JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Gast

/ #881 Re: Re: Re: Re: Re: Rekeningrijden doen we al 80 jaar

2014-03-20 08:03

#880: - Re: Re: Re: Re: Rekeningrijden doen we al 80 jaar

U veralgement wel erg makkelijk. Nee, ik ben géén bedrijfsleider. Ik ben momenteel werkloos en dat doe ik zonder personeel. U begrijpt dus dat ik net als bedrijfsleiders goed snap dat een slechte economie gelijkstaat met minder arbeidsplaatsen. Onder andere door mensen zoals u, die vijandig staan tegenover bedrijfsleiders, heb ik voorlopig ook niet veel goesting om mijzelf hier werk te geven (zelfstandige te worden). Alvast toch niet in België. Ik heb al wel geïnformeerd in andere landen. Eigenlijk is het zielig hoe politici België steeds vergelijken met onze buurlanden, hoewel de Belgische economie sterk globaal geörienteerd is. Men zou België moeten vergelijken met andere belangrijke handelsnaties. Neem bijvoorbeeld Hong Kong. Gevoelsmatig zou ik durven stellen dat qua ondernemersklimaat, België voor Hong Kong is wat Zimbabwe is voor België.

"Denkt u echt dat er in het spitsverkeer veel andere, niet-economisch interessante verplaatsingen plaatsvinden?"

Uiteraard, als ik voor de congestie zou moeten betalen, dan zou ik vragen om iets later of vroeger op sollicitatiegesprek te komen als dit valt op een spitsgevoelig ogenblik. Waarom zou ik nu de moeite doen om daar rekening mee te houden om de files te vermijden? Mijn tijd is niet erg kostbaar momenteel; of ik nu thuis of in de wagen naar de radio luister, maakt niet veel uit voor mij.

"Bedrijven die verdwijnen worden immers vervangen."

Inderdaad, voornamelijk in andere landen.

"de overheid benut zijn wegen niet goed (zie boven): geen behoefte aan nieuwe investeringen (en dus belastingen)"

Hoe ga je dan het fileprobleem oplossen als je geen slimme kilometerheffing wil? Het probleem is simpel: tijdens de spits zijn er vaak te veel auto's in functie van de capaciteit. Als je daarvoor een oplossing weet die de staat geen geld kost (die heraanleg die je voorstelt kost ook geld, of ga jij dat gratis doen?), dan raad ik je aan om als consultant naar de overheden van verschillende landen te stappen. U kunt daarmee veel geld verdienen dat u kunt uitdelen aan goede doelen (u wilt immers niet rijk worden).

"je straft er alleen de actieve bevolking door"

Net met de huidige situatie straf je de actieve bevolking. Mensen met veel tijd, zoals ik momenteel, staan nu ook in de files.