Stop uitzenden DogWhisperer

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop uitzenden DogWhisperer.


Gast

#26

2013-10-16 19:07

Hoe sneller hij van de buis is hoe beter voor de hondjes :)
vdb

#27 vdb

2013-10-16 19:24

Om voor een hoop onwetende mensen hondengedrag beter te gaan begrijpen is het een prima programma zover ik er stukjes van gezien heb. Ik heb het dan ook voor de opvoeding van mijn honden geheel niet nodig. Die luisteren als de beste en zijn goed gewoon opgevoed. Maar ik denk dat mensen die wat minder handig zijn met dieren toch het nodige van dit programma kunnen leren.

Realiseer je je hoeveel honden minder een fataal spuitje krijgen door dit programma? Ook in de overweging genomen?

Dit ga ik dus zeker niet tekenen. Ga aub iets zinnigers met je tijd doen en zorg dat OF hondenbelasting overal afgeschaft wordt OF kattenbelasting geintroduceerd wordt bv :-)

Gast

#28 Re: Re:

2013-10-16 19:26

#21: Tamara Eijke - Re:

Schijnbaar wel... mensen weten het namelijk allemaal beter!!


Gast

#29 Re: Re:

2013-10-16 19:27

#23: Annette - Re:

Annette helemaal met je eens!!!

Pseudoniem

#30 Re: Re:

2013-10-16 20:16

#23: Annette - Re:

Juist Annette DATDUS


Gast

#31 Re: Re: Re:

2013-10-16 21:20

#25: watdoejij - Re: Re:

dan kan je de hond ook verwijderen en iets ter vervanging geven ipv fysiek straffen


Gast

#32 Re: vdb

2013-10-16 21:23

#27: vdb - vdb

"Ga aub iets zinnigers met je tijd doen en zorg dat OF hondenbelasting overal afgeschaft wordt OF kattenbelasting geintroduceerd wordt bv :-)"

 

wat houdt je tegen.... beste stuurlui staan aan wal

Oellie ;-)

#33

2013-10-16 21:39

Beste Wetenschappers, hondentrainers en -gedragstherapeuten, hondeneigenaren en andere betrokkenen... Wat goed dat jullie de discussie beginnen over Cesar Millan. Zoals jullie zeggen is de methoden van Cesar achterhaald. Waar ik nu benieuwd naar ben is het volgende: hoe komen jullie er bij dat zijn methode is achterhaald? Waar uit blijkt dit? Is hier literatuur over? Als wetenschappers zeggen dat zijn methode is achter haalt is waar is dan het bewijs? Is er iemand die bewijs kan laten zien waaruit blijkt dat zijn methode achterhaald is. Dat hondeneigenaren sommige methodes dieronvriendelijk vinden is slecht voor mij een mening maar geen bewijs. Omdat wetenschappers ook zeggen dat de methode achterhaald is van Cesar kan ik er van uit gaan dat ze het onderzocht hebben. Graag de bewijs stukken ;-)

Dus is er iemand die mij kan vertellen en laten zien met literatuur/bron vermelding dat zijn methode dieronvriendelijk is en zijn methode achter haalt is dan lees ik dat graag met oprecht interesse.

Groetjes en ik wacht met veel belangstelling op een reactie.
vdb
Gast

#34 Re: Re: vdb

2013-10-17 06:44

#32: - Re: vdb

:-)  watervrees.

Daddy

#35

2013-10-17 11:36

You have faced some criticism about your methods, why do you think that is?
If you’re successful in any field, you’re going to have critics. I just ignore them. I think the reason I’ve been successful, is people have used my methods and they’ve worked and they’ve told other people. I don’t think people would keep buying my books and watching my show if there wasn’t something to it. I know some people have spread rumors that I physically abuse dogs, which I think is disgusting. I do believe that sometimes you have to physically correct a dog, but that’s because dogs respond with all their senses, including touch. But that’s much different than causing a dog pain or abusing a dog. Anyone who knows me knows that’s something I’m not capable of. That’s the price of being famous. People are going to say mean things about you. You have to have a thick skin. But I’m so grateful for the opportunities I’ve been given, I can live with a few critics.


Read more: http://www.cesarsway.com/newsandevents/cesarsblog/Cesar-Talks-Candidly-About-His-Critics-BSL-and-Daddy#ixzz2hyiNUnev

Gast

#36 Re: vdb

2013-10-17 12:32

#27: vdb - vdb

Helemaal mee eens!!

 

Zoek een methode die voor jou wel werkt en stop eens met die negativiteit, met name de persoon achter hondsdomheid.


Gast

#37 Re: Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-17 12:43

#20: Hondsdomheid.nl - Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Misschien moet je mensen niet zo (ongewenst) adviseren overal...

Mevrouw/meneer zegt prima uit de voeten te kunnen met de techniek die zij/hij nu gebruikt.


