Doorlichtingsplan Gentse politie is karikaturaal - halt aan grote delen van het verbeterplan

jan met de pet
Gast

#51 hoe ik het zie

2010-11-10 14:42

Het is inderdaad zo dat de leiding en in het bijzonder de media-geile prof. DE RUYVER de schijn ophouden dat de hervorming gedragen wordt door het volledige korps. Niets is echter minder waar. In de praktijk blijkt iedereen die ik aanspreekt, en dat zijn er veel en over alle diensten heen, het NIET eens te zijn met de hervorming en in het bijzonder de manier waarop deze tot stand komt. Ondanks de vele werkgroepen houdt men totaal geen rekening met de verzuchtingen van de basis en middenkader. Steeds weer wordt je geconfronteerd met besproken zaken die van tafel worden geveegd om terug te gaan naar het initieel uitgeschreven plan. Schijndemocratie zoals hier reeds meerdere malen werd aangehaald. Ik ervaar bovendien op elke vergadering waar die internationaal gerenommeerde professor DE RUYVER, laat mij niet lachen, van de partij is, dat de leiding er voor spek en bonen bijzit. De prof is op zijn zachts gezegd arrogant bij vraagstelling die zijn visie doet wankelen en doet zich voor als een echte demagoog. De leiding laat hem doen, heeft er duidelijk schrik van want iemand met zoveel politieke macht is te duchten. Zie de reactie op HCP VAN BELLE die de nagel op de kop sloeg. Nogmaals, iedereen die ik in het korps ken heeft dezelfde mening als HCP VAN BELLE doch niemand durft er openlijk, hetzij enkelingen, voor uitkomen.
Een 10-tal jaren geleden hervormde de CLUYVER ons korps, ondanks dat de bevolking tevreden was en is over hun Politie want nu nog scheren we hoge toppen in de peilingen, dat steeds verder verziekte. Nu stelt die CLUYVER dat zijn eigen creatie een gedrocht is en maakt hij er terug een zootje van. En wij, laten hem maar gewoon doen....
Allen spontaan de zaal verlaten als DE RUYVER aanwezig is of allen blijven applaudisseren lijkt mij wel wat. Een beschaafde manier om ons ongenoegen te uiten.
cee lo green ft lilly allen
Gast

#52 in de wandelgangen

2010-11-10 20:56

referendum zou geresulteerd hebben in 180 personeelsleden die kiezen voor het huidige systeem (een grote meerderheid dus)... Wat gaan ze nu doen...?

Wanneer de pers aanwezig is en wanneer wij aanwezig zijn, lijkt het een ideaal moment om ons ongenoegen eens te uiten, zoals voorgaande al zei, allemaal opstappen of blijven applaudiseren. Zo blijft het respectvol. Iemand moet toch respectvol blijven, zullen wij het dan maar zijn!

55.000 euro voor het opstarten van een schijndemocratie... anno 2010 had ik dit niet meer verwacht! Blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit...

Aikon
Gast

#53 Klotenboel

2010-11-12 00:27

Lieve collega's, die klotenboel hangt mijn voeten uit!

Nu blijkt dat het "bindend referendum" toch niet zo bindend blijk te zijn. De bevraging omtrent het al dan niet behouden van het huidig dienstrooster verloopt weer op sterk democratische wijze. De meerderheid wenst het oude rooster te behouden maar dan wordt toch beslist om het nieuwe rooster in te zetten.
Huh????
Tja, het oude past niet in het nieuwe plan.
Kan het ons wat schelen? Absoluut!
Wanneer gaan ze nu eindelijk ne keer luisteren en die mannen buiten zetten?

Het lijkt me heel erg duidelijk, we moeten staken!

Prof De Prutser, maar volgens uw eigen despotisme : The end justifies the means!

Maar wij zijn het doel en "en masse" hebben wij de middelen...
acps Linda
Gast

#54 bedankt...

2010-11-12 05:01

Ben niet alleen een droomjob kwijt... moet ook afscheid nemen van fantastische collega's.
Bedankt heren professoren ! Kunnen jullie er, bij een volgende doorlichting en reorganisatie, rekening mee houden dat jullie met mensen bezig zijn ? Of is ons diploma daarvoor niet hoog genoeg ?
pol
Gast

#55 Democratie

2010-11-12 09:44

Gehoord in de wandelgangen:
'Ondanks de verpletterende meerderheid voor de oude dienstrooster wil de directie de nieuwe dienstrooster toch invoeren. Met andere woorden: het bindend referendum is plots niet meer zo bindend. Hervorming gedragen door de basis, my ass. Basis vraagt en directie doet omgekeerde. Wat is het volgende?

