Veilig oversteken Leenderbos

Ieder jaar weer gebeuren er veel ongelukken met vooral fietsers bij de ingang van het Leenderbos aan de Valkenswaardseweg in Leende. Telkens weer moeten automobilisten en vrachtwagenchauffeurs vol op de rem om overstekende mensen te ontwijken. Vaak echter lukt dit ook net niet zoals bijvoorbeeld vandaag weer. Een wielrenner klapt frontaal op een auto en de fietser moet zwaar gewond worden afgevoerd. De oversteekplaats aldaar is,  gezien de hoge snelheid waarmee er daar gereden mag worden,, een zeer gevaarlijk punt voor alle weggebruikers. Hier moet verandering in komen! Een vluchtheuvel is niet voldoende!! Wij willen Gemeente en Provincie oproepen om een einde te maken aan deze situatie door a, de snelheid aan te passen naar 50 km per uur en b, een oversteek te maken over de weg heen of eronder door zodat bromfietsers en fietsers gescheiden worden van het met hoge snelheid voorbij razende autoverkeer! Help jij mee? Teken dan de petitie. Deze zullen wij later aanbieden aan Gemeente- en provinciebestuur. Dank u wel!

Door te ondertekenen, machtig ik Karin Stokman om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen deze informatie niet openbaar online weergeven.