Gast

#38 Re: Re:

2013-10-17 13:13

#17: Hondsdomheid.nl - Re:

Dus als een hond een andere hond aanvliegt moet je dat maar negeren? Een hond die tegen mensen opspringt moet je maar negeren? Een hond die jouw eten (van tafel) pakt en opeet? Etc

Honden vriend

#39 Gelukkig dat jullie geen succes hebben

2013-10-17 17:50

Die gasten zijn allemaal zo jaloers als de pest. Het zijn net die gasten uit de politiek die weten het ook allemaal beter. Cesar ga zo door.
Hondenvriend Hans

#40 Cesar Millan

2013-10-17 22:07

Voor mij is Cesar Millan een held die het allerbeste voor heeft met onze viervoetige vrienden. Hondengedrag kunnen lezen en kunnen interpreteren is een gave welke Cesar bezit als weinig anderen. Nooit zal hij adviseren om een hond te straffen, maar juist zoeken naar hetgeen een hond angstig, onzeker, agressief of dominant maakt. In bijna alle gevallen betreft het onbegrepen gedrag van de hond en daardoor onjuist gedrag van de eigenaar of huisgenoten. Een hond die zich niet veilig voelt zal zelf voor zijn veiligheid zorgen op de wijze die het meest resultaat geeft en die veiligheid ook afdwingen tegenover vreemden buiten zijn eigen kringetje. Bij bijna iedere scene waar Cesar aan de slag gaat met een hond staat niet voor niets dat je dergelijke handelingen moet overlaten aan deskundigen en er zonder voldoende kennis niet zelf mee moet gaan experimenteren. Voor mij is hij een autoriteit op hondengebied en een dierenvriend bij uitstek met een groot hart. Daar krijgt niemand mij vanaf! Een petitie tegen de uitzendingen van zijn programma's kan dan ook absoluut niet rekenen op mijn steun, integendeel! Cesar is the best!

Gast

#41

2013-10-18 08:00

Het probleem is dat er te veel mensen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Een hond alleen maar volstoppen met beloning en nooit straffen is een kind naar de obesitas brengen en dat alleen maar iets wil doen als het iets krijgt.
Janneman Robinson

#44

2013-10-18 15:36

Sorry, maar draag je die linkjes nu aan als bewijs? Eeen hond is een hond is een hond, geen mens. Dus mijn honden krijgen af en toe een knauw of pets op de neus, net zoals honden hoger in de pikorde dat zouden doen als hij/zij zich in de roedel niet zou gedragen. Al dat sappige gedoe is nergens voor nodig. Als ik een balletje wegschop en per abuis met volle kracht tegen zijn/haar kop trap blijft hij/zij kwispelen, dus een corrigerende tik is geen probleem. Ik kan me zelfs voorstellen dat iemand, als laatste, wanhopige optie, een e-collar gebruikt.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-18 19:52


dazzle

#46 Re: Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-18 19:56

#20: Hondsdomheid.nl - Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Jij bent duidelijk een paardenmens. Een hond is niet te vergelijken met een paard.

dazzle

#47

2013-10-18 20:11

Cesar Milan is gewoon een geweldige hondentrainer. Zijn methode van op voeden , heropvoeden is zo goed en hondwaardig kon iedereen dat maar zo , dan werden er geen mensen en vooral kinderen of andere dieren aangevallen of gebeten door een hond.b. Dog whisperer moet uitgezonden blijven dus weg met die petitie. Volgens mij zijn de trainers gewoon jaloers dat zij niet voor elkaar krijgen wat Cesar wel kan. Hij is de enige echte dog whisperer. Je ziet aan de honden in zijn roedel dat ze gelukkig zijn. Mensen: EAT YOUR HEART OUT.
Oellie ;-)

#48 Reactie op 42 en 43

2013-10-18 21:36

Zojuist heb ik de artikelen gelezen. Ben blij dat iemand zijn best heeft gedaan om een "wetenschappelijk" onderzoek te tonen m.b.t. CM. Helaas is dit geen bewijs en zijn het geen wetenschappelijke artikelen. De wetenschappers die een artikel hebt geschreven m.b.t. Wolven refereren totaal niet naar CM. Zelf leggen hun geen verband met wolven en de methode van CM. Laat staan met kinderen die je wil leren tekenen.

Mag ik de conclusie trekken dat er op wetenschappelijk niveau geen artikelen zijn en geen onderzoek is gedaan naar de methode van CM? Bij deze trek ik in ieder geval mijn conclusie.

Met vriendelijke groet,

Oellie
Shady Talker.

#49

2013-10-22 05:29

Sorry, maar ik vind deze petitie niet echt nodig. Er zitten elementen in de aanpak van Caesar die zeer zeker niet op onzin zijn gebaseerd. Daarbij moet iedereen zich realiseren dat het in de uitzending ooit om echte probleemgevallen ging waar de reguliere gedragstherapeuten hun vingers niet aan wilden branden. Ten derde denk ik dat elk hond een individu is en je sowieso nooit 1 methode op een hond kunt plakken. Keur ik alles goed wat Ceasar doet? Nee, absoluut niet. Maar om de uitzending nu van de buis te halen.. er zit nog altijd een knop op je afstandsbediening om er langs te zappen. Er zijn ook tv programma's als supernanny en andere opvoedkundige troep, moet dat dan ook allemaal verboden worden? Lijkt me niet. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en verder mensen aanmoedigen om zich te verdiepen in hondengedrag. Maar tegenwoordig heeft iedereen de wijsheid in pacht en meent zelfs anderen te moeten kunnen vertellen - van een afstand - dat ze problemen gaan krijgen in hun roedel. Is dat wijsheid? Nee, dat is gewoon domheid. Laat iedereen lekker in zijn/haar waarde en kijk het programma gewoon niet. Oja, en met fluwelen handschoentjes honden aanpakken, daar zijn ze nog nooit mee geholpen.

Gast

#50

2013-10-23 13:22

Ik ben erg blij met deze petitie. Ik ben namelijk een voorstander van een informatief hondenprogramma wat meer van deze tijd is (positieve opvoeding en heropvoeding). Ik zie wat het met de mensen doet die zijn show kijken en hoe het beeld van ons geliefde huisdier "de hond" verandert. Het tijdperk van onwetendheid is voorbij en er is geen ruimte meer voor dominantie therapie. Het word tijd dat de mensen hierover goed worden voorgelicht.