Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#201

2014-06-25 05:37

Te grote groep mensen in een kwetsbare omgeving.
Erg bezorgde inwoner van de binnenstad

#202

2014-06-25 07:06

Nu eens kijken of lokale politici net als hun grote voorbeelden in Den Haag / Brussel zo dom arrogant zijn om niet te luisteren naar de ruim 700 Bredanaars die hier keihard nee zeggen. COA liegt alles aan elkaar. Tijdens info-avond hier hebben ze het over 'arme vluchtelingen' en tijdens bijeenkomst in Gilze verklaren ze doodleuk dat het een goede zaak voor de middenstand is dat er zoveel bijkomen, dus blijkbaar zijn asielzoekers dan ineens niet zo arm en zielig. Ze waren overvallen door de aantallen, moesten nb googelen waar Eritrea lag en hebben geen flauw idee wie of wat we binnenhalen. Moordenaars, verkrachters, gelukszoekers of toch oorlogsslachtoffers ?? Niemand weet dat. Vast staat dat ze wel allemaal hetzelfde verhaal hebben, dezelfde reisroute en hetzelfde bedrag aan euro's op zak... Gemeentebestuur Gilze was ooit zo dom om ook ja te zeggen. Ze komen er nooit meer van af. Burgemeester van Gilze vraagt nu om extra politie...Ik vraag me af waarom. COA hield hier ook al flinke slag om de arm qua aantallen en tijd. Wat zegt zo'n contract nu. Over 2 jaar zeggen ze gewoon dat omstandigheden zijn gewijzigd. Nee, nee en nog eens nee Peter, Patrick en Bob, niet proberen je zin erdoor te drukken onder het moreel sausje van 'sociale verplichting als negende stad van het land'. Ophouden met je te gedragen als kleine dictators. Toon lef en durf te luisteren naar de mensen die je vertegenwoordigt. Jullie zitten hier niet om wereldproblemen op te lossen. Laat eerst maar eens zien dat je de huidige problemen/criminaliteit en drugsoverlast in de binnenstad kan oplossen, dan ben je al heel wat.

Gast

#203

2014-06-25 09:53

Het is gewoon niet verstandig. Breda heeft niet zo rijke culturele leven, het gebouw kan beter gebruikt worden voor evenementen. Dat zou meer betekenen voor Breda en voor bewoners en voor ondernemers.
P.s. Excuses voor typos

Gast

#204 knak

2014-06-25 10:04

Te laat mensen. Net een brirf van dat arrogante @#$ college ontvangen. Ze mogen zich kapot schamen.

Gast

#205 Re: buurtbewoner

2014-06-25 10:09

#202: Erg bezorgde inwoner van de binnenstad -

Hebben jullie het Breda bericht van vanmorgen al gelezen? Weer hetzelfde verhaaltje wat ons voorgeschoteld wordt.

Het gaat dus gewoon door!

Ik roep jullie allen op om op woensdag 2 julie om 19.30 u naar het Stadhuis te komen en onze stemmen daar te laten horen.  Het is schandalig hoe ze ons negeren!

De commissievergadering is aan de grote Markt en openbaar.

 

Gast

#206

2014-06-25 11:54

Schandalig! Eigenlijk wisten we het van tevoren al. Hoeveel handtekeningen er ook (nog) komen. Het stond allang vast, het was allang beslist. Ben benieuwd wanneer het eerste incident zal zijn. Want dat het er komt met mensen die zich vervelen, geen geld hebben en dingen zien bij anderen dat zij ook willen hebben, daar kun je op wachten. Mijn grootste angst zijn de meisjes die daar in de buurt naar school gaan, naar de stad of naar de film. Mijn puberdochters willen al niet meer naar het zwembad omdat ze onjuist bejegend zijn door jongens met andere gedachten over vrouwen. Kunnen ze straks ook niet meer naar de stad of film zonder lastig gevallen te worden. Meer blauw op straat, wat heb ik eraan. Als je ze nodig hebt is het leed al geschied.
Buurtbewoner

#207 Schande!!

2014-06-25 12:46

Inderdaad! Wij, bredanaars, belastingbetalende inwoners, wij worden genegeerd!
Schande! Bredase B en W jullie laten nu zien wat jullie onder democratie verstaan! Wat doet het COA dat deze organisatie blind gevolgd wordt?
Buurtbewoonster

#208 Allemaal beslist!

