Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#126

2014-06-20 15:45

Hoe zit het eigenlijk met de bredanaars in het algemeen ? Willen we nu echt dat 5 politici namens ons onze binnenstad verkrachten ? Hoe kunnen we steun verwerven ? Wie verspreid via facebook en twitter wat ons te wachten staat ? Als ze er eenmaal zitten komen we er nooit meer van af. Zoe Gilze waar ze gewoon botweg uitbreiden. COA gaat over (onze) lijken. Die hoeven alleen targets te halen !!
Argwaantje

#127 Met voorbedachte rade?

2014-06-20 16:26

Ik verdenk sommige mensen van witte-boorden-politiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar.....
Wist Teeven van deze plannen? Binnen 1 jaar valt de beslissing dat de Koepel dicht gaat, prompt meldt zich COA...
Wil onze burgervader nog even laten zien, dat zijn stad zo sociaal is? .... Hij gaat toch weg....
Alstublieft géén az-ers in ons mooie centrum! Ruil met Den Heijakker!
willem

#128 Re:

2014-06-20 16:53

#23: ink -

Dat slappe linkse gelul kennen we nu zo langzamerhand wel!!


Gast

#129

2014-06-20 17:19

Mij bekruipt sterk het gevoel dat de gemeente is overvallen met dit besluit.
En dat over de belangen van de omwonenden eigenlijk niet echt goed is nagedacht.
We krijgen nu 400 buren, vaak met een trauma, met vaak compleet andere normen en waarden, hoe daar als buur mee om te gaan?

Het gekke is nu, dat juist de goedwillende asielzoeker kansarmer wordt gemaakt, door te doen als of er niets aan de hand is.
Hoe meer we er ons in verdiepen en over horen en lezen, hoe ongeruster we worden.

De Bredase politiek heeft zich met De Vliet huisvestiging verslaafden niet echt geloofwaardig gemaakt. Die zouden max. één jaar blijven zitten en nu blijven ze daar voor jaren.

Belang COA is onderbrengen asielzoekers en impact op de omgeving is voor hun onbelangrijk.

Kets plan af, of help de Boschstraat eerst van de huidige problemen af, of vindt niet gek dat dit grote kans heeft om fout te gaan.

Gast

#130

2014-06-20 20:01

Opvang van asielzoekers hoort niet thuis in de binnenstad van Breda. Opvang buiten de stad in een gebied met de ruimte om te kunnen leven en ronddwalen lijkt mij een betere oplossing

Gast

#131

2014-06-20 20:27

In Rijsbergen is speciaal opvang ingericht voor asielzoekers. Deze ruimte staat leeg. Een ruimte die volgens mij direct beschikbaar is. Dus...... Waarom gebruiken we deze woonruimte niet gewoon opnieuw voor de asielzoekers.

Het is onverantwoord om getraumatiseerde mensen in een binnenstad te plaatsen met een totaal andere cultuur. Ik denk dat het verstandiger is om deze mensen in een rustiger gebied te laten wonen. Zodat ze hun trauma kunnen verwerken en op een rustige manier kunnen wennen/ integreren in hun nieuwe omgeving.

Gast

#132

2014-06-20 20:33

Het gebruiken voor deze doeleinden lijkt me niet geschikt. Het is en blijft een gevangenis. Daarnaast is het denk ik belangrijk dat deze asielzoekers beter aan de rand van een gemeente opgevangen kunnen worden.
Het voormalig asielzoekerscentrum in Rijsbergen zou leeg staan. Direct klaar voor gebruik!!!

Gast

#133

2014-06-20 20:48

Het lijkt me voor mensen die uit een ontheemde situatie komen, verschrikkelijk om te moeten wonen in een gevangenis in een bij voorbaat vijandige stad. Beter zou zijn om meer in een landschappelijke omgeving te leven in de asielzoekercentra in Rijsbergen of Gilze Rijen. Dit is voor iedereen een slechte oplossing

Gast

#134

2014-06-20 21:16

de koepel is een breda en die is al zolang in gebruik geweest, ze moeten het openbaar stellen voor mensen die het willen of bezichtigen of er huisjes voor maken voor studenten of mensen met weinig geld!

Gast

#135

2014-06-20 21:45

mensen komen uit een geheel andere wereld gaan hier zeker op 'strooptocht'
Daan

#136

2014-06-20 22:52

Laten we nog meer belasting gaan betalen zodat die vluchtelingen de boel onveilig komen maken in ons centrum. Wordt eens wakker mensen wij kunnen alleen maar meer gaan betalen en we krijgen er niets voor terug. Laat ze het lekker in hun eigen land uitzoeken we zitten VOL

Gast

#137

2014-06-21 01:42

Geen

Gast

#138

2014-06-21 08:41

zal me stukken minder veilig voelen op straat in Breda met de komst van 400 asiel zoekers die vrij rondlopen
sunny

#139 Re: Met voorbedachte rade?

