JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique.
Gast |
#126 Re:2014-02-10 15:44U woont op de verkeerde plaats, u zou in de stad moeten wonen. Zo'n afgelegen plek, daar horen alleen boeren en/of boswachters te wonen. Dat is het probleem in Vlaanderen: slechte ruimtelijke ordening. In het groen wonen werd gestimuleerd, en nu zitten we met de gebakken peren. Dat is allemaal lang geleden voorspelt door experts, helaas heeft de demagogie het altijd gehaald van de rede. Er is echter geen alternatief: ofwel komt u in de stad wonen en betaalt u meer voor uw woning, ofwel blijft u op de buiten wonen, en betaalt u meer voor uw mobiliteit. Dat is de harde realiteit. Niets aan te doen, en al zeker niet met een petitie.
|
Gast |
#1272014-02-10 15:46Ik denk dat het tijd wordt om ons te bezinnen over het gebruik en misbruik van de "Belgische heilige koe"! |
Gast |
#1282014-02-10 15:46ZIjn ze nu helemaal gek geworden die groenen ? Wie gelooft die politici nog ?! Puur voor het geld !! |
Pierke |
#129 Re: Re:2014-02-10 15:51Waarom heb jij Ja getekend |
Gast |
#130 Re:2014-02-10 15:53#114: - Ik ben een van de 145.000 mensen die de petitie getekend heeft en ik sta er hoe langer hoe meer achter. Als ik reken aan € 0,05/km, dan zal het mij of mijn werknemer ongeveer €2500 per jaar kosten en ik ben niet bereid dat te doen want we betalen hier in dit land al belachelijk veel belastingen. |
Gast |
#131 Re: Re:2014-02-10 15:54Ik blijf rijden, mijn baas betaalt en reken dat aan de klant, en de klant aan de aankoppen |
Gast |
#132 Re: Re:2014-02-10 15:55Goed gezegt 114 |
Tom Kenis |
#1332014-02-10 16:01We gaan hier allemaal langzaam kapot aan het fijn stof. Als rekeningrijden correct wordt ingevoerd moet dat enkel een verschuiving van de kosten van het rijden inhouden, geen toename of afname. Veelrijders zullen meer betalen. Bedrijven zullen thuiswerk bemoedigen. Mensen zullen dichter bij hun werk gaan wonen. Longafdelingen van de hospitaals zullen afslanken. Iedereen wint. Groeten, Tom |
Gast |
#134 eerlijker2014-02-10 16:14Rekeningrijden zal niet alleen het autoverkeer doen afnemen. Het is ook gewoon eerlijker. Wie weinig met de auto rijdt, betaalt minder. Ik denk daarbij aan de gepensioneerden. Een dubbel tarief spits/daluren zal ook bijdragen tot het doen krimpen van de files. De klagers van nu zijn waarschijnlijk vooral de 400.000 gebruikers van een firmawagen, die nu nog zonder nadenken - werkdag of niet - de auto gebruiken na volgetankt te hebben met het kaartje van de firma. Bravo voor de overheden die dit durven invoeren! |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2014-02-10 16:16- Date of removal: 2014-02-10
- Reason for removal:
Yowie |
#136 Re: Re: Re: Re: De essentie van de mobiliteitsproblematiek waar geen politicus over praat2014-02-10 16:17#122: - Re: Re: Re: De essentie van de mobiliteitsproblematiek waar geen politicus over praat Ok, verhuis jij dan een paar keer. Koop een flatje, verander 5 jaar van job, verhuis, koop een ander flatje... en tel eens al die kosten die je aan Vadertje Staat betaalt, per keer dat je moet verhuizen: Schrijfkosten, Notaris, allerhande certificaten, enz enz.... je zou voor minder willen verhuizen én van werk veranderen. Per keer je van job verandert, moet je kiezen tussen de pest (= de boel verkopen, verhuizen en je blauw betalen aan de staat) of de cholera (blijven wonen waar je nu bent en pendelen naar het werk) Da's het probleem met politiekers en blijkbaar sommige onder jullie, niet verder kunnen kijken dan je neus lang is (en je kop in 't zand steken). Met een dergelijke houding, zal er in dit land nooit iets kunnen veranderen met het oog op vooruitgang... |
mack attack |
#137 Kan nooit werken zoals de toestand momenteel is !2014-02-10 16:18Zolang het openbaar vervoer niet is afgestemd op de mobiliteit van de werkmensen, gepensioneerden, mindervalieden kan er geen sprake zijn van invoering rekeningrijden..;want je staat zo wie zo vast in de fille |
Gast |
#1382014-02-10 16:231000 voor rekeningrijden, 146.000 tegen... Ik denk dat dat genoeg zegt. |
Gast |
#139 Re: Re:2014-02-10 16:23Heeft u zich ooit grondig verdiept in het onderwerp rekeningrijden? Of behoort u tot de grote massa die blaat zonder enige kennis over dit onderwerp? Wie mij een degelijke, betaalbare, eerlijke, ... manier kan noemen om het overmatige autogebruik met alle bijhorende negatieve gevolgen te verminderen mag mij die zeker vertellen. (En voor de tegenstanders, zoek ook eens op rekeningrijden en Stockholm.) |
Gast |
