Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#226 Re: Dit Stinkt

2014-06-25 19:57

#223: Een Echte Bredanaar - Dit Stinkt

Dit denken meerdere mensen. Waarschijnlijk heb je gelijk, dus idd laten we uitzoeken hoe dit kan.


Gast

#227

2014-06-25 20:17

Criminaliteit gaat weer omhoog straks..
400 erbij..
Mensen in de bijstand Nog minder te besteden dan hun straks,.
laten we eerst onszelf kunnen verzorgen.
Want wie gaat dit betalen? Idd wij.. belasting weer omhoog..
Er wordt niet eens geluisterd naar onze inwoners in breda. Burgemeester en wethouders zetten dit gewoon door..
het gaat alleen ons geld kosten en gevaar voor onze kinderen...
Laat ze lekker daaro


Buurt Bewoner

#228 Slikken of stikken!

2014-06-25 21:05

En natuurlijk gaat het door joh, wat had je anders verwacht, wat een schijnvertoning van gemeente Breda, inspraak, laat me niet lachen, het is allemaal al lang voorgekookt.
Vandaag een mooie brief gehad van het Weledelgeleerde College van B en W, ik dacht dat het besluit nog even uitgesteld zou worden? We worden voor een voldongen feit gesteld!

Gast

#229

2014-06-25 21:06

In Rotterdam hebben ze nog heel veel plek over dus waarom zou je dit doen centraal op 1 plek en procedure goed maken niet zo als nu dat ze voor het vliegtuig op gaan weer opnieuw asiel kunnen aanvragen en dus nog niet het land worden uit gezet

Gast

#230

2014-06-26 05:06

Ze horen er niet thuis...geen fijn gevoel dat ze hier komen in de centrum..als ze komen dan maar net buiten breda maar niet in de koepel...

Gast

#231 Zutphen is het ook zat

2014-06-26 06:28


Gast

#232

2014-06-26 07:02

Goed initiatief, opvang oke maar dan wel op een plaats die geschikt is. Zeker voor de leef omgeving en "directe buren"

Gast

#233

2014-06-26 07:42

Deze groep mensen horen niet thuis in de binnenstad, maar op een rustiger plek in de omgeving.
de heer P. Aljas

#234 Re: WOZ-waarde

2014-06-26 08:07

#217: huiseigenaar - WOZ-waarde

Ik heb het laten doen door Previcus uit Beugen (bij Boxmeer). Zij maken WOZ bezwaar maar doen ook Planschade. Ik heb nu wel een lelijk gebouw achter mijn huis, maar in ieder geval wel financiele genoegdoening.


Gast

#235

2014-06-26 08:56

Waarvoor eigenlijk nog stemmen. B&W heeft geen oren voor de inwoners van Breda laat staan de omwonenden.
De politiek is één toneelstuk. Welke garantie krijgen we voor het verblijf van 1 jaar en maximaal 2 jaar?????

Gast

#236

2014-06-26 09:03

Kan ik van huis ruilen met de burgemeester of met een gemeenteraadslid?
De burgemeester stond enkele maanden geleden wel mee te demonstreren op de Nassausingel tegen sluiten van De Koepel.
En nu? Steek nu weer eens je nek uit voor de inwoners? Laat je eens horen en zien?

Gast

#237

2014-06-26 09:16

De randvoorwaarden zijn nog niet geborgd, maar de verbouwing is al gestart!
Ik dacht dat als je iets goedkeurd, aan de randvoorwaarden voldaan moet zijn. Als dit alles geregeld is, DAN kun je pas tot aanpassingen van het pand overgaan. Wat is dit voor politiek! Of is dit DE politiek?

Gast

#238

2014-06-26 09:22

Planschade - #234 - dhr Aljas
Het indienen van een planschade kost wel minimaal 300 euro - behandelingsperiode is ongeveer 1 jaar.
Ik begrijp het schrijven van dhr Aljas niet goed. Hij spreekt over 'financiele genoegdoening'. Hoe dan?
Is het niet beter om krachten te bundelen?

Gast

#239 Re:

2014-06-26 09:29

#238: -

We moeten zeker onze krachten bundelen. Hoe? Kom a.s. dinsdagavond naar de commissievergadering. Als we als buurt niks van ons laten horen krijgen we geen antwoord op onze vragen.

 


Gast

#240 #239 aanstaande woensdag, toch?

2014-06-26 09:52

#239: - Re Aanstaande woensdag is dat toch? Ik kom in ieder geval!


Gast

#241 Re: #239 aanstaande woensdag, toch?

2014-06-26 12:57

#240: - #239 aanstaande woensdag, toch?

Ja, stom idd woensdag!!

 


Gast

#242

2014-06-26 14:32

Terecht en logisch dat dit gebeurd, maar helaas heeft het geen enkel zin. De gemeente doet precies wat ze zelf willen. Het is achter de schermen al lang besloten, voordat er ook maar enige ruchtbaarheid aan was gegeven.
ex bewoner binnenstad

#243 vuur mket vuur bestrijden

2014-06-26 14:54

# 212. Volgens mij nog niet eerder geprobeerd, maar leuk idee. Massaal online aangifte doen tegen B&W en bestuur COA dat sprake is van een misdrijf. Misschien beter een jurist inschakelen, maar dit zou alvast insteek kunnen zijn:

1) Besluit is in strijd met grondwet en wel de artikelen

Artikel 10
1.Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Artikel 20
1.De bestaanszekerheid der bevolking en spreiding van welvaart zijn voorwerp van zorg der overheid.
Artikel 21
De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu. (Er zijn onvoldoende volstrekt waarborgen)

Verder is huisvesting van asielzoekers geen belang van B&W maar van central overheid, en dus is het besluit in strijd mat de bestuurswet: Een bestuursorgaan mag ook voor zijn belangen opkomen, op grond van artikel 1:2 lid 2 Awb. Opgemerkt dient te worden dat het om toevertrouwde belangen gaat. Zo mag het bestuursorgaan niet opkomen voor een belang die niet aan hem is toevertrouwd, want dan maakt hij misbruik.

