JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#440 Re:

2014-02-11 10:52

#375: -

"- privacyschending tot en mét!"

...maar iedereen gebruikt wel vrolijk een gsm en uit de onthullingen van Snowden blijkt nu dat mensen werden afgedaan paranoïde, gelijk hadden. Als de CIA wil weten bij welke gsmmasten jou gsm was de afgelopen jaren, dan kunnen ze dit simpelweg opzoeken in hun database.

 

" - enorme administratieve kosten"

 

Hangt af van het systeem. Daar kan ik nog niets over zeggen, weet jij wel meer? Ik wil het graag weten.

 

"Dat GPS ding moet dan ook nog eens ten alle tijde perfect functioneren en dat zal nooit het geval zijn."

 

Geen vertrouwen in de vooruitgang? De tijd is blijkbaar al wel rijp voor een proefproject.

 

"Als ik zie hoe vaak mijn eigen GPS wel eens hapert of verkeerde locaties aangeeft..."

 

De satellieten van Gallileo zouden veel preciezer worden en GPS wordt ook steeds nauwkeuriger. Is dat geen vooruitgang?

 

"En het maatschappelijk draagvlak hiervoor is in België, buiten een enkele groene jihadist, ongelooflijk klein."

 

Ik ben liberaal. Rekeningrijden heeft alles te maken met het afschaffen van een tot overconumptie leidend rood gratisbeleid. Congestie kost de maatschappij veel geld en mag niet gratis zijn, voor niemand. Als je congestie veroorzaakt, moet je daarvoor aangerekend worden. Als je dat niet wil betalen, kun je de heffing perfect ontwijken door op een ander moment of op een andere wijze je te verplaatsen. Dit hoeft niet per se het openbaar vervoer te zijn. Wij Belgen zijn meester in het ontwijken (en ontduiken) van belastingen...misschien carpool je dan wel samen met die knappe dame/heer (of meerderen) die vandaag net als jij vandaag alleen in de wagen aanschuift in de file.

Reacties


Gast

#445 Re: Re:

2014-02-11 11:10:25

#440: - Re:  

 - Betreft privacyschending: het is niet omdat er op illegale wijze onze privacy wel eens geschonden wordt dat onze overheid nu plots dit ongebreideld zou mogen gaan doen. je vergoelijkt een misdaad met het bestaan van een gelijkaardige misdaad. een beetje een kromme redenering toch.

- Betreft technologie: jij hebt blijkbaar iets meer vertrouwen als mij dat die technologie op elk momen 100% gaat werken, dat deze niet gehackt kan worden, misbruikt kan worden, foutieve dingen registreert,... Alle vooruitgang ten spijt zie ik rondom mij nog steeds veel te frequent falen van technologie om je daarin bij te treden;

- Betreft alternatieven: als ik je vertel dat ik GEEN alternatief heb als de auto (niet het openbaar vervoer want die mogelijkheid is er hélemaal niet en carpooling lijkt me ook niet direct een optie (ik woon in een godvergeten gat in oost-Limburg en bijna alle werknemers hier zijn van West-limburg of de Antwerpse Kempen) dan moet je mij daarin maar op mijn woord geloven.