tijd en inspanning kosten. beter om dat geld in het buitenland aan deze kinderen te besteden! Dit zijn onze wereldburgers van de toekomst!

Gast

#72

2015-10-15 11:07

3 van mijn kleinkinderen genieten in het buitenland onderwijs in het Nederlands.

Gast

#73

2015-10-15 11:51

Niet elke Nederlander die in het buitenland woont is een expat met een dik salaris! Ook is het niet eenvoudig om een baan te vinden in Nederland. Ruim 600.000 werklozen! Het is belangrijk dat het Nederlands in het buitenland gehandhaafd blijft zodat de deur open blijft. Toekomstige werknemers die 2 talig zijn kunnen van toegevoegde waarde zijn voor ons land.

Gast

#74

2015-10-15 11:56

Het is van levensbelang in een globale wereld dat een van de pijlers van onze cultuur, onze taal, toegankelijk blijft voor al haar burgers, little effort, big results !

Gast

#75

2015-10-15 12:12

Omdat het heel belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen om hun moedertaal goed te (blijven) leren, en te beheersen. Dit vergemakkelijkt ook het leren van andere talen en de terugkeer naar Nederland. Daarnaast voelt het ergens als: Als je gaat hoef je ook niet meer terug te komen. Want als je kinderen de moedertaal niet goed genoeg beheersen, voel je je niet zo safe om terug te keren. Dat kan een reden zijn om langer in het buitenland te blijven, tot de kinderen klaar zijn met de internationale school.