Doorlichtingsplan Gentse politie is karikaturaal - halt aan grote delen van het verbeterplan

Quoted post

ID sinds al enkele jaren
Gast

#65 Re: Enkele ergernissen ...

2010-11-16 17:01

Ik las gisteren pas Uw reactie op de petitie. Moet ik zeggen, fantastisch verwoord hoe wij onze dagen slijten te Politie Gent. Ik hoop dat Uw reactie wordt gelezen door velen...

Zal ik er nog een situatie aan toevoegen... Hoe belachelijk het soms (vaak) kan zijn, wanneer je wordt gestuurd naar alweer de meest onmogelijke -lees onnozele- tussenkomst. Hoe burgers wordt 'aangeleerd' om op elk onbewaakt moment onze diensten te bellen voor futiliteiten... (ik wil er zelfs enkele voorbeelden aan toevoegen : ze bellen naar de politie, want de vuilbak van de buren staat buiten en er is pas morgen vuilnisophaling - er ligt een dode duif op straat - een getuige belt dat er een aanrijding is gebeurd en de betrokken partijen zijn doende met het invullen van een EAF, ter plaatse verloopt alles vlekkeloos ... en ga zo maar door).

Want wij weten en zo is het... Van elke tussenkomst moet een regitratie terug te vinden zijn! En 'O wee' wanneer je dit zou nalaten, dan mag je nog eens gaan uitleggen dat je tijdens je tussenkomst noch oproeper, noch verdachte hebt aangetroffen ter plaatse en er geen vaststellingen konden worden verricht (cfr. vooral nachtlawaai dan).

Ik vraag me eigenlijk af of onze leiding wel weet hoe wij dagelijks te kampen hebben met enkel al het probleem dat je met moeite kunt bepalen welke registratie je dient op te maken van je verrichte tussenkomst (PV-VPR-APO-GAS)? Want op elke situatie bestaat er natuurlijk een uitzondering, die geregeld wordt aangepast of veranderd. Denk maar aan een beschadiging van een brievenbus...

En dat moesten de mensen nu maar eindelijk eens weten, hoe hun geld (en ons geld natuurlijk) wordt verspild aan al die onnodige man(en vrouw)uren/capaciteiten.

Ik zou zoals zovelen onder ons eindeloos kunnen doorgaan over problemen binnen onze (interventie)dienst, maar ik heb er eerlijk gezegd geen zin meer in. De overstap naar een andere zone wordt met de dag aantrekkelijker...

Maar zoals U eerder zei, we blijven onze job met 'hart en ziel' doen, want daarvoor heb ik voor de politie gekozen... Om mensen te kunnen helpen waar nodig en ik tracht niet enkel die 'lege dozen' te verkopen, zoals van ons wordt verwacht, toch?

Reacties

Guest
Gast

#68 Re: Re: Enkele ergernissen ...

2010-11-17 03:00:13

En nog eentje die het snapt én dat ook via dit medium kenbaar maakt. Thanks for sharing mate. En hopen, bidden, ja, zelfs op blote knieën als het moet ... dat er 'iemand van boven' (lees: dé leiding) dit alles leest en bij zichzelf dan de bedenking maakt:

"Tiens ... er broeit daar toch iets ... misschien moet ik maar eens met enkele gasten rond de tafel gaan zitten om te luisteren (ECHT luisteren) wat hun grieven zijn ... "

En iedereen beseft nu ondertussen toch al dat dit klaagmuurtje er zeer zeker niet is om de hervormingen te ondermijnen! Nee, zeer zeker niet ... enkel maar ten goede van de dienst en de werking ervan. Niks meer, niks minder ... en we vragen heus geen onmogelijke zaken ! ! !