JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Robbert

#443 Re:

2014-02-11 11:06

#6: S -

Mensen kunnen keuzes maken. Zoals wonen waar ze werken, of werken waar ze wonen.

Dat is goed voor het milieu, maar belangrijker, goed voor de levenskwaliteit. Als je denkt dat je die keuzes niet kan maken, dan wordt je geleefd.

Wat mij betreft is het niet normaal dat iemand die 5000km per jaar rijdt evenveel bijdraagt aan onderhoud van wegen als iemand die 50 000km per jaar rijdt. Al zeker niet wanneer die 50 000km gereden worden tegen een forfaitaire vergoeding, en zonder nadenken over impact.

 

 

Reacties


Gast

#447 Re: Re:

2014-02-11 11:15:11

#443: Robbert - Re:  

 OK dan mag er van mijn belastinggeld geen eurocent worden uitgegeven aan jouw trein/tram/bus/metro of aan jouw eventuele kinderen of het onderwijs van je eventuele kinderen. Ik gebruik namelijk bijna nooit openbaar vervoer en ben bewust kinderloos. Ook goed voor het milieu trouwens, géén kinderen krijgen! ;-) Minder kinderen = minder vervuiling = minder verkeer op termijn = minder files = ...


Gast

#490 Re: Re:

2014-02-11 18:26:19

#443: Robbert - Re:

Blijkbaar hebt u geen boeiende job of carrière want anders zou u weten dat iemand die dat wel heeft met plezier naar zijn werk gaat en niet zomaar van job zal veranderen.  Als ik uw visie volg dan moet ik een bloeiende carrière die wat verder van mijn deur ligt opgeven om aan de kassa van mijn locale supermarkt te gaan zitten (waarmee niets mis is maar waarvoorik geen jaren gestudeerd heb)) want iets anders is hier niet,alleen om niet met de auto te moeten rijden? Hoe simplistisch is dat.  Kan natuurlijk mijn huis verkopen en zoeken naar iets dat even goed is en mijn zoontje weghalen van zijn vrienden en goede school.  Kan eigenlijk beter gaan doppen.  Geen Co2 uitstoot en geen files als ik thuis zit op de kap van de regering.  Zou eens iets anders zijn na 27 jaar te hebben afgedragen.

Ik kwam daarstraks van de kliniek rond 12u 's middags en met heel dit debat heb ik eens goed rondgekeken op "onze" autostrade.  Er reden helemaal niet zo heel veel personenwagens maar wel enorm veel vrachtwagens.  Gedurende de 40 minuten dat ik op de autostrade reed kwam ik geen enkele, en werkelijk geen enkele vrachtwagen tegen met een belgische nummerplaat.

Waarom geen tijdslimiet voor deze buitenlandse vrachtwagens inlassen met een rijverbod tussen 06u30 en 9u ' smorgens en tussen 16u en 18u30 ' s avonds?  Zal al heel wat schelen in de files. Verder een wegenvignet voor alle buitenlandse personenwagens zoals wij in het buitenland ook moeten betalen.  Heb dit altijd billijk gevonden als ik in Zwitserland of Oostenrijk een vignet moest kopen.

Verder energiezuinige wagens meer aanmoedigen en belonen want met dit systeem betalen grote vervuilende wagens evenveel als de kleine en zuinige.  Dus de grote wagens van de meer gegoede burgers zullen met dit systeem net meer rijden want ze zullen met plezier meer betalen om niet in de file te moeten staan omdat het voor deze klasse minder impact heeft op hun portemonee.

Verder zullen de bedrijven de kosten van het kilometerrijden echt wel doorrekenen aan hun klanten en deze op hun beurt aan de consument.  Het feit dat een econoom dit mee uitwerkt zou inderdaad tot nadenken moeten stemmen.

Wat met de horeca aan zee, de Ardennen of elders in het land als de middenklasse (de grootste klasse van ons land) eerst 2x nadenkt en moet wikken en wegen voor een uitstap? Er zal al snel beslist worden om er minder te doen.

Kom nu weer niet af met "ga met de trein naar de zee" want dan moeten de mensen waar ik woon om 6u30 vertrekken en komen dan om 20u thuis voor amper 2u30 aan zee door de slechte verbindingen. En zo goedkoop is dat dan ook niet.

 

Naar de Ardennen met de trein is zelfs niet mogelijk want bij een vertrek om 7u kom je om 12u15 aan.  Kan je gelijk de trein terugnemen.

En ja dat is een mobiliteitsprobleem en het is nu net dat, dat onze regering moet aanpakken.  Maar er komen niet meer trein- en busverbindingen, integendeel ze worden steeds minder wegens bezuinigingen.