JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#747

2014-02-17 07:53

@ 743 en 744: Het is een proefproject, de uiteindelijke tarieven zijn nog niet bepaald, als het er door komt zullen er vast wel sociale correcties zijn voor wie het nodig heeft en zullen werkgevers waarschijnlijk compenseren met lichtere/efficiëntere bedrijfswagens. Ik vind het sowieso een goed principe, want wie meer kilometers aflegt, vervuilt meer, zorgt voor meer files, en heeft een grotere impact op de infrastructuur. Het stukje over regen, wind en hellingen illustreert het mentaliteitsprobleem waarover ik het eerder had. Veel autorijdende collega's uit de buurt denken ook zo, met als resultaat dat ze in vergelijking met mij kouwelijker zijn, een minder goeie conditie hebben en vaker ziek zijn (en tot op zekere hoogte is het een self-fulfilling prophecy - vicieuze cirkel). Ik zie het als de zoveelste welvaartsziekte.

Reacties


Gast

#756 Re:

2014-02-17 14:20:34

#747: -

De toestellen zijn al besteld en ik wil eerst zien of ze correcties gaan aanbrengen voor zij die echt niet anders kunnen dan hun auto te nemen om geld te verdienen (en er door de kilometerheffing heel veel te verliezen).