Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

buurtbewoner

#176 asielzoekers

2014-06-23 13:59

Er zal veel overlast zijn en angst voor de omwonende met al die asielzoekers voor je deur. Het zijn vreemde culturen met vreemde gewoontes. Het maakt mij angstig en heb het gevoel dat mijn vrijheid wordt beroofd.

Gast

#177

2014-06-23 14:13

Opvang in de regio!!!!!

Gast

#178

2014-06-23 14:38

400 zich vervelende Afrikanen is slecht voor de binnenstad, voor de bewoners, de bezoekers en uiteindelijk ook voor de middenstand. Het schrikt af en mensen zullen zich niet veilig voelen, terecht of onterecht, dat doet er niet toe, het gaat om het gevoel.
Rob

#179 Onderwerp

2014-06-23 14:43

400 zich vervelende onaangepaste mensen schrikken de winkelende en uitgaande mensen in de binnenstad af, terecht of onterecht, dat doet er niet toe, het gaat om het unheimische gevoel dat deze mensen oproepen. Asielzoekers toelaten is een zaak van de regering, maar asielzoekers in een gezellige binnenstad is een zaak van bewoners en toeristen.
Muntje

#180 Geen asielzoekers in centrum van Breda

2014-06-23 15:28

Voor een stad die zoveel investeertin de binnenstad om aantrekkelijk te zijn voor bewoners en toeristen, is dit een heel vreemd plan. Waarom tonnen uitgeven aan allerlei evenementen en het stimuleren van wonen in de binnenstad om vervolgens problemen en overlast te gaan aantrekken. Het betreft hier vluchtelingen, zonder degelijk background check, die zich binnen de kortste keren stierlijk zullen vervelen. Dus ik het al voor me, hele groepen zwervend door binnenstad en Valkenberg en Koolwijkpark. Begrijp me goed, iets voor onze medemens willen doen is helemaal niet verkeerd, we moeten de échte vluchtelingen helpen, en dan bedoel ik niet de vluchtende criminelen of economische gelukszoekers. Maar het is bijzonder onverstandig dit in een historisch stadscentrum te willen doen. Buiten de stad is een heel stuk beter/veiliger en richt minder econimische schade aan...
omwonende

#181 zorgen

2014-06-23 17:12

Wellicht dat de monitor het inzicht bij de dames en heren politici kan vergroten. We kennen in Breda al veel overlast, MET NAME in het centrum. Top vier van NL! Wie zet daar nu honderden asielzoekers nog bij? Kom op mensen, dat kunnen jullie toch niet menen?!? Ruim eerst de rotzooi op, zijn we daarna als binnenstad hopelijk bij machte om deze mensen goed op te vangen. Nu absoluut niet!
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2014-06-23/breda-sterk-drugs-en-inbraken
louis

#182

2014-06-23 18:13

@B&W: stel nu eens dat 'slechts' 10% zwaar getraumatiseerd is. Dat zijn 40 mensen die je individueel moet opvangen en niet even in een voormalige gevangenis moet stoppen in het centrum temidden van scholen. Denk eens wat voor schade 1 gestoord individu al kan aanrichten (karst T, volkert vd g, steekpartij op belgische creche). Hier help je niemand mee. Voor zover het gaat om mensen met puur economische motieven, dan gaat het niet eens om echte vluchtelingen, maar profiteurs die de plaats innemen van mensen die het veel harder nodig hebben. Hoe nobel de motieven MBT sociale verantwoordelijkheid ook zijn, de economische belangen van profiteurs kunnen nooit zwaarder wegen dan deze bijna 700 duidelijke nee stemmen van de huidige bewoners. Opvang prima maar niet op deze locatie, niet op deze gehaaste manier en niet in deze aantallen. Coa moet ook zijn verantwoordelijkheid eens durven nemen en niet met deze overval technieken de levens van zoveel mensen vergallen. Pure ad hoc beslissing en een absolute rode kaart als dit wordt doorgedrukt !

Gast

#183

2014-06-23 20:07

Overal waar TE voorstaat is dus teveel: 400 mensen die zich straks lopen te vervelen in onze stad is duidelijk TEveel.En als ze dan toch zo nodig hier geplaatst moeten worden: laat ze fijn, maar wel VERPLICHT gaan wandelen met onze bejaarde medemens in de rolstoel. Of vuil opruimen in het Valkenberg. Dan doen ze nog iets nuttigs.....

Gast

#184 40 miljoen voor ouderenzorg !

