Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Anton M.

#226 Re:

2014-07-22 19:10

#220: Koos Werkeloos -

En voor je je weer "agent" noemt: we weten het al. Hoe lang blijf je de boel hier nog verzieken?

Oorlogsslachtoffer

#227 Re:

2014-07-22 20:00

#220: Koos Werkeloos - Ik wou dat ik een asielzoeker was. Waarom ? Krijg ik zakgeld,waar ik niets voor hoef te doen. Gebruik ik water waar ik niets voor hoeft te betalen. Gebruik ik stroom , ook gratis. Heb ik gratis verwarming, zet ik zo hoog mogelijk met de ramen open. Mag ik gratis sporten. Maling aan die nederlanders, die zich de schompes werken, om dit allemaal te betalen.

En het enige dat ik daarvoor hoef in te leveren is mijn vrijheid, mijn vrouw, mijn kinderen, mijn broers, zussen, vader, moeder, ooms, tantes, neven, nichten, mijn toekomst, alles wat ik ooit gehad heb en alles wat ik tot nu toe heb opgebouwd. Hoe graag ik dat alles weggooi om in dat verre en koude Nederland als uitschot te worden ontvangen en behandeld.

Dank Pim, dank Geert.


Gast

#228 Re:

2014-07-22 20:44

#220: Koos Werkeloos -

Negeren die trol.

Gast

#229 Re: Re: Ex beveiliger Jan

2014-07-23 09:07

#96: JAN de ex Beveiliger. - Re: Ex beveiliger Jan

Je bent een grote leugenaar! Bij je collega's stond je ook al niet goed bekend. Respectloos naar collega's en bewoners. En nu doe je dit. Nogmaals jij durft. In iedere wijk gebeurd wat zo ook op het terrein van een azc. Maar echt niet meer dan normaal.

De boemerang

#230 Re: Re: Ex beveiliger Jan

2014-07-23 10:06

#96: JAN de ex Beveiliger. - Re: Ex beveiliger Jan Ik verschuil mij tenminste niet onder de naam (gast).

Klopt, u verschuilt zich onder "Gast" (met een hoofdletter; opmerking #140), "Koos Werkeloos", "PIM F.", "Rinus", "Boemerang" (opmerking #171), "Agent", "zijn overbuurman", "Dierenvriend", "Buurtbewoner", "Nog 'n Buurtbewoner", "de Onbekende", "ik weet het beter", "JAN de ex Beveiliger", "Jan ( ex beveiliger op verschillende AZC's", "Jan", "willem", etc..

Uiteraard veel sympathieker.

Koos Werkeloos

#231 Re: Re:

2014-07-23 17:23

#226: Anton M. - Re:

Kan je beter aan de boemerang vragan.

PIM F.-

#232 Re: Re:

2014-07-23 17:26

#225: Hans J. - Re:

Zet je het tentenkamp daar toch neer.


Gast

#233

2014-07-23 19:31

Geen draagvlak bestaat voor de opvang van asielzoekers op de locatie van het vormalige verzorgingstehuis swerfrust

Gast

#234

2014-07-24 11:10

Geen draagvlak? Dat valt nog te bezien. Slechts tweehonderd Middelburgse handtekeningen, waarvan goed mogelijk een groot deel niet eens uit de buurt. En maar 161 IP-adressen, dat betekent dus dat ruim twintig procent dubbel getekend heeft.
Hoe groot wil je het draagvlak hebben? Vraag dat eens aan de politiek.

Gast

#235

2014-07-24 14:53

ben bang voor veel overlast voor omwonenden maar ook bij het winkelcentrum in de stromenwijk
Een bezorgde michaelsdreefster

#236 Ip adtessen

2014-07-25 20:29

Dat er meer handtekeningen zijn dan ip adressen betekent helemaal niet automatisch dat mensen dubbel hebben getekend. Het kan ook zo maar zo zijn dat niet ieder familielid beschikt over een eigen computer. Wat een onzin om te concluderen dat 20 procent dubbel getekend heeft. Dat zijn vermoedelijk echtparen die ieder voor zich via hetzelfde ip adres hebben getekend. Behalve dat, zijn er ook mensen die de petitie op paper hebben getekend die hier nog niet meegeteld zijn. In deze kleine wijk is er inderdaad geen draagvlak voor een azc met 330 asielzoekers!

Gast

#237

2014-07-25 21:13

En mensen die dubbel hebben getekend, op papier en hier.
Afijn, punt is dat je nooit een draagvlak zult vinden voor het plaatsen van een AZC, want niemand wil die in zijn wijk. Zo tolerant is Nederland anno 2014.

Vraag blijft dan toch hoe groot de politiek het draagvlak wil hebben.


Gast

#238

2014-07-26 11:50

wij voelen ons niet meer veilig...!!!!
sterke waarde vermindering van onroerend goed
geluidoverlast
diefstal
verkrachtingen
over belasting van de wijk
criminaliteit
stank overlast

Gast

#239 Re:

2014-07-26 13:17

#238: - wij voelen ons niet meer veilig...!!!!
sterke waarde vermindering van onroerend goed
geluidoverlast
diefstal
verkrachtingen
over belasting van de wijk
criminaliteit
stank overlast

Kun je nagaan wat dat wordt als er ook nog een AZC zou komen!

