JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#22 NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-10 07:06

Vergeet niet dat je in je prive ook vaak veel meer kilometers aflegt dan je denkt. Gedaan dus met er in je vrije tijd zorgeloos op uit te trekken. Nu moet je steeds eerst goed berekenen waar je naartoe wil. Gedaan met hobby's die ons elk weekend in een andere uithoek van België doen belanden. Beperken dus ook,die weekends aan zee of in de Ardennen want dit komt allemaal nog eens bovenop je woon-werkverkeer. Slechts één maal per week naar je oude moeder die 50 km of verder van jou woont want meer wordt onbetaalbaar. Ondertussen razen de buitenlanders door ons land en scheuren ons wegdek open. Een vignet zoals in de meeste Europese landen zou zo makkelijk zijn maar ja dat stoot op een veto van Nederland en dan kruipen alle politici terug in hun schulp. Ik stem voor voor wie tegen is!

Reacties


Gast

#312 Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-10 22:12:11

#22: - NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

1) In het weekend en na 22 uur is rekeningrijden veel goedkoper. Na je werk rij je rechtstreeks naar je moeder, eet je gezellig mee en spendeer je een hele avond met haar. Om 22 uur rij je naar huis. Als je moeder dichter bij je werk woont, dan betaal je mogelijk op die manier zelfs minder kilometerheffing... Waarschijnlijk heeft je moeder het liever dat je op die manier 1 avond per week (of 2 weken) spendeert en haar af en toe een keertje opbelt, dan dat je 3 keer per week een kwartiertje binnenspringt. Oh ja, en als je op een maandag vrij neemt, dan rij je niet naar je moeder, maar werk je in de tuin zodat je het volgende weekend langer naar je moeder kan. De mensen die dan moeten werken zullen dankbaar zijn dat mensen zoals jij dankzij het prijsverschil tot het besluit komt dat het beter is om op die maandag thuis klusjes op te knappen en in de plaats in het weekend naar hun moeder te gaan.

2) Voor wagens met een buitenlandse nummerplaat, zou men tijdelijk een duur vignet kunnen invoeren. Tijdelijk, want als Galileo operationeel is, dan wordt rekeningrijden op Europees niveau ingevoerd.

3) Ik stem voor politici die zich baseren op de wetenschap en die zich niet laten leiden door populisme. Als iets jarenlang gratis beschikbaar is en dus overgeconsumeerd wordt, dan is het nooit populair bij de bevolking om dat te veranderen. Een recent vergelijkbaar voorbeeld is de gratis gas die Turkmenen à volenté mochten consumeren en waar men een einde aan wil maken. Ik kan mij goed inbeelden dat de isolatie van de Turkmeense huizen momenteel te wensen overlaat...maar drastisch en relatief snel zal verbeteren als men gas betalend maakt.

Dominique

#316 Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-10 22:29:46

#22: - NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

trein, tram, bus , fiets, de beentjes, proberen waard en combinaties zijn ook mogelijk! Vriendelijke groeten van één van de velen zonder wagen mét een leven, werk én een gezin