2014-06-23 21:35

Lees net in onze linkse bndestem dat COA 40 miljoen gaat steken in het Azc in Gilze. 40 miljoen! Wat zou de ouderenzorg daar blij mee zijn! En er worden tentjes geplaatst op het terrein. Ik las net het commentaar van lezer dat men op die manier waarschijnlijk druk wil zetten achter de komst naar de koepel want tentjes dat is toch schrijnend. Nee, uren wachten op verzorging in je bejaardentehuis omdat er niet genoeg verpleegkundigen meer zijn vanwege de bezuinigingen da's pas schrijnend. 40 miljoen euro!!! Wie gaat dat opbrengen? En kunnen we dat niet beter besteden aan de ouderen/ziekenzorg?
pff

#185 art bn de stem over veertig miljoen tbv coa gilze

2014-06-24 04:48

#184 absurd inderdaad! Voor 40 miljoen euro koop je het hele spinveld op! En wij moeten geloven dat dit astronomische befrag nog niet genoeg is. Even een sommetje. Kort door de bocht: huis bouwen ter waarde van drie ton per stuk, 8 personen per huis. (Toch heel humaan, sp, gl, pvda??) Voor 40 miljoen kan je dan al snel 960 man kwijt. Zonder tent. Kortom, propaganda en wij bewoners van Breda worden geframed als harteloze egoisten.. Coa, draagvlak is nog altijd nihil. Ga voor die veertig miljoen maar campings opkopen. Laat onze binnenstad niet verder verpauperen. Zo en nu aan t werk. Centjes voor de belastingdienst verdienen.

Gast

#186

2014-06-24 06:53

Een AZC hoort niet in een stadscentrum. Vooral niet in een wijk met coffeeshop en veel jongeren (schoolgaande kinderen en studenten). Verleidingen zijn te groot en de onbekendheid met Nederlandse normen en waarden vormen een vraag om problemen.

Gast

#187

2014-06-24 07:30

Ik werk in een school in de buurt en maak me erg veel zorgen om onze studenten. Veel van de azielzoekers komen van landen waar vrouwen van top tot teen bedekt zijn met kleding, ik zie het al gebeuren dat in de zomer onze meisjes lastig worden gevalen door de mannen.Ik stem voor thuisbasis van cirque du soleil...veel leuker.

Gast

#188

2014-06-24 09:21

Deze mensen horen niet in de binnenstad van Breda te worden opgevangen. Een locatie zoals Gilze-Rijen, achteraf gelegen, met groen, speelmogelijkheid voor de jeugd is daar beter geschikt voor. De Heijakker bv is een optie, en dan de jeugd van de Heijakker naar de koepel, blijft de bestemming daarvan tenminste ook nog gedeeltelijk in tact.
w.c.

#189

2014-06-24 09:43

De politiek wil niet weten wat er in de binnenstad van Breda speelt. De bewoners zorgen voor een
sociaal en leefbaar klimaat.Wie zal straks het valkenberg nog in durven? Wat nu nog een van de mooiste ontmoetingsplaatsen van Breda is .Daar zitten straks 300 vreemdelingen met hun telefoon
Echt fijn voor al die senioren in de Binnenstad

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-24 10:59



Gast

#191

2014-06-24 11:01

Vol is Vol en het wordt tijd voor onze oudere en zieken te gaan zorgen in plaats voor zogenaamde vluchtelingen die zeggen niets te hebben maar wel de overtocht kunnen betalen aan malafide figuren.

Gast

#192

2014-06-24 11:22

Vanzelfsprekend moeten asielzoekers worden opgevangen. Dit moet echter zeker bij grote aantallen in overleg met de bewoners gebeuren. Het kan niet zo zijn dat dit de bewoners, eigenaren van de huizen, door de strot geduwd wordt. Zij kunnen geen kant meer uit, de asielzoekers wel.
Gast

