Financiering en Ondersteuning Cliëntenraden vastleggen in de WMCZ 2.0
Neem contact op met de schrijver van de petitie
in de participatiemaatschappij wordt steeds belangrijker.
Het luisteren naar de informatie en in gesprek gaan/of
blijven met hen zou weleens meer antwoorden op vragen
waarmee de overige partners zich geconfronteerd weten.
Omdat ik van mening ben dat cliëntenraden belangrijk zijn voor zorginstellingen en daarbij goede ondersteuning nodig hebben. Hoe beter zij functioneren hoe beter het voor de cliënten is.
Bij ambtelijke ondersteuning is er soms sprake van een licht
lidmaatschap van de club HMV ( his masters voice).
daarom ondersteun ik van harte deze petitie.
Succes!!! T.v.R.
helemaal nergens meer zijn wanneer er over onze hoofden heen beleidswijzigingen worden doorgevoerd die een negatieve invloed (gaan) hebben op ons welbevinden en/of zodanig op de begroting drukken dat andere (zorg)taken daardooronuitvoerbaar zijn
Samen doen = Samen doen
Inspraak regel je het beste in gezamelijkheid en versterkt door het vertrouwen en te luisteren naar wat de cliënt verlangt. In dit geval de keuze voor eigen onafhankelijke ondersteuning van de cliëntenraden.
En vergeet ook de jongerenmedezeggenschap niet... Zie de notitie van Jeugdwelzijnsberaad, LOC, Defence for children, LPGGZ en IederIn over aparte jongerenmedezeggenschap met aanbevelingen van jongeren zelf..
Cliënten voelen zich niet alleen niet gehoord maar ook bekocht.
Ze voelen zich niet serieus genomen maar wel serieus ge....
Vul maar in. Dat wat ervaren wordt word toch al ingevuld Voor cliënten.
Als het financiële plaatje maar klopt .
Geen kind aan huis zonder inloop, wel kind van de rekening zonder geld.
Mvg,
Z Klinkenbijl
Re:
Mooi verwoord en zeer herkenbaar. Ondersteuners in loondienst van de zorginstelling kunnen moeilijk echt onafhankelijk ondersteunen en coachen. Nog moeilijker als ze ook nog andere taken voor de directie verrichtten. Een dienstverband bij een grote externe patientenkoepel zoals het loc lijkt mij veel wenselijker. Ook rechtstreekse financiering door de zorgverzekeraars (eventueel via koepels als loc) zou een effectieve clientenraad ten goede komen.
| This discussion has been closed. |