Voel ik een stakingske aankomen?
Guest
Gast

#56 Re: Democratie

2010-11-12 13:17

#55: pol - Democratie 

Dit meen je toch echt niet ! ! !  Dan wordt ons de kans gegeven om te kiezen en dan nog rammen ze gewoon door ons strot wat hen uitkomt?  Mooi is dat.  Echt mooi ... Mijn loyauteit zit nu serieus ver onder het vriespunt!  Bedankt beste werkgever, bedankt!  En nu mag ik er zien uit te geraken om de nieuwe dienstregeling trachten te combineren met een gezinsleven.  Ik kan me niet langer inhouden ... W A T  E E N  S T R O N T B O E L   !  !  !  !  Komaan zeg.  Hoe lang gaan we nog de zot met ons laten houden ! ! !  Mij is het echt kotsbeu.  Ik ben het moe, moe, moe.  En ten overstaan van de leiding ... voor quasi allen van hen hem ik niet de minste respect meer, geen gram ... En wie zal het me kwalijk nemen? 

Raver
Gast

#57 Tis aan de vakbonden, de rest volgt vanzelf!

2010-11-12 16:38

Tis allemaal even bindend zoals men eerst had gezegd dat de commissarissen die sectiechef zijn, of hoofdinspecteurs die commissaris worden en sectiechef zijn, ze niet gingen verplicht worden om over te gaan naar het operationeel bureau en dat ze gerust in hun sectie gingen mogen blijven zitten wanneer ze dat wensten. het enigste wat ze wel gingen doen, was eens praten met die mensen om hun toch te proberen overtuigen over te gaan naar de nieuwe dienst. Maar verplichten, neen, dat ging men niet doen. Dit stond zwart op wit te lezen in een verslag van het BOC!!!!!!!!!

Vandaag heb ik ondertussen al vernomen dat men die belofte ook al teniet zou gedaan hebben...!!!

aan al degene die ook maar iets met de hervorming te zien hebben, Goed gewerkt! Super super super, zolang uw basispersoneel maar niet tevreden is, is de leiding precies tevreden! Man man, hoe braaf blijven wij nog? Wie staat op en neemt initiatief, heren van de vakbond? Wij kunnen moeilijk alles organiseren zonder officiele stakingsaanzegging. Spreek en velen zullen volgen, wees daar maar zeker van!
ID
Gast

#58 wakker worden !!

2010-11-14 10:38

Ik begin mij nu toch wel stilaan af te vragen wanneer de vakbonden in gang gaan schieten. Iedereen roept om 'staking' maar niemand reageert !! Ons ongenoegen uiten via dit kanaal is OK, maar wat heeft dit voor weerslag/resultaat ? Niets !! Komaan mensen (lees : vakbonden), wakker worden voor het helemaal te laat is.
Zed
Gast

#59 Staken?? Who are you kidding???

2010-11-14 20:38

Beste collega's,

Zijn jullie niet allemaal een beetje te negatief ingesteld? Ben nu 6 jaar in PZ GENT en heb al die tijd niets anders gehoord dat zaken moeten veranderen....

Heb het idee dat het voor sommigen nooit goed kan zijn. Het rapport van de profs is gebaseerd op bevragingen van het personeel. Die vroeges na nachtdiensten zijn hard...de Y-week vindt niemand nuttig... Soit...ga hier het rapport over het rapport niet opmaken. MAAR STAKEN????

Kijken jullie echt nooit om jullie heen? Zijn jullie niet blij dat jullie een leuke, goed betaalde maar vooral VASTE job hebben? Think about it: er zijn genoeg gezinnen in ons land waar een ontslag, verplaatsing (vaak 30-50 km verder)echte problemen vormen..

Wat gebeuren zal, zal gebeuren.. Ik denk dat de meesten onder jullie dat maar al te goed weten. Dus aub, stop met zagen en neuten en laat er ons AUB het beste van maken...

Cheer up!!

De oppergraai
Gast

#60 Reply Zed

2010-11-15 10:02

Ik maak al enkele jaren geen deel meer uit van de interventiedienst. Nu ben ik ook van het principe dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening, dus jij ook!
Nu kan je wel niet van iedereen verwachten dat ze, zoals jij, met hun kl... laten spelen.

Je hebt een punt dat we een goed betaalde- en vaste job hebben. Je hebt ook een punt dat er mensen zijn die het veel moeilijker hebben dan wij, maar is dit een vrijgeleide voor de leiding om alles door de basis hun strot te duwen???? Het volgende is misschien een beetje wedde inleveren, maar als ik jouw stelling volg dan zal het maar moeten zeker??? Ik dacht het niet!!!!

