JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#857 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-24 15:50

#855: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"Ik kan U wel volgen en geloof dat de files een groot probleem zijn , maar wees realistisch het zijn niet de bedienden, arbeiders en overheids  jobs  ( de lagere lonen) die zo een flexibiliteit voorzien om buiten de spitsuren te kunnen gaan werken. Ik persoonlijk heb flexibele uren dit wil zeggen dat ik tussen 0700 en 0900 mag beginnen dit valt naar mijn weten altijd tijdens de spits. Ik kan niet gaan vragen om aan 0200 s'nachts te beginnen want dat heeft absoluut geen zin of meerwaarde voor mijn werkgever."

 

Een kleine daling van het aantal auto's is vaak het verschil tussen rijden en stilstaan. Lees bv. http://www.cvs-congres.nl/cvspdfdocs_2013/cvs13_064.pdf

Reacties


Gast

#859 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-24 21:17:52

#857: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"Een kleine daling van het aantal auto's is vaak het verschil tussen rijden en stilstaan."

Dat is een feit. Het spijtige is dat er mensen in die auto's zitten met de zelfde reden als de andere die in de file zitten.

Ik ben het wel eens dat er moet vermeden worden te rijden tijdens de spits als dit kan vermeden worden bv: mensen die op vakantie vertrekken enz, ook valt mij op als ik een paar keer per jaar langst de ring moet er enorm veel vrachtwagens zijn. Of dit echt nodig is ? ik veronderstel dat als deze vroeger of iets later vertrekken deze ook op hun bestemming geraken in een kortere tijd en dat dit wel in een planning kan gesmeten worden.

Ik heb toch nog een vraagje is het jullie niet opgevallen hoeveel tweebaans wegen zijn herleid naar éénbaan is dat niet een bottleneck creêren. Als ze er nu eens voor konden zorgen dat de auto's sneller de autostrade kunnen verlaten inplaats van op elke afrit vast te staan dit gaat niet alles oplossen maar zou wel voor een betere doorstroming zorgen.

Als je nu eens niet de RING zou nodig hebben om van de e40 naar de e19 te geraken (komende van Luik) door een andere verbinding te maken. Als je de RING van Brussel bekijkt op een kaart dan zie je dat deze absoluut niet gemaakt is om veel verkeer te kunnen dragen. Ik denk dat aan de infrastructuur nog veel verbeteringen kunnen aangebracht worden en dat deze ook het file leed kunnen verzachten.

Zijn maar een paar voorbeelden ik ben geen specialist.

"goedkope bouwgrond, geloof in het suburbane ideaal, niet goed nagedacht"

Daar ben ik het niet met eens er is een reden waarom mensen meer naar de buiten getrokken zijn simpel een huis kopen of huren in de begeerde streken is onbetaalbaar voor velen. Zo ken ik er wel een paar die het toch geprobeerd hebben en hun hypo niet meer konden betalen omdat ze de rest van de kosten onderschat hadden met alle gevolgen vandien. Onze beslissing was berekend alles was goed haalbaar en toen kwam de euro en al de rest en nu dit.

Bekijk alleen al de prijs van de mazout voedsel elektriciteit  water nu en tien jaar geleden zijn toch een paar zaken die onmogelijk in te schatten waren in die tijd. We wisten wel dat het duurder ging worden maar niet in deze maten.

Ik vraag mij ook af hoe ze dit systeem kunnen toepassen op het buitenlands verkeer. Ze kunnen toch geen buitelanders verplichten zo een kastje in hun voertuig te hangen?

En nu de ham vraag zouden jullie nog voor het rekening rijden zijn als er geen files waren met andere woorden spreek ik hier over de mensen die vinden dat ze minder moeten betalen om met een Porche of dikke BMW X5 (om maar een paar voorbeelden te noemen) 10000 km per jaar te rijden dan iemand die 1.2 l klein autotje 30000 km moet afleggen. Ik vraag dit omdat ik weet dat er mensen met die motivatie (ik ken er zo eentje) zich verschuilen achter CO uitstoot en het File leed en dat is niet echt oprecht.

Greetz,