JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#120

2014-02-10 15:38

Kom eens zoals ik in Oost-limburg wonen. Dichtsbijzijnde bushalte bij mijn thuis: 3 kilometer. Dichtsbijzinde treinstation: 30 kilometer. Geen bushalte op industrieterrein waar ik werk. Werk in posten en zo vroeg rijdt er geen enkele (!) bus. ik zou bereid zijn om wat langer onderweg te zijn met openbaar vervoer maar heb geen enkel (!) alternatief voor de wagen. Allemaal makkelijk voor mensen die in de stad wonen waar trams, metro's, bussen en treinen op elke straathoek wel te vinden zijn maar voor heel veel mensen is de realiteit helaas anders. GEEN rekeningrijden!

Reacties


Gast

#124 Re:

2014-02-10 15:41:52

#120: -

En u bent gedwongen geweest daar te gaan wonen?  Waarom zouden anderen de kosten moeten dragen die u keuzes veroorzaken?


Gast

#126 Re:

2014-02-10 15:44:36

#120: -

U woont op de verkeerde plaats, u zou in de stad moeten wonen. Zo'n afgelegen plek, daar horen alleen boeren en/of boswachters te wonen. Dat is het probleem in Vlaanderen: slechte ruimtelijke ordening. In het groen wonen werd gestimuleerd, en nu zitten we met de gebakken peren. Dat is allemaal lang geleden voorspelt door experts, helaas heeft de demagogie het altijd gehaald van de rede.  Er is echter geen alternatief: ofwel komt u in de stad wonen en betaalt u meer voor uw woning, ofwel blijft u op de buiten wonen, en betaalt u meer voor uw mobiliteit. Dat is de harde realiteit. Niets aan te doen, en al zeker niet met een petitie.