JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Quoted post
Gast |
#665 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-13 00:09#660: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tsja, echt wetenschappelijk kun je die argumentatie niet noemen. In populistische taal heet dat appels met peren vergelijken. Singapore is een grootstad met een goed uitgebouwd openbaar vervoersnet. De Republiek Singapore heeft een oppervlakte van 714 km², met iets meer dan 160 km autosnelweg. België is 30.528 km² groot en blijkt iets meer dan 1700 km autosnelweg te hebben (bronnen: Wikipedia). Kortom, in oppervlakte is Singapore zo'n 40 keer kleiner, maar het heeft slechts zo'n 10 keer minder autosnelwegen. Door zijn kleine oppervlakte wordt in Singapore het vervoersnet overigens niet aan het toeval overgelaten. De LTA (Land Transport Authority) werkt dan ook nauw samen met de URA (Urban Redevelopment Authority). Daarnaast kon ook de uitbouw van het openbaar vervoer niet uitblijven en op die kleine oppervlakte brengen 3.900 bussen hun passagiers naar hun bestemming (voor heel Wallonië zijn het er maar 2.500, de cijfers van De Lijn en de MIVB heb ik niet gevonden). Daarnaast is er in Singapore ook het MRT-net (Mass Rapid Transit), 153 km rails en 104 stations, en een LRT-net, ook hier meerdere km lang en meerdere stations rijk. Zelfs de meest afgelegen gebieden op die kleine oppervlakte zijn dus vlot bereikbaar. Wat ik ook niet gevonden heb, is gegevens over de stiptheid en de kostprijs van het openbaar vervoer. Of het aantal stakingsdagen. Hoe dan ook, het is echt niet te verwonderen dat er na de invoering van een autotaks in Singapore sneller werd overgegaan op het (aanwezige) openbaar vervoer. Momenteel gebruikt meer dan 50% het OV om naar zijn werk te gaan. En wat denk je dat de mensen in België voor wie de kilometerheffing te zwaar zal worden (een loonverlies van 10%) zullen doen? Bovendien - en dat zeg ik als iemand die vroeger ook nog in een wetenschappelijk centrum heeft gewerkt - is het naïef om te denken dat politici zich zullen laten leiden door wetenschap. De term 'onafhankelijk onderzoek' is in heel veel landen vaak een leugen, want het is vaak de wetenschap die de politici volgt. België vormt daarop geen uitzondering. De onderzoeker wordt immers betaald door zijn opdrachtgever... in casu de regering. Het Centrum waarvoor ik werkte, had de grootste moeite om onafhankelijk te blijven. Het heeft mij m'n job gekost: de subsidiekraan werd het jaar na mijn aanstelling dichtgedraaid, toen onze resultaten niet bleken te stroken met wat het ministerie (van onderwijs) graag wilde horen. Waarop ik elders werk mocht zoeken... en pas na lange tijd, veel verder van huis kon vinden. Ik kan maar met een 'argument' van u akkoord gaan: België is een apenland. De manier waarop het rekeningrijden wordt geïntroduceerd (via een testperiode en zonder aangepast OV) is er het mooiste bewijs van. |
Reacties
Gast |
#667 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-13 01:35:01#665: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Goed lezen wat ik schrijf he: ik schreef dat Singapore sinds 1975 al een vorm van rekeningrijden heeft. Ik beweer niet dat hun systeem dat bij hen werkt bij ons technisch haalbaar is. Wat ik wel wil suggereren is dat het met de huidige technologie wel degelijk mogelijk moet zijn om een praktisch en betaalbaar systeem zoals in Singapore in Belgie in te voeren om mensen te laten betalen voor de congestie die zij veroorzaken zodat onze huidige infrastructuur beter kan worden benut. Het grote probleem nu, de kern van de zaak, is dat het veroorzaken van congestie gratis is en daardoor wordt overgeconsumeerd. Weggebruikers betalen nu niet voor het tijdverlies dat zij veroorzaken bij anderen. |
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Joost Klein mag weer meedoen met het eurovisie
7917 Gemaakt: 2024-05-11
AVROTROS: zend de songfestivalfinale niet uit!
3335 Gemaakt: 2024-05-11
Petitie tegen internering van Ahmed El Ghoulbzouri
852 Gemaakt: 2024-05-07
Tong Tong Fair Malieveld Den Haag is cultureel erfgoed
1818 Gemaakt: 2024-05-03
Joost klein mag terug mee doen
235 Gemaakt: 2024-05-11
Joost Klein in 2025 nóg een keer naar het Eurovisie Songfestival
205 Gemaakt: 2024-05-11
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
2575 Gemaakt: 2024-04-23
Steun Joost Klein
173 Gemaakt: 2024-05-11
Ruimtelijk Uitvoeringsplan Itterbeek Dorp
132 Gemaakt: 2024-05-08
Blaas de plannen voor Windpark Vletgaarsmaten af
1025 Gemaakt: 2024-04-28
Help vluchtelingengezinnen samen te brengen!
269 Gemaakt: 2024-05-04
Stop de telefoonvrije pauzes en tussenuren!
67 Gemaakt: 2024-05-08
EVA HAAR PIETSIE MOET TERUG KOMEN
63 Gemaakt: 2024-05-13
Petitie Groen blauwe zone tussen Moordrecht en Westergouwe
385 Gemaakt: 2024-04-28
Stop het dierenleed op Curaçao!
209 Gemaakt: 2024-05-03
Permanent hondenpark Winterswijk
206 Gemaakt: 2024-04-30
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
21189 Gemaakt: 2023-01-17
Joost klein moet toch deelnemen aan Eurovisiesongfestival
37 Gemaakt: 2024-05-11
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9868 Gemaakt: 2024-04-05
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
336 Gemaakt: 2024-02-19