2014-06-21 08:42

#127: Argwaantje - Met voorbedachte rade?

psc ja in Den Heyacker , buiten het centrum goed plan

sunny

#140 Re:

2014-06-21 08:43

#135: -

da sook mijn grootste angst ..loop je in de jumbo en wordt je lastig gevallen of er wordt gejat


Gast

#141 Re: 136 mee eens daan

2014-06-21 09:32

Tijd dat we onze eigen mensen eerst helpen kijk eens naar de ouderen die worden tegenwoordig aan hun lot overgelaten. Overal moet op bezuinigt worden maar laten we vooral meer vluchtelingen binnen halen. Schande!!!
Hoe erg het misschien ook is voor die mensen maar juliie zijn hier niet welkom

Gast

#142

2014-06-21 10:07

Kwetsbaar gebied in t centrum vd stad tonnen aan besteed om t uit de criminele sfeer te krijgen met mega bioscoop, bowling woonwijk en let wel 2 middelbaar en 1 hoger onderwijsinstelling!Welke randdebiel gaat er nu een groep vluchtelingen met islamitische achtergrond met oa mannelijke vrijgezellen daar nu neerzetten.Ze zullen denken dat ze in een openlucht bordeel terecht zijn gekomen met al die scholieren met blote topjes, rokjes etc! Met de gevolgen van dien! Voor ons gewoon geaccepteerde kleding voor hun...!Aanfietsroutes voor uitgaanspubliek binnenstad.In de buurt van coffeeshops, belwinkels!Met als slechte herinnering de vorige keer t azc Kloosterkazerne!Totaal verkeerde lokatie!

Gast

#143

2014-06-21 10:09

terug naar eigen land met 10.000 euro uit de ontwikkelingshulppot!!
Geen tijd en geld verdoen van vrijwilligers!!
Verder inperking van beroepskrachten, die hier hun beroep van maken om deze zaken te rekken en nog eens te rekken!!

Gast

#144

2014-06-21 11:06

Geen bezwaar tegen asielzoekers. Maar het aantal zal oplopen en daar is de voormalige gevangenis niet op berekend. Het goa houdt qua aantal een slag om de arm en dan weet ik wel wat er gaat gebeuren.

Gast

#145

2014-06-21 13:14

ik heb geen problemen met asielzoekers in Breda en ik denk dat iedereen het eens is dat je mensen in nood moet opvangen. maar de boschpoort en de wijk er om heen is gewoon geen goede lokatie. het is en, en, en met de wijk valkenberg. net nu het wat beter gaat loop je het risico dat het weer bergafwaarts gaat.

Gast

#146

2014-06-21 19:31

Wij maken ons als buurtbewoners zorgen over wat voor invloed de komst van een AZC in centrum Breda heeft op de veiligheid van onze kinderen, de verpaupering van de buurt, de sfeer in het Valkenberg Park, de veiligheid in de avond/nacht op straat, criminaliteit.

Verder hebben we commentaar op de manier waarop de bijeenkomst afgelopen dinsdag werd georganiseerd. Het was eenrichtingsverkeer vanuit de gemeente en het COA, maar zou het niet zo moeten zijn dat wij als buurtbewoners de gelegenheid zouden hebben moeten krijgen om onze bezwaren en zorgen kenbaar te maken? Want van inspraak o.i.d. is geen sprake (geweest). Wij vinden dat een slechte zaak.

Tevens zijn wij van mening dat de binnenstad al genoeg belast wordt. Denk onder meer aan de toeristen, het winkelpubliek (ook op zondag!),de coffeeshops (2 in de Boschstraat!), allerlei activiteiten op het Chasseveld (Breda Live, Radio 538) en ga zo maar door. Kortom: geluidsoverlast, zwerfafval, enzovoort. Daar komen dan ook nog eens mensen bij (vooral alleenstaande mannen zo begrijpen wij) die weinig te doen hebben en zich op straat begeven.

Het lijkt er op dat het besluit niet goed doordacht is. Binnen een paar weken wordt er een besluit genomen (zijn er alternatieven, denk bijvoorbeeld aan De Heyakker). Een besluit met grote impact voor de binnenstad, terwijl de bewoners hierover niet worden gehoord. Het is tekenend dat het geven van een mening via een site dient te geschieden en dan ook nog eens op initiatief van de bewoners (i.p.v. de politiek).

Kortom, het lijkt ons geen goed idee.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-21 20:43



Gast

#148 Ford Oranje of Patersven

2014-06-21 20:47

Waarom niet qua locatie een huisjespark kiezen zoals Ford Oranje of Patersven.
Kunnen de vluchtelingen in alle rust zitten en krijgt de binnenstad niet de druk die het zeker weten niet aan kan!!!

Gast

#149

2014-06-21 21:01

Mijn school de NHTV is ernaast. Hier zitten veel vrouwen op en ik heb liever niet dat mijn klasgenootjes lastig worden gevallen door asielzoekers!

Gast

#150

2014-06-22 07:44

De slechtste lokatie van Breda uitgezocht hiervoor! Raadsleden die vóór zijn wonen vast niet in de buurt van de Koepel. Jammer, anders waren ze zeker 100% TEGEN geweest!!