2014-06-25 12:47

Het was allemaal al in kannen en kruiken! Alles wat wij eraan doen om ons te laten horen is helaas vergeefse moeite! In de brief staan wat lauwe zoethoudertjes! Ammehoela!!

Gast

#209 kan wel janken

2014-06-25 12:55

Zo enorm teleurgesteld in de democratie!
Belcrum Breda

#210

2014-06-25 13:07

Humanitaire hulp? Ja!
400 asielzoekers in het centrum van Breda? Nee, bedankt.
Dit wordt een kansloze missie met alleen maar verliezers!

Gast

#211 Nee!

2014-06-25 14:03

Ben winkelier op een nabij gelegen winkelcentrum (Brabantplein) waar we de overlast net een beetje onder controle hebben.... Dit is geen goed idee!!
Schandalig ook dat het er zo doorheen wordt gedrukt. B&W Houdoe en bedankt!
Patrick O

#212 boze inwoner

2014-06-25 14:21

Ik zie geen nieuw overtuigend bewijs dat aan alle randvoorwaarden van veiligheid ed is voldaan. B&W laten zien absoluut het lak aan ons te hebben. Meer dan 700 mensen geven aan zich ernstig zorgen te maken mbt veiligheid en leefbaarheid van de binnenstad. Er is o.o % draagvlak in het centrum. COA trek je conclusies ! De burgemeester gaat in overleg met de regioburgemeester voor toevoeging van middelen aan het regionale politiebudget. Hahaha, dat geeft veel vertrouwen. In plaats van naar die raadsvergadering gaan kunnen we beter naar het politiebureau gaan en massaal een aanklacht indienen tegen B&W en directie van COA. Er wordt nl een misdrijf begaan:
In ons strafrecht worden twee soorten strafbare feiten behandeld: misdrijven en overtredingen. De wet geeft geen exacte omschrijving van beide begrippen, maar geeft wel aan welke strafbare feiten misdrijven zijn en welke overtredingen. Ze worden ook wel aangeduid met het begrip 'delict'. Een strafbaar feit is dus hetzelfde als een delict. Voor de wet is er een duidelijk verschil tussen ernstige en minder ernstige strafbare feiten. Misdrijven zijn dus ernstiger dan overtredingen. Zij gaan nl. in tegen het algemeen rechtsgevoel van de burger. Hij voelt dat aan als strafbaar zonder te weten wat de wet hierover zegt.
Inwoner van Breda

#213 College gaat akkoord met verzoek voor opvang van vluchtelingen in De Boschpoort

2014-06-25 14:43

Het college van Burgemeester en wethouders stellen me teleur.
De randvoorwaarden moeten nog goed geregeld worden. Denk aan de taakverzwaring bij de politie. De toevoeging van middelen moeten nog geregeld worden. Wat als deze middelen er niet komen? Gaat dan het plan niet door? Eerst een goed plan van aanpak lijkt me. De randvoorwaarden moeten gegarandeerd zijn. Echter blijf ik erbij dat opvang binnen het centrum vragen is om problemen en die problemen kunnen we allemaal goed benoemen. Ook het college die "ja" heeft gezegd. En natuurlijk levert de "ja" geld op voor de gemeente. Ik ben echt teleurgesteld.

Gast

#214

2014-06-25 14:47

Ik voel me niet serieus genomen door het college. We worden gehoord, maar er wordt niets mee gedaan. Laten we het houden op een schijn democratie.

Gast

#215

2014-06-25 14:49

Asielzoekers zijn geen gevangenen, het is dus niet normaal om deze mensen in een gevangenis onder te brengen.

Gast

#216

2014-06-25 15:37

er moet toch wel iets zijn wat we kunnen doen. het is gewoon een schande dat ze ons niet serieus nemen. Ik zeg dicht die grens en ga eerst je eigen mensen helpen. kut democratie we worden allemaal aan het lijntje gehouden, moet je eens kijken wat het allemaal weer gaat kosten om die vluchtelingen te onderhouden. daarhouden die vluchtelingen samen met dit B en W kunnen ze daar voor ze zorgen met hun eigen geld
huiseigenaar

#217 WOZ-waarde

2014-06-25 15:52

Als het zo moet (er wordt niet naar de buurtbewoners geluisterd) roep ik hierbij iedereen op die in de buurt een huis en/of winkelpand in zijn bezit heeft de WOZ-waardering van zijn pand aan te vechten. Eventueel via planschade.