#1402014-02-10 16:30voer een autowegenvignet in dan kunnen de buitenlanders ook meebetalen als wij naar Oostenrijk,Zwitserland,polen of ik rij door FRankrijk Spanje dan moet ik ook betalen en die genoemde landen gebruiken ons land tenslotte ook als transit land laat hun dan ook maar betalen dan zal het ook rustiger worden op onze wegen |
Gast |
#1412014-02-10 16:39Als ik moet betalen om te gaan werken waarom moet ik dan nog werken dat ze eerste het openbaar vervoer verbetern |
Gast |
#1422014-02-10 16:40Rekening rijden is zever in zakken Alleen het "gps-systeem" zal al een inbreuk zijn op de privacy-wet |
Gast |
#143 Re: Re:2014-02-10 16:40De nagel op de kop. Maar het 'eigen geld eerst' (ook ten koste van het milieu, de gezondheid van anderen, ...) en het kortetermijndenken voeren weer hoogtij. |
Gast |
#144 Re:2014-02-10 16:43Als je niets van politiek weet, kan je beter je mond er over houden. Groen! zit helemaal niet in de Vlaamse regering en ook niet in de Federale regering. Het is wel erg absurd om ze overal verantwoordelijk voor te houden. Bovendien zijn er ook heel goede economische argumenten en gezondheidsargumenten om voor rekeningrijden te zijn. |
Gast |
#145 Re:2014-02-10 16:46Als je niets over het onderwerp weet, zwijg er dan over. Natuurlijk is het ook bij rekeningrijden de bedoeling dat iedereen (dus ook niet Belgen) meebetalen. Het grote verschil tussen rekeningrijden en een vignet is dat een vignet geen rekening houdt met hoeveel u rijdt. Dat lijkt me pas oneerlijk. |
Gast |
#146 Re: Re: Re: De essentie van de mobiliteitsproblematiek waar geen politicus over praat2014-02-10 16:48#119: Yowie - Re: Re: De essentie van de mobiliteitsproblematiek waar geen politicus over praat NVA zit in de Vlaamse regering, Groen! al jaren niet meer (en ook niet in de Federale). Het zijn enkel onwetende mensen die bij elke maatregel die misschien in het voordeel van het milieu kan zijn spontaan roepen dat het de schuld van Groen! is. |
Gast |
#147 Re: Re:2014-02-10 16:50Aja , dus ze zullen buitenlanders ook verplichten een systeem in hen auto te plaatsen... t'zou beter zijn da gij zwijgt |
Gast |
#148 Re: Re:2014-02-10 16:50En iemand met enige kennis van zaken weet dat dit een van de meest efficiënte maatregelen is tegen bestrijding van de files. Maar de roepende massa denk enkel aan het eigen geld en heeft geen kennis over dit onderwerp. |
Gast |
#149 Re: Re: Re:2014-02-10 16:55Misschien weet je het niet, maar voorlopig gaat het hier enkel om een proefproject. Er zijn inderaad methodes om iedereen te laten meebetalen (ook buitenlanders). Maar blaat maar verder zonder kennis over dit onderwerp. |
Gast |
#150 Re: Re:2014-02-10 16:56Wat een belachelijke reactie! Ik werkte niet zo ver (bij toeleverancier van Ford) Door de nakende bedrijfssluiting ben ik ander werk moeten gaan zoeken maar dat groeit niet bepaald aan de bomen hier. Ik werk dus nu 60 kilometer verder. Mijn partner werkt wel nog in de buurt. We kunnen niet met z'n 11 miljoen in en rond Brussel gaan wonen hè zeveraar! je reactie is even ondoordacht en achterlijk als dat hele systeem van het rekeningrijden zelf. Schaam je! |
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9270 Gemaakt: 2024-04-05
Bezwaar tegen plaatsing jonge statushouders (AMV’ers) in schoolwoningen Wolfbossingel in Beuningen
432 Gemaakt: 2024-04-19
Tegen uitbereiding van pakeer vergunningen in hilversum
339 Gemaakt: 2024-04-23
Koninklijke Lierse Sportkring
2372 Gemaakt: 2024-04-10
U-Raad en CvB: neem het unieke karakter van verenigingen mee bij de herziening van het beurzentoetsingskader!
306 Gemaakt: 2024-04-20
Veilige oversteekplaats De Ruijterweg, Houtvaartkwartier
288 Gemaakt: 2024-04-20
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
610 Gemaakt: 2024-03-06
Wimar is onze burgemeester!
254 Gemaakt: 2024-04-21
De Edje Slierendrecht "Stairway to the North Side"
201 Gemaakt: 2024-04-18
Plan voor de rioolvervanging en de nieuwe inrichting van de straten en pleinen in het Oude Dorp Heijplaat
108 Gemaakt: 2024-04-23
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2431 Gemaakt: 2024-03-19
streptokokken test aanbieden bij zwangere vrouwen
32640 Gemaakt: 2022-03-01
Pannakooi voor de Laantjes en Straatjes
130 Gemaakt: 2024-04-17
Wilt u er naast wonen ?
85 Gemaakt: 2024-04-19
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
120 Gemaakt: 2024-04-15
Geen AZC in Wieringerwerf!
815 Gemaakt: 2024-04-12
Na het Sterrebos geen verdere vernietiging van natuur meer voor VDL Born
753 Gemaakt: 2024-03-19
Steun beknopte parlementaire enquete gesloten jeugdzorg
9231 Gemaakt: 2024-03-30
Hou Stadstuin Rusthout groen!
591 Gemaakt: 2024-04-04
Onveilige baan door parkeerplaatsen
64 Gemaakt: 2024-04-14