Als basispersoneelslid van een gerelateerde dienst was ik zelf aanwezig op een vergadering met mijnheer de prof. Ik heb zijn kleine kantjes gezien, dus het eminent figuur (zoals hij zichzelf pleegt te noemen) is van zijne pied de stal gevallen. Ik noem hem een gepatenteerde leugenaar die draait zoals de wind waait. Wat dacht men van :"de oppergraai die zich laat voeren door de politiek/financiële wind"!?

De politieke hervorming van het korps wordt snel-snel,voor de aanstelling van de nieuwe zonechef, doorgevoerd. Met alle respect voor de waarnemende-, maar hij moet volgen om nog maar kans te maken bij de nakende selectie.
De rode burcht (het stadhuis) wil vooruitgeschoven mannetjes op strategische posten om de greep op de politie te verstevigen.

Democratie bij de overheid?? Jongens, meisjes ... wees toch niet zo naïef. Ze is er nooit geweest, en ze zal er ook nooit zijn!!!

Ik zeg niet dat staken de oplossing is, maar mensen wees eens creatief.

Een ideetje: Volgende week ligt het plan voor ter stemming in de gemeenteraad... Daar wil men toch altijd een deurwachter van de politie??? Misschien moet hij deze keer niet alleen gaan...
(trouwens de pers is er altijd) en daar eens applaudiseren???

ACOD, CCOD, VSOA en NSPV geen goesting??? Of werden jullie kameraden ook al posten beloofd?

Als niet lid van de ID steun ik elke (fatsoenlijke) actie. Trouwens onze dienst is minstens evenveel getroffen als die van jullie! Op het werk zijn onze belangen soms tegenstrijdig, maar l'union fait la force!!!

ps: Eén woord mijnheer Van Belle: BRAVO!!
Guest
Gast

#61 Re: Staken?? Who are you kidding???

2010-11-15 11:49

#59: Zed - Staken?? Who are you kidding??? 

 Sorry Zed maar als we jou logica zouden moeten volgen moeten we zoals de vorige poster schreef alles maar slikken. Vier jaar geleden vulde ik met veel overtuiging een andere enquete in, in de vier jaar die volgde is geen enkel van de pijnpunten die toen naar voor werden gebracht opgelost. Integendeel ...

Praten met de leiding is altijd éénrichtingsverkeer, aan onze problemen wordt niets gedaan terwijl de brief van een overijverige burger priotitair behandelt wordt. Wel ik heb daar persoonlijk genoeg van en ik heb een licht vermoeden dat ik niet de enige ben.

Als we nu niet laten zien aan de leiding dat het menens is zijn we weer vertrokken voor jaren van frustratie. Moest dit het geval zijn is er voor mij de volgende mobiliteit voor andere oorden op te zoeken (ja ik weet dat het gras elders waarschijnlijk niet groener is), ik beklaag de jongere collega's die deze optie niet hebben!

Guest
Gast

#62 Re: Reply Zed

2010-11-16 11:24

#60: De oppergraai - Reply Zed 

Driewerf HOERA ! ! !  Toch enkele die het snappen hoe de puzzel in elkaar steekt ! ! !  Een fatsoenlijke actie waarbij de Gentse Burger er nooit ofte nimmer het slachtoffer mag van worden, dringt zich meer en meer op.  Volgende week gemeenteraad, keep us informed & posted.  Waar afspreken?  Wanneer?  Hoe laat ... ?

 

Idem ps: Mr. Van Belle: BRAVO & RESPECT ! ! !

Guest
Gast

#63 Re: Staken?? Who are you kidding???

2010-11-16 11:27

#59: Zed - Staken?? Who are you kidding??? 

Wat baat een kaars en bril als de uil niet zienen wil ...

Wake up ! ! !

Calog B
Gast

#64

2010-11-16 15:24

Akkoord met vooropgestelde tekst
ID sinds al enkele jaren
Gast

#65 Re: Enkele ergernissen ...

2010-11-16 17:01

Ik las gisteren pas Uw reactie op de petitie. Moet ik zeggen, fantastisch verwoord hoe wij onze dagen slijten te Politie Gent. Ik hoop dat Uw reactie wordt gelezen door velen...

Zal ik er nog een situatie aan toevoegen... Hoe belachelijk het soms (vaak) kan zijn, wanneer je wordt gestuurd naar alweer de meest onmogelijke -lees onnozele- tussenkomst. Hoe burgers wordt 'aangeleerd' om op elk onbewaakt moment onze diensten te bellen voor futiliteiten... (ik wil er zelfs enkele voorbeelden aan toevoegen : ze bellen naar de politie, want de vuilbak van de buren staat buiten en er is pas morgen vuilnisophaling - er ligt een dode duif op straat - een getuige belt dat er een aanrijding is gebeurd en de betrokken partijen zijn doende met het invullen van een EAF, ter plaatse verloopt alles vlekkeloos ... en ga zo maar door).