#193 #192

2014-06-24 13:13

Helemaal mee eens! Ik ben huurder, zit er ernstig over te denken om mijn huur op te zeggen en elders te gaan wonen. Ik heb eerder gewoond in een wijk waar ik als een van weinige vrouwen zonder hoofddoek rondliep, vond ik niet prettig. Kreeg ook heel moeilijk contact, juist omdat de allochtone mensen vooral erg naar elkaar toetrokken. We spraken ook elkaars taal niet. Ik voelde me niet op mijn gemak. En nu, in een keer worden honderden mensen met dezelfde achtergrond hier geplaatst. Door de grote aantallen en de situatie (ze moeten immers ook ooit weer terug naar Eritrea, begreep ik?)is er geen noodzaak tot integratie, met alle risico's voor beide kanten van dien; totaal langs elkaar heen leven. Ik voelde me al minder thuis in de binnenstad. Steeds meer studenten, steeds meer tijdelijke huurders. Huidige bewoners hebben ook houvast nodig! Deze aantallen met zoveel onduidelijkheid ondermijnt cohesie! Asielzoekers opvangen prma, maar dan kleinschaliger, meer verdeeld over steden en dorpen.
gast

#194

2014-06-24 13:18

Ik zie een nieuw project X aankomen als ze dit door onze strot douwen. ben het spuugzat !! Ze stikken in hun eigen leugens. In Gilze zeggen ze nu al dat het goed is voor de middenstand. vuile leugenaars zijn het

Gast

#195

2014-06-24 14:57

Vinden ze het gek dat de mensen steeds racistiser worden. We worden gewoon gedwongen door onze regering die maar niet van zijn fouten wil leren. Oprotten met die vluchtelingen en ga eerst je eigen volk eens helpen. Ik bedoel hiermee de ouderen die hun hele leven hard gewerkt hebben en nu maar in een hoekje weggeduwd worden.

Gast

#196 teeven heeft rechtzaak verloren. afstoten gevangenissen wellicht weer teruggedraaid ivm schending re

2014-06-24 15:19

Misschien lost t probleem zich vanzelf op. Teeven moet binnen twee weken na uitspraak vd rechter het oude gevangenis regime terugbrengen. Heeft ie de ruimte en personeel weer nodig;
Zie nrc.
Hadassa

#197

2014-06-24 20:07

Verkoop van je woning zal stagneren met in de omgeving een asielzoekerscentrum.
Ben tegen !

Gast

#198

2014-06-24 21:17

Ik vraag me af hoeveel personen deze brief hebben ontvangen. Op de bijeenkomst waren naar schatting 120 personen waarvan 3/4 belanghebbenden... Weinig mensen bij mij uit de straat. Waarom niet meer bewoners uitgenodigd? Als of de mening van de rest er sowieso niet toe doet! En dan schrijven dat de beslissing alleen genomen wordt als het voldoende gedragen wordt door de stad. Door wie dan? Anders, schrijft het college, is het niet verantwoord. Dus, B&W, u vertegenwoordigt ons.
Ondernemer

#199

2014-06-24 21:35

Leuke vergelijking met Nijmegen. Geen AZC in centrum te bekennen, wel verdwaalde asielzoekers. 4 op de 10 verdwijnt nl snel in de illegaliteit. Wel een centrum in een oude kazerne in oost nijmegen, aan de rand van bos en park. Bovendien zijn er zo'n 100 spoorloos, dus even snel gerekend kom ik maar op 250 asielzoekers. Wij krijgen dus bijna het dubbele, en dan echt in het centrum dat na miljoeneninvesteringen Breda upgrade tot de leukste binnenstad en leukste terras en van Nederland. Ook het beste biercafé van ons land ligt in de Bosschstraat. 27 vd 45 winks in deze straat zijn afgelopen jaren gesloten. Dus ruimte voor nieuwe telefoonwinkels, growshops en koffieshops. Want andere ondernemers blijven weg en ook hun en onze klanten.
Breda in hart en nieren
Gast

#200

2014-06-24 22:10

Belachelijk dat je niet eerlijk voor je mening schijnt te mogen uitkomen. Nee, ik ben geen rassist. Absoluut niets tegen andere culturen, huidskleuren, geaardheid, geloofsovertuiging en zelfs niets tegen buitenlands eten. Dus hou aub op met die stompzinnige vergelijkingen maken met WO2. Ik heb ook niets tegen Nederlanders of tegen Breda. Maar wel tegen mensen die zg voor het belang van deze arme stakkers opkomen, omdat ze er zelf beter van worden. Over mijn rug, uw rug en de rug van de asielzoekers. En andersdenkenden als nazies afschilderen. Door dit soort praktijken ontvluchten mensen hun land. Ook al creeeren deze graaiers daarmee juist negatieve sentimenten waarmee discriminatie gevoed wordt. Dat noemt men investeren in de toekomst. Crisis? Geen last van, laat ze maar komen.. Asielzoekers helpen? Ja, in eigen land want dan heeft hulp zin en houden we voldoende draagvlak in ons land