JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Quoted post
Gast |
#880 Re: Re: Re: Re: Rekeningrijden doen we al 80 jaar2014-03-19 19:42#879: - Re: Re: Re: Rekeningrijden doen we al 80 jaar U bent bedrijfsleider. U heeft het enkel over economische principes van vraag en aanbod. Altijd maar klagen over de neerwaartse trend van de economie (als verantwoording om het eigen werkvolk nog meer offers te laten brengen), maar zichzelf intussen verrijken. Als ik ga werken, is dat een economisch interessante verplaatsing? Ja. Ik kan er mijn brood mee verdienen en mijn baas kan mijn werk te gelde maken. Alleen, ik boet wel door KH, want mijn baas betaalt mij niet voor mijn verplaatsingen. Kortom, een KH zal niet minder auto's van de weg halen: het gevolg zou wel eens c) kunnen zijn. Enkel bedrijfsleiders zien er geen graten in om hun eigen werknemers met een KH af te straffen. Alles wat de staat aan een ander belast hoeft de staat niet bij de bedrijven te zoeken. Denkt u echt dat er in het spitsverkeer veel andere, niet-economisch interessante verplaatsingen plaatsvinden? Zoals vroeger al gezegd, zijn de oorzaken van de files o.a. de onaangepaste wegstructuur (slecht overdachte afritten en invoegstroken, rijbanen waar je plotseling niet over mag): er is dus heus geen behoefte aan middelen voor onteigeningen, investeringen in nieuwe wegen. De bestaande beter benutten is al genoeg (spitsverkeerstroken helpen wel degelijk). Uw oplossingen zijn dus allemaal fout: a) de alomtegenwoordige dreiging van de bedrijfsleider: delocalisatie. Dag bedrijfsleider: ik wuif u graag uit. Het heeft weinige werknemers op lange termijn geschaad. Bedrijven die verdwijnen worden immers vervangen. Welke werknemer van Ford Genk is nog werkloos? Niet veel meer (en bovendien hebben ze er allemaal nog een flinke cent overgehouden aan hun ontslag). Stop nu eens met het afdreigen van de werknemer: bedrijfsleiders die echt superrijk willen zijn, gaan dan inderdaad naar landen waar werknemers kunnen worden uitgebuit (slavernij wordt aanvaard). Onze economie zinkt heus niet weg: ja, de woekerwinsten worden misschien wat afgekalft, maar dat treft de werknemers niet; Bedrijfsleiders die een beetje verstandig zijn, begrijpen dat de kloof tussen rijk en arm toch beter niet te groot wordt. b) de overheid benut zijn wegen niet goed (zie boven): geen behoefte aan nieuwe investeringen (en dus belastingen) c) geen enkele kilometerheffing is slim: je straft er alleen de actieve bevolking door (die in ons land al het meest belast wordt). Op lange termijn is dat niet goed voor het hele land. Laat rechts aan de macht met dergelijke maatregelen en je krijgt vier jaar sociale onrust (en terecht). En in aantal is dat werkvolk nog altijd talrijker dan het aantal bedrijfsleiders. Verzet zoals in de Arabische wereld en Oekraïne is dan echt niet ver meer (en ik zal als een van de eersten op de barricades staan).
|
Reacties
Gast |
#881 Re: Re: Re: Re: Re: Rekeningrijden doen we al 80 jaar2014-03-20 08:03:12#880: - Re: Re: Re: Re: Rekeningrijden doen we al 80 jaar U veralgement wel erg makkelijk. Nee, ik ben géén bedrijfsleider. Ik ben momenteel werkloos en dat doe ik zonder personeel. U begrijpt dus dat ik net als bedrijfsleiders goed snap dat een slechte economie gelijkstaat met minder arbeidsplaatsen. Onder andere door mensen zoals u, die vijandig staan tegenover bedrijfsleiders, heb ik voorlopig ook niet veel goesting om mijzelf hier werk te geven (zelfstandige te worden). Alvast toch niet in België. Ik heb al wel geïnformeerd in andere landen. Eigenlijk is het zielig hoe politici België steeds vergelijken met onze buurlanden, hoewel de Belgische economie sterk globaal geörienteerd is. Men zou België moeten vergelijken met andere belangrijke handelsnaties. Neem bijvoorbeeld Hong Kong. Gevoelsmatig zou ik durven stellen dat qua ondernemersklimaat, België voor Hong Kong is wat Zimbabwe is voor België.
"Denkt u echt dat er in het spitsverkeer veel andere, niet-economisch interessante verplaatsingen plaatsvinden?" Uiteraard, als ik voor de congestie zou moeten betalen, dan zou ik vragen om iets later of vroeger op sollicitatiegesprek te komen als dit valt op een spitsgevoelig ogenblik. Waarom zou ik nu de moeite doen om daar rekening mee te houden om de files te vermijden? Mijn tijd is niet erg kostbaar momenteel; of ik nu thuis of in de wagen naar de radio luister, maakt niet veel uit voor mij.
"Bedrijven die verdwijnen worden immers vervangen." Inderdaad, voornamelijk in andere landen.
"de overheid benut zijn wegen niet goed (zie boven): geen behoefte aan nieuwe investeringen (en dus belastingen)" Hoe ga je dan het fileprobleem oplossen als je geen slimme kilometerheffing wil? Het probleem is simpel: tijdens de spits zijn er vaak te veel auto's in functie van de capaciteit. Als je daarvoor een oplossing weet die de staat geen geld kost (die heraanleg die je voorstelt kost ook geld, of ga jij dat gratis doen?), dan raad ik je aan om als consultant naar de overheden van verschillende landen te stappen. U kunt daarmee veel geld verdienen dat u kunt uitdelen aan goede doelen (u wilt immers niet rijk worden).
"je straft er alleen de actieve bevolking door" Net met de huidige situatie straf je de actieve bevolking. Mensen met veel tijd, zoals ik momenteel, staan nu ook in de files. |
Gort over de grens moet blijven.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
315 Gemaakt: 2025-07-15
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
813 Gemaakt: 2025-07-08
Gort over de grens moet blijven.
5864 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2304 Gemaakt: 2025-07-05
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9389 Gemaakt: 2025-06-04
Geen windmolens op de Grashoek
288 Gemaakt: 2025-07-03
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
699 Gemaakt: 2022-05-17
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
386 Gemaakt: 2025-07-03
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
95 Gemaakt: 2025-07-10
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
82 Gemaakt: 2025-07-08
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6139 Gemaakt: 2025-06-15
Pak ons buitenzwembad niet af!
1902 Gemaakt: 2025-06-02
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
111 Gemaakt: 2022-02-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3013 Gemaakt: 2024-10-23
Behoud de NS JongerenDagkaart
2650 Gemaakt: 2025-06-24
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3525 Gemaakt: 2024-07-07
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
45 Gemaakt: 2025-07-10
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15677 Gemaakt: 2024-01-31
Stop de container MSNU9636101!
109 Gemaakt: 2025-07-04