Een bezorgde michaelsdreefster

#240

2014-07-26 14:46

Gast 237 slaat de spijker op zijn kop. Inderdaad wil niemand een azc in zijn wijk. Niet omdat we niet tolerant zijn maar omdat er overlast van komt. Dat bewijs heeft gemeente Middelburg zelf al geleverd. Kleinschalige opvang is voor alle betrokkenen veel beter. Asielzoekers worden opgenomen in de wijk en er is geen grote concentratie van op elkaar gepakte, van verschillende religieuze achtergronden komende, mensen. Dat geeft frictie en frustratie en helpt mensen niet om te integreren. Onze wijk is altijd rustig geweest en daarom hebben wij ervoor gekozen om daar te gaan wonen. Zo zouden we er ook niet voor kiezen om naast een vliegveld , treinstation of ziekenhuis te gaan wonen. De prijs van huizen wordt bepaald door drie dingen, locatie, locatie en locatie. Het is niet fair dat er van ons wordt verwacht een waardedaling van onze huizen te incasseren t.b.v. Een azc. Dan mogen de voorstanders ook elke maand een kwart van hun salaris of uitkering inleveren. Dan vind ik het al een eerlijker verdeling. Ik heb medelijden met de mensen die net een huis in de wijk gekocht hebben.
Een bezorgde michaelsdreefster

#241

2014-07-26 14:50

Nog even voor de goede orde; een van mijn beste vriendinnen is een asielzoekster uit het midden oosten. Zij is prima geintegreerd en ik heb veel bewondering voor haar. Ook zij woont in breewijk en is tegen het azc.

Gast

#242

2014-07-26 15:50

U zegt dat een grote concentratie van op elkaar gepakte, van verschillende religieuze achtergronden komende, mensen frictie geeft en frustratie en dat dat die mensen niet helpt om te integreren. Het zijn mensen die asiel zoeken, die nog geen enkele status hebben om te integreren, nog geen verblijfsvergunning hebben, niet de status om zelfstandig in een wijk te kunnen/mogen wonen.

Kleinschalige opvang is praktisch niet haalbaar, omdat dat een veelvoud aan bv. panden en personeel betekent.

Niemand wil een AZC in zijn wijk, omdat we juist wel intolerant zijn. Uiteindelijk komt het toch steeds weer neer op een verwachte waardedaling van je huis. En niet bereid zijn om mensen te helpen, omdat je het (virtueel) in de portemonnee voelt, dat heeft alles te maken met intolerantie.

U vindt het niet fair dat dit nu aan ons gevraagd wordt, dus legt u het probleem bij anderen neer, want het AZC zal toch ergens moeten komen. Dat is wel fair, volgens u? Precies zoals ik zei: overal, maar niet bij ons.

Dat de voorstanders volgens u dan een kwart van hun inkomen moeten inleveren, is uiteraard je reinste nonsens, want de waarde van ons huis daalt toch ook?


Gast

#243

2014-07-27 00:23

Dit is een te zware belasting voor de populatie in de woonwijk. De Stromenwijk heeft reeds een AZC en op deze wijze wordt de verdeling in de wijk onevenredig. Ik maak mij zorgen over de veiligheid etc. Daarnaast de (on)verkoopbaarheid van de woningen.
gast

#244 ter illustratie

2014-07-27 08:15

Kijk eens naar het volgende interview van een omwonende van een AZC

http://www.youtube.com/watch?v=3REEC0jFbts&sns=em


Gast

#245 Re: ter illustratie

2014-07-27 09:08

#244: gast - ter illustratie

Maar lees dan vooral ook de opmerkingen erbij.

Bovendien, als daar inderdaad lastpakken zitten (dat kan, uiteraard), betekent dat automatisch dat die naar Middelburg zullen komen, of dat Middelburg eenzelfde soort (daar is 'ie al, het vooroordeel) bewoners zal krijgen? Of is iedere allochtoon gewoon een lastpak?

Zelfs de kritische bewoners van Herike zetten kanttekeningen: "in het begin waren het gezinnen, is geen enkel probleem, wij als buurt hadden er prima contacten mee". Kortom, het ligt niet aan een AZC per se, maar aan de bewoners ervan. Ja, dan kun je geluk hebben, je kunt ook pech hebben. Net als met nieuwe buren: je kunt geluk hebben, je kunt ook pech hebben, alleen zul je in dat geval niet op voorhand een petitie beginnen om die mogelijk lastige, nieuwe buren te weren.

Duidelijk is dat de tegenstanders hier in Middelburg eigenlijk maar één argument hebben: de veronderstelde waardedaling van hun woning, wat overigens ook nog alleen maar van toepassing is zolang het AZC er operatief is. Elk ander aangevoerd argument is puur speculatief en alleen gestoeld op vooroordelen en die dienen dus meteen terzijde geschoven te worden.

Bewoner middelburg

#246 Reactie op 244

2014-07-27 11:10

Ik hoop dat heel veel mensen naar dit interview zullen luisteren .bedankt voor deze reactie

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-07-27 11:20



Gast

#248 Re: Re:

2014-07-27 13:03

#227: Oorlogsslachtoffer - Re:

Inderdaad. Prima verwoordt!


Gast

#249

2014-07-27 16:32

Dank u, auteur van deze petitie, voor uw censuur! Het blijft pijnlijk om de ogen geopend te krijgen, nietwaar?

De genoemde video zegt enkel iets over het AZC in Almelo en h-e-l-e-m-a-a-l niets over een mogelijk AZC in Middelburg. Doen alsof zo'n video, waarbij trouwens ALLE commentaren zonder uitzondering het tegendeel zeggen van wat in de video te horen is (maar positieve geluiden zijn uiteraard oninteressante tv), ook elders toepasbaar is, is ronduit belachelijk.

Hoe zult u zijn, als uw buren u kwalijk gaan nemen wat vorige bewoners in uw woning hebben uitgespookt? Maar dat is wel precies wat u hier deze hulpbehoevende mensen aandoet.

Gast

#250

2014-07-27 16:47

scholen, kerken, sportvelden, ik denk dat dat voor deze wijk wel voldoende is .
(voorzieningen zijn er verder ook niet)