Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein
Neem contact op met de schrijver van de petitie
In de wijk zijn al sportvoorzieningen en zijn enkele scholen gehuisvest.
Ik begrijp heel goed dat asielzoekers moeten worden gehuisvest, maar ik ben zeer bezorgd dat de situatie met meer dan 300 mensen in een dergelijk kleine voorziening als Swerf-Rust en in een wijk van een dergelijk beperkte omvang en met al zoveel voorzieningen tot ernstige overlast zal leiden.
De grote toestroom van asielzoekers zal ontwrichtend zijn voor de wijk.
TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING
Door: Avinash Bhikhie − 16/05/14, 16:00 Volkskrant.
© ANP. Premier Mark Rutte tijdens zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad:
De onverwacht grote toestroom van Eritrese asielzoekers is een serieus probleem dat de samenleving ontwricht. 'Deze toestroom kunnen wij niet aan', zei premier Mark Rutte vandaag tijdens zijn wekelijkse persconferentie.
Om de vluchtelingenroute exact in kaart te brengen en zodoende te bepalen of de Eritreeërs echt recht hebben op een verblijfsvergunning, komen zij niet in aanmerking voor de zogenoemde verkorte procedure. WE GAAN DIT INDAMMEN en de oorzaak boven water krijgen, beloofde de premier.
Re: TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING
#6: Janneke - TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING
Dit artikel en Rutte's uitspraak gaat over de opvang van asielzoekers in Nederland, niet over een mogelijk centrum in Middelburg. Voorzieningen op landelijk niveau die volgens Rutte opgerekt worden zijn heel iets anders dan het niet in ons midden willen opvangen van mensen die hulp nodig hebben.
Het blijft frappant hoe Christelijk we daadwerkelijk zijn.
De Breeweg is al druk genoeg vanwege de schooljeugd.
Veiligheid neemt af en de criminaliteit neemt toe.
Geluidsoverlast neemt toe.
Geluidsoverlast neemt toe.
Veiligheid neemt af en de criminaliteit neemt toe.
Het terrein van der Boede is een veel betere lokatie.
Asielzoekers in Swerf-Rust
Wat een waanzinnig slecht idee. Midden in een woonwijk. Daarnaast vind ik het van weinig respect getuigen jegens de bewoners van Gemeente Middelburg. Dat weet het COA ook!!!! Hebben wij onze bijdrage niet al reeds geleverd de laatste jaren?? We hebben al vele asielzoekers gehuisvest in Middelburg, met alle problemen van dien. Op dit moment is o.a. Goes aan de beurt en in Nederland zijn nog vele Gemeenten die nog nooit asielzoekers opgevangen hebben. Laat die eerst een bijdrage leveren.
Ik wil dat mijn kinderen zich zelfstandig kunnen voortbewegen in deze omgeving en ik wens me geen zorgen te hoeven maken over onveiligheid en mogelijke misstanden in de buurt. Voortdurend rondstruinende Asielzoekers passen wat mij betreft absoluut niet in dit plaatje. Kortom, zoek een betere locatie voor deze mensen en laat onze kant van Middelburg met rust. 330 Asielzoekers is een disproportioneel aantal voor deze wijk!!
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: geen inhoud
asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein
Er is dus begrijpelijk, alle argumenten in acht genomen, dat er een andere locatie gezocht wordt.
Met het vinden van een geschikte locatie wens ik u veel succes.
Met vriendelijke groet,
De Overbuur
Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust
Zelf heb ik een aantal jaar op hetzelfde terrein gewoond waar het voormalig azc was. In die tijd werden er bij mij (en buren) veel eigendommen gestolen door asielzoekers. Het was zo erg dat je je tuinbeeldjes, tuinmeubilair etc vast moets zetten aan de tegels. Tevens komen asielzoekers vaak 's nachts tot leven en dan slaan ze hun slag op crimineel gebied. Zet GEEN asielzoekerscentrum in de buurt van scholen, woonwijken etc. Dat is vragen om problemen!
Bouw een asielzoekerscentrum naast de gevangenis of ergens anders. Als het maar ver van een woonwijk, school, sportcomplex of wat dan ook is. Wij Nederlanders moeten ons veilig kunnen voelen in ons eigen land!
Re: asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein
#14: Overbuur - asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein
Wat een vreselijke petitie !
Vanuit jullie veilige mooie comfortzone zeggen jullie eigenlijk: wegwezen hier er is voor jullie geen plek, ook al komen jullie uit een vreselijke omstandigheden kom niet aan onze fietspaden, ruimte om ons heen, leefbaarheid en meer van dat soort algemeenheden.. Zo gastvrij en sociaal zijn we in Nederland geworden. Slechte zaak.
Wat zijn jullie een stelletje zeikerds
De rest van de klagers wonen waarschijnlijk allemaal naast het complex en zijn alleen maar bang dat hun villa straks nog maar de helft waard is.
Re:
Zo een duidelijke nieuw rechts geluid is er ook in onze wijk, Geert zal te vreden zijn met deze haatzaaierij.
Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust
#15: Ervaring met asielzoekers(centrum) - Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust Wij Nederlanders moeten ons veilig kunnen voelen in ons eigen land!
Met mensen als u in dit land, kan ik mij hier onmogelijk veilig voelen.
"Zelf heb ik een aantal jaar op hetzelfde terrein gewoond waar het voormalig azc was. In die tijd werden er bij mij (en buren) veel eigendommen gestolen door asielzoekers."
Wilt u die zin nog eens rustig overlezen en me dan zeggen wat u nu werkelijk bedoelt? Als u daar woonde toen het nog azc was, dan bent uzelf asielzoeker geweest of heeft er illegaal gewoond, of u woonde er toen het geen azc meer was of nog azc moest worden, maar dat betekent dan dat de asielzoekers er niet meer/nog niet waren. Wie uw tuinkabouter dan toen heeft meegenomen blijft dan raden.
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: ongepaste inhoud
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re: Re: TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING
#7: Spiegelke - Re: TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING
Er stond al een AZC gedurende 12 jaar in deze wijk. Nog een keer een AZC in dezelfde wijk heeft heel weinig met Christelijk te maken. Dit gaat er niet over dat we gaan AZC in de achtertuin willen, maar het gaat er over niet WEER een AZC in dezelfde omgeving... Als je het over Christelijk hebt: Dat gaat over evenredig lasten verdelen...
IP adres
| This discussion has been closed. |
Goed initiatief