JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#855 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-24 12:52

#851: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"Rekeningrijden is niet voor het milieu, het is voor de congestie"

 

Ik kan U wel volgen en geloof dat de files een groot probleem zijn , maar wees realistisch het zijn niet de bedienden, arbeiders en overheids  jobs  ( de lagere lonen) die zo een flexibiliteit voorzien om buiten de spitsuren te kunnen gaan werken. Ik persoonlijk heb flexibele uren dit wil zeggen dat ik tussen 0700 en 0900 mag beginnen dit valt naar mijn weten altijd tijdens de spits. Ik kan niet gaan vragen om aan 0200 s'nachts te beginnen want dat heeft absoluut geen zin of meerwaarde voor mijn werkgever.

Ik zelf moet niet in Brussel zijn dus ik zou ook kunnen zeggen pak de probleem gebieden aan gelijk in Stockholm maar dat zou ik egoistisch vinden van mij zelf. Ik ben er van overtuigd dat niet iedereen echt vraagt om in Brussel of andere grootsteden te gaan werken maar daar zijn geraakt door omstandigheden er zullen ook wel deze zijn die er voor gekozen hebben daar moet de eerste categorie niet voor boeten.

Ons extra belasten omdat we op de buiten wonen heeft volledig geen zin om de files in Brussel te gaan vermijden. Ik snap de relatie niet.

Dan nog dit,

OESO pleit dan ook voor de invoer van het rekeningrijden en voor duurder openbaar vervoer tijdens de spitsuren.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130507_00571261

OESO is een studie bureau al ik het goed voor heb. World Organization for Specialized Studies.

Zouden we dan niet met zen alle beginnen te twijfelen aan de intentie die hier aan vast hangen.


 

Reacties


Gast

#856 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-24 13:23:58

#855: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

Degene die korte verplaatsingen doen en buiten de spits kunnen rijden zullen waarschijnlijk eerst hun gedrag wijzigen. Als het goed is zal er dan minder file zijn voor degene die alleen in de spits kunnen rijden. En tijd is toch ook geld? Daarnaast zou men bvb. ook meer thuiswerk kunnen aanmoedigen, en vrachtvervoer buiten de spits laten rijden. Tenslotte is het ook een signaal naar mensen die werk zoeken of pas afgestudeerd zijn: dat men indien mogelijk best werk in de buurt zoekt (is pendelen trouwens niet gemiddeld 1/3 van alle verplaatsingen?). En zoals gezegd ook loonkost/bedrijfswagens/tankkaarten aanpakken.


Gast

#857 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-24 15:50:10

#855: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"Ik kan U wel volgen en geloof dat de files een groot probleem zijn , maar wees realistisch het zijn niet de bedienden, arbeiders en overheids  jobs  ( de lagere lonen) die zo een flexibiliteit voorzien om buiten de spitsuren te kunnen gaan werken. Ik persoonlijk heb flexibele uren dit wil zeggen dat ik tussen 0700 en 0900 mag beginnen dit valt naar mijn weten altijd tijdens de spits. Ik kan niet gaan vragen om aan 0200 s'nachts te beginnen want dat heeft absoluut geen zin of meerwaarde voor mijn werkgever."

 

Een kleine daling van het aantal auto's is vaak het verschil tussen rijden en stilstaan. Lees bv. http://www.cvs-congres.nl/cvspdfdocs_2013/cvs13_064.pdf