JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#160 Re: Re: Re:

2014-02-10 17:16

#155: - Re: Re:

Ruim meer dan de helft van de autoverplaatsingen bedragen niet meer dan 10 km. Een behoorlijk aantal van de autoverplaatsingen bedragen zelf nog geen 5 km. En dat zijn echt niet allemaal mensen die een massa materiaal moeten meesleuren of een fysieke handicap hebben maar heel vaak mensen die uit de gewoonte de wagen nemen of te lui zijn of smelten bij één druppel regen. Enkele procenten minder verkeer heeft een gigantische invloed op de file's, dus mensen die werkelijk niet zonder auto kunnen zouden beter kunnen zagen op al die mensen die onnodig de auto gebruiken en daarmee de files veroorzaken.

Er zijn niet enkel een pak mensen zonder auto die wel degelijk werken, maar die hun werkplaats ook hebben geselecteerd op de bereikbaarheid. Als iemand gaat wonen waar er een slechte verbinding is met het OV, dan is dat meestal een eigen keuze waar anderen niet voor moeten opdraaien.

Overigens is er geen enkel vervoersmiddel dat - indien men alle kosten in rekening brengt - zo gesubsidieerd wordt als de auto.

Reacties


Gast

#171 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:25:16

#160: - Re: Re: Re:

'Werkplaats selecteren op de bereikbaarheid'??? U denkt dat jobs blijkbaar nog als manna uit de hemel komen gevallen? Tegenwoordig mag je blij zijn als je een job hebt! En je huis verkopen om eentje te moeten gaan kopen in de peperdure rand rond Brussel is ook niet bepaald een optie. Voor de prijs van ons huis hier heb ik rond Brussel mogelijk nog een kleine studio! Doe eens aub niet zo onrealistisch en laat die groene schellen van uw ogen vallen.