JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#749 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-17 09:59

#744: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ik sluit me hier bij aan. Als de redenering wordt gevolgd dat de vervuiler betaalt, mogen ze ook iedereen die minder dan 15 km ver moeten laten opdraaien voor de kosten. Want die auto's versterken het mobiliteitsprobleem. Als ik door mijn plattelandsgemeente eens met mijn fiets rijd rond 8 à 9 uur (een dag dat ik eens thuis ben en de tijd dat de meeste werkende mensen al op hun werk moeten zitten) dan rijden er nog steeds enorm veel auto's rond. Allemaal mensen die niet (meer) werken. Die mogen zich ook wel verplaatsen, maar stellen dat het mobiliteitsprobleem in steden alleen door de werkende mens wordt veroorzaakt... Dan zouden de steden en wegen vanaf 9 uur zo goed als leeg moeten zijn. En dat is absoluut niet. Integendeel. Het is in mijn gemeente rond 8 à 9 uur veel zwaarder aanschuiven op sommige wegen dan 's morgens om 6 uur als de meeste mensen vertrekken die naar Brussel moeten. En in Brussel (ook op de ring) is het haast een hele dag miserie... Dus als er moet betaald worden voor het mobiliteitsprobleem mischien iedereen en niet per kilometer. Nog steeds voordelig voor fietsers en OV. Dat laatste mag trouwens dringend wat verbeteren voor ze de mensen willen laten betalen. Als er iets moet gebeuren wel eerlijk en realistisch voor iedereen. Egocentrisme is gemakkelijk als men ergens geen last van heeft.

Reacties


Gast

#750 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-17 10:32:56

#749: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Degene die minder dan 15 km pendelen zullen ook kilometerheffing betalen. Ze zullen alleen minder betalen dan degene die 50 km pendelen, omdat laatstgenoemde dus meer vervuilen etc. Iedereen spreekt vooral voor zijn eigen winkel, wat begrijpelijk is, zo was er hierboven iemand die weinig met de auto rijdt en een systeem met kilometerheffing dus eerlijker vindt. Eigen winkel of niet, hier speelt het algemeen belang, files kosten onze economie miljarden, vervuiling kost onze sociale zekerheid ook geld. Extra wegen en zuiniger auto's helpen blijkbaar niet veel, dus moet men sensibiliseren en financieel ontraden. Als je ver pendelt is het een zure appel, maar op lange termijn zal het gedrag van mensen (die bvb. werk zoeken) veranderen, en zullen ze niet meer zo happig zijn om bvb. een job aan te nemen die 50 km ver is, ook al krijgen ze er een bedrijfswagen bij. Nu diesel voor personenwagens nog financieel ontraden.