Want wij weten en zo is het... Van elke tussenkomst moet een regitratie terug te vinden zijn! En 'O wee' wanneer je dit zou nalaten, dan mag je nog eens gaan uitleggen dat je tijdens je tussenkomst noch oproeper, noch verdachte hebt aangetroffen ter plaatse en er geen vaststellingen konden worden verricht (cfr. vooral nachtlawaai dan).

Ik vraag me eigenlijk af of onze leiding wel weet hoe wij dagelijks te kampen hebben met enkel al het probleem dat je met moeite kunt bepalen welke registratie je dient op te maken van je verrichte tussenkomst (PV-VPR-APO-GAS)? Want op elke situatie bestaat er natuurlijk een uitzondering, die geregeld wordt aangepast of veranderd. Denk maar aan een beschadiging van een brievenbus...

En dat moesten de mensen nu maar eindelijk eens weten, hoe hun geld (en ons geld natuurlijk) wordt verspild aan al die onnodige man(en vrouw)uren/capaciteiten.

Ik zou zoals zovelen onder ons eindeloos kunnen doorgaan over problemen binnen onze (interventie)dienst, maar ik heb er eerlijk gezegd geen zin meer in. De overstap naar een andere zone wordt met de dag aantrekkelijker...

Maar zoals U eerder zei, we blijven onze job met 'hart en ziel' doen, want daarvoor heb ik voor de politie gekozen... Om mensen te kunnen helpen waar nodig en ik tracht niet enkel die 'lege dozen' te verkopen, zoals van ons wordt verwacht, toch?

Gast

#66 geloof de roddels niet ... !

2010-11-16 22:20

het enigste dat telt is wat er gezegd wordt op de BOC... !!

referendum is en blijft bindend !!!

laat u niet zot maken ... de vakbonden geven weerwerk ..

enkel het BOC telt !!! der zijn off. die niet liever doen dan dingen in de wandelgangen verspreiden die totaal onwaar zijn..

id blijft zoals het is ... BOC telt !!!
Aikon
Gast

#67 RE,Zed

2010-11-16 23:57

Zed, ge zijt een zaag.

Guest
Gast

#68 Re: Re: Enkele ergernissen ...

2010-11-17 03:00

En nog eentje die het snapt én dat ook via dit medium kenbaar maakt. Thanks for sharing mate. En hopen, bidden, ja, zelfs op blote knieën als het moet ... dat er 'iemand van boven' (lees: dé leiding) dit alles leest en bij zichzelf dan de bedenking maakt:

"Tiens ... er broeit daar toch iets ... misschien moet ik maar eens met enkele gasten rond de tafel gaan zitten om te luisteren (ECHT luisteren) wat hun grieven zijn ... "

En iedereen beseft nu ondertussen toch al dat dit klaagmuurtje er zeer zeker niet is om de hervormingen te ondermijnen! Nee, zeer zeker niet ... enkel maar ten goede van de dienst en de werking ervan. Niks meer, niks minder ... en we vragen heus geen onmogelijke zaken ! ! !
De oppergraai
Gast

#69 Re: geloof de roddels niet ...

2010-11-17 10:33

Ik hoop dat wat U schrijft de waarheid wordt voor ID. Op basis van de inhoud van Uw reaktie denk ik dat U dicht tegen één van de bonden (of de leiding) aanleunt.

Doch volgens mij, en degene die het zeker weet spreek mij tegen, is het Boc. NIET bindend. De korpschef kan(en zeg nu zelf wat kan die man in zijn positie nu inbrengen tegen Ruyverke en de rode burcht) in het kader van de hervormingen/dienstnoodwendigheden wel aanpassingen doorvoeren. Maar ja, nu laat ik weer het negativistje in mezelf los, hé

Ik moet eerlijk toegeven dat ik net een mailtje heb ontvangen van één van de bonden waarin letterlijk staat dat de vernieuwde korpsleiding beloofde om het resultaat te respecteren.

OK: Maar wat staat daarvan op papier?

ID blijft zoals het is: Ik wil wel ne keer zien hoe Ruyverke hierop gaat reageren ... Zoals ik eerder al schreef : ik heb zijn kleine kantjes gezien!!!