Gast

#218

2014-06-25 16:58

Het is voor de gemeente een goedkope oplossing om op deze locatie asielzoekers te huisvesten. Echter heb ik veel bezwaar tegen de gekozen locatie. Het zal veel overlast gaan veroorzaken in de binnenstad. De asielzoekers hebben geen dagbesteding en zullen dus massaal in de omgeving rond gaan hangen. De Koepel staat tegenover het Florijn College een MBO school met leerlingen van 16 - 20 jaar, ik vrees ervoor dat de (vrouwelijke) studenten veel last gaan krijgen. Ik vind het onbegrijpelijk dat de gemeente deze beslissing heeft genomen, het draait in deze alleen om geld en niet om veiligheid en leefbaarheid van de omwonenden.
E

#219

2014-06-25 17:35

Vind 400 bij elkaar al zo wie zo geen goed idee ..en dan ook nog in een drukke binnenstad ..vraag me af wie hier nu geholpen word ????? 4 keer 100 ..in een buitengebied lijkt mij voor alle partijen stuk gezonder


Gast

#220 rechteloos

2014-06-25 18:04

Tegen zo'n beetje ieder besluit van de overheid kan je in beroep ( democratie en bewaken van recht en orde!) En hier worden even 400 asielzoekers doir de strot geduwd zonder enige mogelijkheid tot toetsing bij een onafhankelijke instantie?!? Waar zijn onze rechten???

Gast

#221

2014-06-25 18:10

Niet goed voor onze buurt!!

Gast

#222 Kansloos

2014-06-25 19:07

Wederom wordt er in dit voorgevochten democratisch land beslist, zonder daarbij het volk ten rade te gaan. Natuurlijk optimistisch, 400 stuks, waarom niet, om te testen eerst een tuk of 50 of waarom niet, HELEMAAL GEEN!!!
Denk eerst eens aan de oudere, Onze senioren die er voor gezorgd hebben dat wij eenmaal in zo'n fijn landje wonen als in Nederland. Nee, in plaats daarvan laten we onze oudere barsten en verkwanselen wij onze democratie door nog meer passanten onze maatschappij te laten leeg zuigen, passen wij ons aan hun aan en vergooien wij onze grondbeginselen. BEDANKT, FIJNE MENEER DIE DIT BEDACHT HEEFT.
Een Echte Bredanaar

#223 Dit Stinkt

2014-06-25 19:16

Iemand wordt hier wijzer van. Tijd om de honden van de Media erop los te laten.
Een boze Bredanaar

#224

2014-06-25 19:29

Nou ik vind dit zo krom je zou er maar wonen met je dochters he, midden in de binnenstad vierhonderd asielzoekers. de koepel moest dicht { bezuinigen} water nu komt kost alleen maar geld. Ze snappen er niks van hier.Zet ze ergens achteraf buiten de bebouwde kom. ik lees net een stuk op facebook dat er een oudere man niet eens bij zijn vrouw in het verzorgingstehuis mag wonen ,omdat hij niet ziek genoeg is .NIET NORMAAL toch heel je leven samen met je partner lief en leed gedeeld warschijnlijk keihard gewerkt en daar sta je dan,het verzorgingstehuis pakt je laatste centen af maar je mag niet bij je vrouw wonen. En dan lees je dit NIET EERLIJK
Verontwaardigd!

#225 Re:

2014-06-25 19:55

#224: Een boze Bredanaar -

Goh, ik dacht precies hetzelfde toen ik deze brief had gelezen. Deze man heeft de oorlog nog meegemaakt waarschijnlijk keihard gewerkt voor zijn centen. En van zijn afgestane belastinggeld worden asielzoekers gepamperd. Terwijl hij NIET EENS BIJ ZIJN VROUW MAG WONEN!! Verschrikkelijk! Is dit de politiek in Nederland? Ik kan het gewoon niet geloven!