Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#151

2014-06-22 12:04

Duidelijk weer een politiek verhaal. De gemeente doet net of er nog niets is beslist. Nee natuurlijk niet, immers een leegstaande gevangenis renoveren voor tonnen doen we omdat we niets van plan waren met het gebouw. Beter is het de buurt verrassen met veel overlast.

Gast

#152

2014-06-22 12:29

Er is al genoeg drugs overlast in de bosch straat. en nu wil je daar ook nog 400 asielzoekers bij gooien?

Gast

#153

2014-06-22 12:38

De boschstraat is een reeds kwetsbaar deel van Breda dat door het plaatsen van asielzoekers nog meer in verval zal geraken. Verder is de Bossche Poort een monument dat door asielzoekers niet op deze wijze gerespecteerd zal worden en de staat van het gebouw niet ten goede zal komen.
De huizenprijzen in de omliggende wijken zullen dalen. De asielzoekers zullen voor veel overlast gaan zorgen in de buurt (centrum/park/coffeeshops), mede omdat er voor hen geen voorzieningen zijn in de directe omgeving.
Overigens gaat het enkel om asielzoekende mannen en niet om gezinnen. Zoals bekend (zie Rotterdam) hebben mannen uit een andere culttur de meeste problemen zich aan te passen, vallen vrouwens lastig en gaan door het niet kunnen vinden van een baan zich richten op andere activiteiten.
Wegwezen met dat uitschot!

Gast

#154

2014-06-22 12:52

Is de pers hier al van op de hoogte? mis maar even een berichtje naar pow news sturen :P

Gast

#155

2014-06-22 16:23

Veel studenten hebben niet eens een kamer. Denk daar eerst aan, aan je eigen mensen!
En ik ben bang dat die asielzoekers er een potje van maken en het door hun onveiliger word


Gast

#156

2014-06-22 18:18

Wie verzint het? 400 man schorriemorrie midden in zo'n mooie binnenstad en vast geen extra blauw op straat. Welke linkse rakker heeft zijn zakken gevuld met deze deal? Ik zeg laat ze ze lekker in omgeving Den Haag huisvesten. Weet nog een mooi pand: paleis noordeinde. Hoeven ze er ook geen tonnen in te stoppen om dat te verbouwen, dat gebeurd dan vanzelf wel met dat tuig. Ik roep bij dezen alle NAC fans op om ipv in de toekomst hooligens asielzoekertjes te lynchen wanneer dit plan wordt doorgezet

Gast

#157

2014-06-22 18:26

Ben het er niet mee eens. Waarom doet iedereen toch altijd zo krampachtig!
Not in my backyard mentaliteit!
Wat mij betreft ; welkom!
gast

#158 Re:

2014-06-22 18:28

#157: -

En jou mogen ze ook lynchen!!! Weg met die kutbuitenlanders. Vieze smerige klauwophoudende parasieten zijn het. Maar begrijp dat er in jouw achtertuin nog plek is? Is kijken hoe snel je er dan op terug komt


Gast

#159 Re: Re:

2014-06-22 18:36

#158: gast - Re:

Ik snap je frustratie's, ik baal net zo goed. Maar laten we niet gaan schelden, en ons verlagen tot dit niveau. Wij gaan deze petitie aan bieden. En zijn al gehoord mede doordat er zulke goed onderbouwde reactie's zijn.

 


Gast

#160 Re:

2014-06-22 18:38

#157: -

Heb jij kinderen, een eigen huis en woon je in de buurt?

 


Gast

#162

2014-06-22 22:21

Als binnenstadbewoonster maakt ik mij ernstig zorgen over de komst van zo'n 400 niet westers georiënteerde jonge mannen zonder zinvolle dagbesteding in de Bredase binnenstad. Zonder enig idee hoe lang ze hier gehuisvest zullen zijn en of het bij dit aantal zal blijven.
bewoner Kennedylaan

#163

2014-06-23 05:59

We zitten er nu eenmaal aan vast, dankzij landelijke slappe opstelling, maar je gaat toch geen 400 getraumatiseerde mannen in de binnenstad zetten pal naast scholen omdat het COA haast heeft met opvang ? Ze krijgen van COA 57 euro zakgeld per week in het handje als ze zelf gaan koken, dus CAO zal zorgen dat er genoeg keukenmessen klaar liggen ! Dit zijn 400 tikkende bommen die zo in en uit mogen lopen. Het is slechts een kwestie van tijd dat er eentje volledig losgaat. En dan gemeentebestuur ? Ga je dan roepen ' Tja, dat hadden we niet verwacht'.... ? Dit is niet te beveiligen en dus levensgevaarlijk !!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-23 06:21



Gast

#165

2014-06-23 08:57

Als op 25 juni contract wordt getekend dan moet dit wel voor die datum bij de gemeenteraad liggen, toch ?