Wetboek van strafrecht, art 365: Artikel 365
De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie


Gast

#244 Re:

2014-06-26 17:45

WE MOETEN DIT GEWOON NIET PIKKEN

 


Gast

#245

2014-06-26 17:50

WE MOETEN DIT GEWOON NIET PIKKEN . we pikken al genoeg hier in NL zijn ze gek geworden waar staan de Nederlanders nog ,wij zijn alleen goed om te betalen hier voor dat soort volk ziektekosten uitkering toeslagen enz. er is al geen toekomst meer voor de normale Nederlander geen vooruitzicht op een baan als je al een baan hebt mag je blij zijn . War willen hun nou doen met die asielzoekers waar ligt hun toekomst bij de sociale dienst dat is feest voor hun zoveel geld ik ben heel boos BAH

Gast

#246

2014-06-26 17:57

We gaan gewoon door met deze petitie. We moeten 10.000 handtekeningen hebben, dat MOET de 2de kamer er iets mee!
Vrouwe Justitia

#247 Kort geding

2014-06-26 18:23

Beste mensen, we gaan er ook iets aan doen. Sommigen willen het recht in eigen hand nemen. Dat lijkt mij geen goed idee. Daar wint niemand iets mee. Eigenlijk is het heel simpel. Het COA en B&W hebben gloeiende haast. Dit leidt tot een ondoordacht plan en onze zorgen omtrent veiligheid zijn bepaald niet weggenomen. Dus we leggen het voor aan de rechter.

1) We nemen een advocaat in de arm. Bijvoorbeeld Rassers & Jacobs in de Sophiastraat.
2)Check je rechtsbijstandverzekering, waarschijnlijk krijg je dit allemaal vergoed (zo niet dan gaan we met de pet rond). In principe is 1 persoon voldoende maar net als met deze petitie, hoe meer mensen zich aansluiten des te sterker we staan (Nb en de advocaat betaal je maar 1 keer).
3) De advocaat legt de vraag voor aan de rechter of de huidige (te) snelle beslissing van de gemeente wel rechtsgeldig is.
4) In afwachting van de uiteindelijke uitspraak van de rechter vraagt onze advocaat via een kortgeding een voorlopige voorziening, nl dat onmiddellijk gestopt wordt met alle bouwwerkzaamheden en schorsing van de bestuursovereenkomst totdat de uiteindelijke rechter heeft beslist op straffe van een zeer hoge dwangsom (te betalen aan belanghebbenden).
5) Ondertussen door blijven gaan met deze petitie en ons massaal laten zien as woensdag.
6) De advocaat kan tzt de pers te woord staan als er vragen komen over het hoe en waarom.
NB Er is wel ontzettende haast bij dat we dit zsm regelen, want de gemeente en COA hebben al een voorsprong van maanden op ons, dus morgen allemaal reageren.

Gast

#248

2014-06-26 19:44

Ik ben voor! Een gezamenlijk email adres wellicht een idee?
Omwonende die

#249 Zeer grote zorgen rondom veiligheid en leefbaarheid

2014-06-26 20:56

Ik woon recht tegenover de betreffende gebouwen en ik ben ontzettend bang voor de gevolgen van deze beslissing. Ik heb een achtergrond in de psychologie en sociologie en heb deze kwestie ook besproken met collega's die werken met de doelgroep (asielzoekers). Mijn conclusie; het is absoluut onmogelijk om de veiligheid in en rondom het centrum te waarborgen waar het zo'n grote groep mensen betreft zonder passende en volledige dagbesteding, al dan niet getraumatiseerd en met een zeer onzeker toekomstperspectief. Helaas heeft het coa noch de gemeente mij tot op heden totaal niet kunnen overtuigen van de beheersbaarheid van de situatie die gaat ontstaan. Ik vind het ongehoord, asociaal, niet democratisch en ronduit onverantwoord dat niet naar redelijke, wetenschappelijk onderbouwde argumenten wordt geluisterd en vind deze (overhaaste en korte termijn) oplossing dan ook zeer, zeer onverstandig. Een gevoel van veiligheid is voor mij ontzettend belangrijk en ik ben erg verdrietig en enorm boos en gefrustreerd over het feit dat omwonenden op dit punt TOTAAL niet serieus worden genomen. Bestuurders, neem je verantwoordelijkheid; graag transparante besluitvorming, een gedegen en sluitend plan van aanpak en de GARANTIE aan omwonenden en andere belanghebbenden dat de leefbaarheid en de veiligheid niet in gevaar zullen komen (en belangrijker nog; hoe gaan jullie daar precies voor zorgen??)....Een hele redelijke vraag lijkt me, dat heet nou verantwoording afleggen!!

Gast

#250 Re: Zeer grote zorgen rondom veiligheid en leefbaarheid

2014-06-27 07:13

#249: Omwonende die - Zeer grote zorgen rondom veiligheid en leefbaarheid

Kom a.s. woensdagavond alsjeblieft ook naar de commisievergadering. Wat een goed onderbouwd verhaal heb jij. Je mag spreken. Ik hoop dat je kan komen.