Stop uitzenden DogWhisperer

Quoted post

Hondsdomheid.nl

#20 Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-16 14:40

#14: fan - ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Als je een angstige hond heb zou ik je zeker afraden om de technieken van dhr. Millan toe te passen. Dat maakt het gedrag alleen maar erger.

Je bent zelf minder dominante geworden en het gedrag is verbeterd. Dat is perfect, je hoeft namelijk helemaal niet dominant te zijn naar je hond toe. Iets wat Dhr. Millan bij elke 'case' blijft vertellen is dat de hond handelt uit dominantie.

Een paard in de wei leert dat als hij dat hek aanraakt, dat hem dat pijn doet en daar uit de buurt moet blijven. Hij heeft tenslotte een hele wei tot zijn/haar beschikking, dat heeft de hond aan het riempje niet. Die moet dan in de buurt van de baas blijven. Het paard in jou voorbeeld leert dit zonder dat er iemand bij is, en hij dus geen hekel krijgt aan bijv: de mens. Als die in de buurt zou zijn op het moment dat hij die pijnprikkel krijgt dan ben je verder van huis met het paard.

Reacties


Gast

#37 Re: Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-17 12:43:46

#20: Hondsdomheid.nl - Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Misschien moet je mensen niet zo (ongewenst) adviseren overal...

Mevrouw/meneer zegt prima uit de voeten te kunnen met de techniek die zij/hij nu gebruikt.

dazzle

#46 Re: Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-18 19:56:59

#20: Hondsdomheid.nl - Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Jij bent duidelijk een paardenmens. Een hond is niet te vergelijken met een paard.