JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#750 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-17 10:32

#749: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Degene die minder dan 15 km pendelen zullen ook kilometerheffing betalen. Ze zullen alleen minder betalen dan degene die 50 km pendelen, omdat laatstgenoemde dus meer vervuilen etc. Iedereen spreekt vooral voor zijn eigen winkel, wat begrijpelijk is, zo was er hierboven iemand die weinig met de auto rijdt en een systeem met kilometerheffing dus eerlijker vindt. Eigen winkel of niet, hier speelt het algemeen belang, files kosten onze economie miljarden, vervuiling kost onze sociale zekerheid ook geld. Extra wegen en zuiniger auto's helpen blijkbaar niet veel, dus moet men sensibiliseren en financieel ontraden. Als je ver pendelt is het een zure appel, maar op lange termijn zal het gedrag van mensen (die bvb. werk zoeken) veranderen, en zullen ze niet meer zo happig zijn om bvb. een job aan te nemen die 50 km ver is, ook al krijgen ze er een bedrijfswagen bij. Nu diesel voor personenwagens nog financieel ontraden.

Reacties


Gast

#752 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-17 12:09:04

#750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ik dacht dat secundaire wegen hier niet zouden onder vallen? Maar ik kan mis zijn natuurlijk...


Gast

#757 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-17 14:34:58

#750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Eerlijk is dat mensen met een alternatief vervoermiddel betalen, niet degene die geen andere keuze hebben dan een zware kilometerheffing te betalen of van job te veranderen. Is dat echt zo moeilijk om dat te begrijpen!

Je kunt niet iemand straffen die dacht een leven te hebben opgebouwd in het Vlaanderen van de 21e eeuw, een goede job te hebben gevonden (oef!, niet evident, enig nadeel: iets verder van huis), een mooie leefomgeving (waarbij de partner ook een mooie job vindt (oef, dichtbij huis) en de kinderen naar school kunnen) om dan plotseling vast te stellen dat iedereen een Vlaanderen van de 19e eeuw, waarin er GEEN mobiliteit meer is (want overdadig belast).

Er mag dus niet meer gewoond worden in weinig geürbaniseerde omgevingen: iedereen moet in de stad... om het leefbaar te houden! Hallo! Wake up! Ja, er is vervuiling, maar dat ga je niet oplossen door een kilometerheffing, betaald door mensen die niets anders kunnen dan ver te gaan werken.


Gast

#764 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-17 20:15:53

#750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"en zullen ze niet meer zo happig zijn om bvb. een job aan te nemen die 50 km ver is"

 

Goed gezegd zeg dat even aan de RVA dat je een job weigerd omwille dat het te ver is Ha hA hah ha ik verslik me bijna.