Steun het voortbestaan van Nederlands Onderwijs in het Buitenland


Gast

#176

2015-11-02 10:55

Het is van belang dat van afkomst Nederlandse of half Nederlandse via de taal een band kunnen houden met ons erfgoed en onze mentaliteit

Gast

#177 Nederlandse cultuur

2015-11-04 22:01

Een traditie is een gebruik of gewoonte die van de ene generatie op de andere wordt doorgegeven. Als dit niet gebeurt gaat cultuurgoed verloren.

Ik ben Duits en getrouwd met een Nederlander. Als moeder van drie kinderenvind ik het belangrijk, dat de taal geleerd, maar ook de cultuur gelevd wordt. Ik ervaar het als bijzonders waardevol, dat Sinterklaas gevierd wordt en kinderen de liedjes en het verhaal kennen. Maar ook koningsdag of de kinderboekenweek zijn belangrijke dagen.

Het gaat niet altijd om rendement en rationele beslissingen, maar ook om samenhorigheidsgevoel en het leven van de nederlandse tradities.

 


Gast

#178

2015-11-05 03:11

Omdat wij als defensie personeel meestal maar voor ongeveer 3 jaar worden uitgezonden en onze kinderen daarna weer aansluiting moeten vinden op de scholen in Nederland. Daarom is nederlandstalig onderwijs zó belangrijk in het buitenland!

Gast

#179

2015-11-05 09:39

Als Nederlandstalige woonachtig in het buitenland vind ik het belangrijk dat mijn 6-jarige dochter toegang heeft tot Nederlandse taallessen. Zodoende kan zij adequaat communiceren met vrienden en familie in Nederland. Het is een verpaupering van de Nederlandse taal als deze taallessen niet meer mogelijk zouden zijn.

Gast

#180

2015-11-05 10:37

Mijn kinderen gaan naar een NOB school. Aangezien wij tijdelijk in het buitenland wonen vind ik het belangrijk dat zij goede aansluiting vinden als wij weer teruggaan naar NL.

Gast

#181

2015-11-19 01:50

Omdat Nederlandse kinderen de mogelijkheid moeten behouden hun moedertaal te leren. Voor cultureel doel maar ook om hen de mogelijkheid te geven Nederland te verkiezen als land om te wonen. Door Nederlands te spreken wordt die overgang vergemakkelijkt.

Gast

#182

2015-11-22 13:47

Ik ben Nederlandse en woonachtig in Barcelona Spanje. Graag wil ik dat mijn dochter in de toekomst naar de Nederlands e school kan in Barcelona.