JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#155 Re: Re:

2014-02-10 17:10

#151: - Re:

Doe niet zo simplistisch:

- Er is méér dan waarschijnlijk geen kantoor dichter bij huis (anders zat je daar wel al)

- Thuiswerk is in héél veel gevallen geen optie omdat je effectief ter plaatse moet zijn om je werk te kunnen doen

- Wat als je in posten werkt (6-14 en 14-22 of 22-6) waarbij je zelfs indien er openbaar vervoer voor je deur stopt je nog niet tijdig op je werk kan geraken?

 

De mensen die hier ja stemmen:

- hebben ofwel zelf geen werk

- hebben het geluk op enkele kilometers van hun werk te wonen waardoor ze met de bakfiets naar het werk kunnen

- wonen en werken midden in de stad waar op elke straathoek een tram/bus/metro/trein stopt

- leven en werken in een gebied waar er een redelijke verbinding met het openbaar vervoer bestaat

 

Bussen rijden ook over wegen en het spoorwegennet moet ook onderhouden. Daar betaal ik ook belastingen voor terwijl ik ze nooit kan gebruiken.

 

 

Reacties


Gast

#160 Re: Re: Re:

2014-02-10 17:16:37

#155: - Re: Re:

Ruim meer dan de helft van de autoverplaatsingen bedragen niet meer dan 10 km. Een behoorlijk aantal van de autoverplaatsingen bedragen zelf nog geen 5 km. En dat zijn echt niet allemaal mensen die een massa materiaal moeten meesleuren of een fysieke handicap hebben maar heel vaak mensen die uit de gewoonte de wagen nemen of te lui zijn of smelten bij één druppel regen. Enkele procenten minder verkeer heeft een gigantische invloed op de file's, dus mensen die werkelijk niet zonder auto kunnen zouden beter kunnen zagen op al die mensen die onnodig de auto gebruiken en daarmee de files veroorzaken.

Er zijn niet enkel een pak mensen zonder auto die wel degelijk werken, maar die hun werkplaats ook hebben geselecteerd op de bereikbaarheid. Als iemand gaat wonen waar er een slechte verbinding is met het OV, dan is dat meestal een eigen keuze waar anderen niet voor moeten opdraaien.

Overigens is er geen enkel vervoersmiddel dat - indien men alle kosten in rekening brengt - zo gesubsidieerd wordt als de auto.