JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#427 Re:

2014-02-11 09:59

#424: KoningAutoStinkt -  

Wel ja ik zal de 60 kilometer enkel naar mijn werk wandelen... En begin niet te zagen dat ik dan ander werk moet zoeken hè! Doordat de overheid werken zo zwaar belast is mijn vorig bedrijf vertrokken naar lageloonlanden en is er in mijn directe omgeving nog bitter weinig werk te vinden. ik zal wel met de fiets naar de bakker gaan en zo hoor (doe ik nu al) maar voor mijn werk heb ik de auto nodig. Of die nu stinkt of niet.

Reacties

KoningAutoStinkt

#429 Re: Re:

2014-02-11 10:09:19

#427: - Re:

Als het enkel is om van/naar het werk te gaan en je voor de rest veel fietst en wandelt, zal dat wel meevallen denk ik. Want het komt in de plaats van andere autobelastingen nu... Het feit dat niemand hier een andere keuze heeft dan de auto heeft te maken met jarenlange onderwaardering van openbaar vervoer natuurlijk, en is te begrijpen. Maar dat neemt niet weg dat rekeningrijden echt wel een logische keuze is... We worden nu al continu in het oog gehouden op de wegen, zo heeft dat tenminste nog wat nut behalve enkel bangmakerij en boetes uitdelen. Er zijn er echter ook velen die wél met  de auto naar de bakker gaan, ook al is die amper een kilometer verder... Zulke mensen zullen hopelijk beter nadenken bij een systeem van rekeningrijden dan bij de huidige autobelastingen.