JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#438

2014-02-11 10:46

Het rekeningrijden is democratischer en socialer omdat het mensen in verhouding laat betalen die het meest van een "dienst" gebruik maken. Iedereen is vrij om minder te rijden en minder te betalen.

Reacties


Gast

#441 Re:

2014-02-11 10:58:30

#438: -  

Nee niet iedereen is vrij om minder te rijden en dus minder te betalen. De mensen die die vrijheid niet hebben zouden niet gestraft mogen worden.


Gast

#486 Re:

2014-02-11 17:30:35

#438: -

Quote: "Het rekeningrijden is democratischer en socialer omdat het mensen in verhouding laat betalen die het meest van een "dienst" gebruik maken. Iedereen is vrij om minder te rijden en minder te betalen."

Ik heb geen kinderen en maak dus niet gebruik van de 'dienst' kindergeld. Daar wil ik dan niet meer voor betalen.

Ik heb nog nooit 1 dag gebruik gemaakt van de 'dienst' uitkeringen (werkloosheid of ziekte). Daar wil ik dan niet meer voor betalen.

Ik maak geen gebruik van het openbaar vervoer (want dat is hier niet). Daar wil ik dan niet meer voor betalen.

Wat maakt u een kromme redenering. Als ik (veel) loon afdraag voor uw openbaar vervoer of (eventuele) kinderen,... dan draagt u maar loon af voor het wegennet dat ik gebruik. Als iedereen enkel zou moeten betalen voor een dienst waar hij zelf gebruik van maakt dan mag u het VOLLEDIGE solidariteitsprincipe van de kaart vegen. Dan is het ieder voor zich en god voor ons allen!