Gast

#166

2014-06-23 09:03

je kunt mensen niet in een gevangenis opvangen.. daarbij ligt het midden in het centrum.. lijkt me niet juist voor opvang..laat hun in alle rust wennen aan Nederland..
gast

#167 woensdag as inspraak

2014-06-23 09:19

@165 Woensdag kunnen we wel inspreken. Wordt dan ook deze petitie aangeboden? Niet dat er veel meer duidelijk wordt, maar eea schijnt te worden/zijn verplaatst. Zie www.breda.nl, een brief van van Lunteren. Ik vrees dat ze alsnog gewoon gaan doordrukken. Verschrikkelijk en buitengewoon arrogant! Ben mn vertrouwen in de politiek en democratie aan het kwijt raken.

Gast

#168 Re:

2014-06-23 09:21

#154: -

Ja dat is geen gek idee! Hebben ze in Leiden ook gedaan toen ze daar een mega moskee recht in de wijk door de strot geduwd kregen!

gekke henkie

#169 inspraak wel of niet woensdag is heel onduidelijk

2014-06-23 09:29

Kunnen we daar woensdag nou wel of niet heen. Heel onduidelijk.

Gast

#170 Re: woensdag as inspraak

2014-06-23 09:33

#167: gast - woensdag as inspraak

natuurlijk dit hebben ze al lang besloten en het maakt hun niet uit hoe wij er over denken. wij hebben hier niets te vertellen in deze democratie wel kunnen we misschien nog wat extra belasting betalen zodat dat onze afrikaanse gasten hier niets te kort komen. Breda ik hou van jou pffff


Gast

#171

2014-06-23 09:36

400? dat worden er veel meer, en ze gaan nooit meer weg. Bij slechts 400 hebben we er al 100 potentiële straatdealers bij in de Boschstraat.
Daar lopen er al genoeg van lijkt me en de politie doet hier al niets aan.
Geen belgen welkom in de coffeeshops, vanwege het onwettige I-criterium, en dan wel 400 buitenlanders aan de overkant van 2 coffeeshops, is dat niet heel erg hypocriet?
omwonende

#172 Re: inspraak wel of niet woensdag is heel onduidelijk

2014-06-23 09:48

#169: gekke henkie - inspraak wel of niet woensdag is heel onduidelijk

Volgens mij kan iedere burger spreektijd aanvragen in een commissievergadering, ongeacht of het punt op de agenda staat. Voor het aanbieden van de petitie is dat reeds gebeurd.

gekke henkie

#173

2014-06-23 09:59

Ok, dus de petitie wordt woensdag aangeboden en wij kunnen daar dus ter ondersteuning bij zijn. Ondanks dat t van de agenda is. Dank, nu is het duidelijker.

Gast

#174

2014-06-23 10:43

Ben erop tegen.
buurtbewoner

#175

2014-06-23 12:56

# 100: Allemaal heel erg voor die enkele oprechte vluchteling, maar voor het allergrootste deel zijn het gelukszoekers. Zie bijv. www.nu.nl Vorige maanden dienden ruim duizenden Eritrese vluchtelingen in Ter Apel een asielaanvraag in, meer dan in heel 2013. Met een vergelijkbaar verhaal over hun reisroute, dezelfde reden voor asielaanvraag en een overeenkomende hoeveelheid euro's in bankbiljetten op zak, hopen de Eritreërs zich uiteindelijk in Nederland te kunnen vestigen. Wat hebben ze nu te klagen ? Ze worden opgevangen over waarze worden opgevangen en hoe snel ? Ze hoeven nooit meer terug en verdienen per maand meer dan daar in een half jaar !