JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#331 Re: Neen aan het kilometerrijden

2014-02-10 23:29

#322: - Neen aan het kilometerrijden

Als die werkgever zijn shiften afstelt zodat ze buiten de spitsuren vallen, dan zal het nog wel meevallen. Als uw man collega's heeft die op dezelfde route wonen, dan kunnen ze carpoolen zodat die kost nog eens drastisch kan reduceren. (idem voor jezelf) En verhuizen is natuurlijk ook niet verboden.

 

PS: 22km kan ook doenbaar zijn met de (elektrische) fiets. Met een elektrische fiets kan je 26km/u rijden dus dan ben je er meer dan 1,5u sneller dan met de bus. Waarschijnlijk is dit trager dan met je wagen, maar je wordt dan wel nooit geconfronteerd met onverwachte files/wegenwerken en je hoeft op andere momenten niet meer tijd uit te trekken om te werken aan je conditie.

Reacties


Gast

#333 Re: Re: Neen aan het kilometerrijden

2014-02-10 23:38:14

#331: - Re: Neen aan het kilometerrijden

Dus het bedrijf moet alle shiften van 50 personen omgooien? Juist dat zal niets kosten. Beetje simplistisch hoor.

Carpoolen is geen optie want er woont niemand dichtbij of staat niet in dezelfde shift.  Neen de werkgever wil dit ook niet aanpassen.

Waarom zou ik moeten verhuizen en mijn huis, mijn vrienden, mijn familie en de uitstekende school waar mijn kind zit en al zijn vriendjes waarmee hij opgroeide opgeven voor een nieuwe taks? Zijn roots dan niets meer waard?

Naar waar zouden we dan moeten verhuizen? We werken beiden in een andere hoek. We wonen zowat centraal tussen beide werkplaatsen. Wat doen we dan,ik gaan doppen en mee met mijn man of hij gaan doppen en mee met mij?

Misschien kunnen we beiden gaan doppen en dan vermijden we gelijk files en CO2 en houden we centen over voor leuke weekendjes weg?

De elektrische fiets is leuk en die heb ik ook maar de reden daarvoor is dat ik een kunstknie heb en fietsen wel al eens mag maar niet om elke dag 44 km te rijden.  En nee er is geen werk dichterbij! Trouwens ik heb nooit files en mijn man met zijn shiften ook niet. Vermits we dan geen files veroorzaken misschien een korting?  Of alle werkende mensen in shiften laten werken? Net de film 1984. Goe bezig!

Wat is er mis met het blijven promoten van energiezuinige auto's en het belasten van vervuilende? Een wegenvignet voor alle buitenlanders en vooral een mobiliteitsplan dat eens komaf maakt met alle onafgewerkte wegen en verbindingen die ook het fileleed kunnen verzachten. Nee zodra het mobiliteitsplan van onze regering faalt moet weer de burger betalen.