JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#746

2014-02-17 03:14

De vervuiler betaald!!!
Na de eerste aanpassing van de b.i.v. en de jaarlijkse wege taks waarmee men de zwaarste vervuiler het meeste belast, is dit de volgende stap naar een nog meer eerlijke en correcte heffing van taksen.
vb. Ik rijd zelf met een 3000cc. maar ik ben een hobbyrijder en doe jaarlijks minder dan 5000km. inclusief woon-werkverkeer. Ik ken mensen die 40.000km per jaar doen en zelfs nog meer. Maar omdat deze met een zuinigere wagen rijden moeten ze minder taksen betalen op jaarbasis dan ik, terwijl ze eigenlijk meer slijtage aan het wegennet veroorzaken en meer co2 uitstoten dan ik op jaarbasis.
Is toch niet logisch en zeker niet eerlijk.
Ik vind wel dat als men gaat belast worden op afgelegde km er ook rekening moet gehouden worden met welke wagen dit gebeurd.
Ik bedoel dat het niet meer dan logisch is dat ik meer moet betalen met mijn 3.0 dan bvb. mijn buurman met een 1.0 of een hybride... zolang het maar per km is.

Is volgens mij de eerlijkste en meest correcte manier om wegentaksen te berekenen.

Reacties


Gast

#755 Re:

2014-02-17 14:18:38

#746: -

Shame on you! U vervuilt uit hobby, ik omdat ik moet gaan werken. Mensen zoals u zouden 10 keer meer belasting moeten betalen!