Hoop doet leven ...
Karin Vanhooren
Gast

#70 Resultaat bevraging ID voorkeur dienstlijst

2010-11-17 13:56

Op 03/11/10 kregen alle personeelsleden werkzaam in de secties van de interventiedienst een brief met de vraag hun voorkeur te uiten voor het behouden van de oude dienstlijst of het invoeren van een nieuwe dienstlijst. Het resultaat van de bevraging werd door mij op het BOC dd. 16/11/10 kenbaar gemaakt en dit is als volgt:

Totaal aantal personeelsleden secties : 327
Totaal aantal ontvangen enquêtes : 261 (=80% respons!)
Keuze nieuwe dienstregeling : 40
Keuze huidige dienstregeling : 218
Neutraal/om het even : 3

Op het vorige BOC dd. 28/10/10 werd door de korpsleiding, de syndicale organisaties en de bestuurlijke overheid afgesproken dat de bevraging bindend zou zijn. Bijgevolg wordt de huidige dienstregeling behouden, u kan dat lezen in het verslag van het BOC.
jan met de pet
Gast

#71 wie graait er ?

2010-12-02 14:26

Hoeveel diende er te worden betaald aan de professoren De Ruyver en Fijnaut ?
55 000 euro ??? !!! Dit bedrag zou blijkbaar niet voldoende zijn, er zou nu een bijkomende injectie worden gevraagd van 10 000 euro ??? per persoon ??? Is dit waarheid ??? En dan zouden wij de graaiers zijn ??? Van het eerste bedrag ging ik reeds duizelen. Als je ziet wat met er na al die maanden van gebakken heeft...amai er is nog NOOIT op de werkvloer zo'n ONZEKERHEID, MISNOEGDHEID geweest.
Men mag er fier op zijn !

spellingsfout!
Gast

#74 brief 6 december van PZ aan personeel

2010-12-09 15:23

Wat is daar nu weer de bedoeling van? De Brief werd ondertekend door de Burgemeester, de Korpschef en de Procureur. Heeft niemand van deze drie de zware spellingsfout gezien dan... ? Hoe moet deze brief nu nog serieus worden genomen met zo'n spellingsfout... OVERLEES EN GIJ ZULT ZIEN!
de ergernissanschrijver
Gast

#75

2010-12-15 13:55

De 'ergernissenschrijver' is hier weer ... Nu heb ik gehoord (ja, ik geef toe, gehoord ... of 't waar is ... ? ? ?) dat er een 'zwarte' lijst circuleert met daarop de Inspecteur en Hoofdinspecteurs die het meest overuren verdient hebben. Jaja, u leest het goed: VERDIENT ! ! ! Niet GEGRAAID ! ! ! Die personen zouden nu genegeerd worden als er extra diensten dienen gepresteerd te worden. Maar 't zijn net die gasten die de boel draaiende houden en op wie gerekend kan worden. Er waren zo 'n handvol Inspecteurs / Hoofdinspecteurs die dag en nacht beschikbaar waren om op eender welk front ingezet te kunnen worden. Dat ze daarvoor dan ook vergoed werden, is maar de normaalste zaak van de wereld! Om die brave zielen dan af te schilderen als graaiers en ze dan op een zwarte lijst te zetten ... nou moe ... van een laffe streek gesproken ! ! ! En ik weet hoe die 'geviseerde' personen zich voelen: ellendig! Jaren aan een stuk zijn ze altijd beschikbaar geweest. Soms tot ergernis van hun partner die er dan alleen voor stond in het dagdagelijkse huishouden. Vele feestjes hebben ze laten schieten omdat de werkgever aan hun oor trok. Erger nog: vele mooie momenten met hun kids hebben ze opgeofferd om de werkgever uit de nood te gelpen. Pfff ... meer schrijven zal ik niet, of ik moet kotsen! Een lach in je gezicht, een schouderklop van opzij, maar een mes in je rug. That's the every day life in P.Z. Gent.

Vakbonden zijn reeds op de hoogte gebracht van de 'Zwarte Lijst' en ze bestaat dus ... Regelrechte nazi prijktijken noem ik het! Dank u beste werkgever. Dank u! Op mij hoeft u alvast niet meer te rekenen. Uurtjes kloppen en vlug naar huis bij moeder de vrouw en kids. Want daar zit mijn geluk. Ik hoef geen extra uurtjes, ik hoeg die MPE bullshit niet meer. Oorlogske spelen, cowboy en indiaantje, dat doe ik wel met mijn kids ... liever niet op 't werk! Hou maar met een ander de zot, maar niet met mij. Gefrustreerd ... bwah ... misschien een klein beetje ... Maar wie gaat het mij (durft het mij!) kwalijk (te) nemen?