JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

nirvanna

#65 Re:

2014-02-10 13:04

#1: -

Hallo,

 

sorry dat ik als tegenstander hier een bericht kom schrijven maar er zijn een paar zaken die ik toch kwijt moet:

al jaren worden de accijnzen op brandstof belachelijk hoog gehouden zogezegd om de veel rijders te laten betalen

is dit niet nogmaals een dubbele belasting ?

zou het niet normaal zijn om eerst de mogelijkheden te bieden aan de mensen om hun gewoontes aan te passen door dingen uit te voeren (zoals voldoende en goed verspreidde bus/tram en trein diensten). klein voorbeeld ik woon in sint genesius rode ik moet naar ukkel, met de wagen 20 minuten (40 minuten heen/terug) met het openbaar vervoer ben ik 2 uur onderweg dus dit betekent 4 uur in het totaal per dag . IS DIT NORMAAL ? WELKE KEUZE HEB IK ?

Wonende in de agglomeratie brussel ga ik de dupe worden van al diegenen die naar Brussel komen met de wagen (daar zij geen keuze hebben

 

AUB denk na alvorens hierop ja te zeggen .....

dit geld gaat niet dienen om de problemen van jan met de pet op op te lossen.

het dient enkel om de gulzige staat te spijzen !!!! geen enkel land in de wereld heeft een zo groot staatsapparaat als wij !!!!

wanneer gaat de vlaming beseffen dat de slogan wat je zelf doet doe je beter : boerenbedrog is !!!!

 

waal, vlaming , brusselaar en duitstalige in dit land vormen samen Belgie.

ik denk dat men eerst een goedkope staat moeten maken alvorens extra inkomsten te vergaren om toch alleen maar extra uitgaven te doen ....

Reacties

bart

#69 Re: Re:

2014-02-10 13:15:44

#65: nirvanna - Re:

Ga met een elektrische fiets; Je condititie, je psychische weerbaarheid, je portemonnee en de natuur varen er wel bij. Je gaat waarschijnlijk met de auto regelmatig gaan fitnessen op een hometrainer.

Ga met de bus 137 en 41, duurt 40 minuten enkel. Jij wilt tijd winnen met de auto door andere mensen te vergassen. De mensen die wel de bus nemen, mogen beloond worden. Jij die per sé de auto wil, mag extra betalen.

Zo moeilijk is dat


Gast

#95 Re: Re:

2014-02-10 14:18:05

#65: nirvanna - Re:

Heeft u een handicap of een ernstig gezondheidsprobleem?  Want dat is minder dan 10 km, dus voor ieder normaal en gezond persoon perfect te doen met de fiets.

Dat de gebruiker betaald is niet meer dan normaal.

En kijk ook eens naar Stockholm: http/::www.ademloos.be/nieuws/ochtendspits-stockholm-helft-verminderd-door-rekeningrijden-de-voordelen-van-rekeningrijden

In het begin was de meerderheid tegen, enkele maanden na de invoering was er een ruime meerderheid voor omdat men de ontzettend grote voordelen inzag. De twee belangrijkste manieren om het fileprobleem te beperken is het afschaffen van het fiscaal voordeel van bedrijfswagen en de invoering van een intelligent systeem van rekeningrijden.