Petitie tegen zinloos geweld voor Genkenaar Claudio Coppola +

Quoted post

Contra-geweld

#135 Verdraagzaamheid

2014-01-04 13:37

Jullie schreeuwen allemaal het woord 'verdraagzaamheid' uit als het over Claudio gaat... Maar jullie moeten eens lezen hoe jullie spreken over 'die Turken'. Ongelooflijk... Ja, de dader is fout en ja, die getuigen hadden ook meer moeten doen! Maar kunnen jullie dan spreken over de dader of de getuigen ipv 'die turk'?? Zo creëer je racisme.
Het café moet dicht? Komaan he, dan mag er geen auto meer rondrijden (want zoveel ongelukken met vluchtmisdrijf/alcohol/overdreven snelheid), er mag zoveel niet dan.
En stop gelijk ook maar eens met al die schuld in Dries zijn schoenen te schuiven. Die man heeft meer taken dan enkel dit, heeft ook een gezin, heeft ook nog een LEVEN buiten zijn job. want dat is het: zijn JOB!! Stem de volgende keer maar op iemand anders dan he... De dag dat jullie evenveel doen voor jullie job hebben jullie weer recht van spreken.
En ja, ik ben er mij van bewust dat ik hier veel reacties op ga krijgen. Maakt niet uit... Jullie zijn boos, heel boos en met recht! Jullie familielid/vriend is er niet meer en dat is zwaar kut. Zeker de manier waarop is gruwelijk... Maar probeer toch even realistisch te blijven, ondanks alle pijn en verdriet. Claudio zijn naam mag later niet rechtstreeks besmeurd worden door wat jullie nu allemaal schrijven. Hij moet geëerd worden om wie hij was!!
Veel sterkte voor zijn naasten!!!

Reacties

Contra Geweld laat me nie lachen!

#139 Re: Verdraagzaamheid

2014-01-04 13:43:26

#135: Contra-geweld - Verdraagzaamheid

Het is zijn job om voor elke burger op te komen, en niet voor een select groepje.
Als ik mijn job uitoefen zoals hij zou ik niet lang blijven, denk eraan .. hij heeft nog niks bewezen.
als hij zelf verhinderd was de zaterdag van de bijéénkomst, laat hij zich vertegenwoordigen door een schepen (heeft hij dit gedaan), nee ..
In Antwerpen wordt een jongen neergestoken en de burgemeester stond bij de familie, onze burgemeester gaat liever 'wat geld uitgeven voor een kippenkweker ' moord en brand schreeuwen voor grafiti op een moskee .. maar owee als hij een doodgewone jongen wordt vermoord in een café ..
nee hij heeft gefaald als burgemeester, maar vooral als vader .. wat als het later zijn kind is die dit meemaakt? moeten we dan wel allemaal op straat komen ..

kankerpatiente

#240 Re: Verdraagzaamheid

2014-01-04 21:55:09

#135: Contra-geweld - Verdraagzaamheid

als wim drie zijn verantwoordlijkheid vroeger had genomen en deze cafe eerder had gesloten want daar gebeurden zaken die niet deugden dan was dit allemaal niet gebeurd en als een burgemeester tegen gehandekapte vrouw zegt dat ze accocaal is dan vind ikzelf dat hij niet deugd  en er zijn veel mensen die werken en een gezin hebben maar als het er op aan komt helpen ze mekanderen en doen ze niet gelijk meneer wim dries weet u dat


Gast

#442 Re: Verdraagzaamheid

2014-01-09 18:21:03

#135: Contra-geweld - Verdraagzaamheid

ahwel hier ben ik het nu wel mee eens hoor!!!claudio had vrienden van tukse-marrokaanse-belgishe-nederlandse-duitse.....nationaliteiten,dus praat over dader ipv turk............dit helpt niet,ookal hebben we grote woede!!!!


Gast

#623 Re: Verdraagzaamheid

2014-01-17 13:51:41

Als de eigenaars van het cafe niet diegene waren die de daders hebben opgebeld en deze hele situatie veroorzaakt hebben kon ik u misschien gelijk geven dat het cafe niet moet sluiten. Maar in dit geval hoort het zo snel mogelijk gebeuren en ze verdienen nog een straf erbij ook!