Stop uitzenden DogWhisperer

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop uitzenden DogWhisperer.


Gast

#1

2013-10-15 18:01

Wereldwijde wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat deze wijze van het behandelen van honden niets van doen heeft met het laten leren van een hond.
In feite komt het neer op mishandeling die in de hondenwereld geen plaats meer heeft en nog steeds vele hondeneigenaren misleid in de gedachte op deze wijze hun hond te helpen met zijn gedrags problemen.
Lieve DB

#2 Uitzendingen "The Dog Whisperer" op National Geographic

2013-10-15 18:36

Ik heb al vaak het programma bekeken op Nat. Geographic en ook ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit niets met opvoeding, het aanleren van dingen aan een hond, te maken heeft. Net zo min als met het oplossen van gedragsproblemen. Deze laatste moeten door de eigenaar zelf worden aangepakt. Een hond luistert naar zijn EIGEN baas, niet naar meneer Millar, die er gewoon veel poen mee schept. Meer dan platte commercie is het niet.

Schaf het programma uit het aanbod van National Geographic aub en zend een diervriendelijk of ander interessant programma uit.


Gast

#3

2013-10-15 20:38

Achterhaalde methode en dier onvriendelijk. Het is een onderdrukking van de Hond en heeft niks met opvoeding vanuit de roedelbasis te maken.

Gast

#4

2013-10-16 07:28

Eindelijk!

Gast

#5

2013-10-16 07:38

Enorm goed initiatief, die hele alpha male en wees de baas dmv agressie-onzin is allang achterhaald.

Gast

#6

2013-10-16 07:57

Ik vraag me af of het helpt, het is al vaker geprobeerd. Maar chapeau dat het opgepakt wordt. Alle geluk gewenst!

Gast

#7

2013-10-16 08:13

Het wordt hoog tijd dat mensen snappen dat er andere methodes zijn, die niet werken op basis van intimidatie en mishandeling. En die minstens zoveel, zo niet veel meer effect hebben.

Gast

#8

2013-10-16 08:38

Goed initiatief! Ik hoop dat het lukt! De hele methode is inmiddels al lang achterhaald.

Gast

#9

2013-10-16 10:51

Ik vind niet alles wat hij zegt onzin maar de manier van straffen zelfs nog met stroombanden kan echt niet meer.

Gast

#10

2013-10-16 12:16

Deze man moet gestopt worden met de mishandeling van al die honden, het erge is nog hij heeft fans die het ook gaan doen ! Al die honden doen uit angst wat hij wil vreselijk om te zien als je een beetje hondentaal kan lezen ! Zou hij ook eens moeten doen ! Help mee deze man te stoppen en dit niet meer uit te zenden !
ja

#11

2013-10-16 12:51

En hoe moet t volgens jullie dan allemaal wel een hond opvoeden!!!??
Pseudoniem

#12

2013-10-16 13:09

Stroombanden gebruiken sorry ik heb heel veel afleveringen gezien van hem maar heb nog niet gezien dat hij stroombanden gebruikt. En maar al te vaak zie hier in mijn eigen woonplaats zijn er heel veel die een cursus nodig hebben van hoe leer ik met mijn hond omgaan en opvoeding te geven. En ik zal deze petitie dan ook niet invullen.


Gast

#13 Re:

2013-10-16 13:10

#11: ja -

Eindelijk een zinnige vraag/opmerking ! Chapeau !!

fan

#14 ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-16 13:50

ik heb een angstige onzekere hond die bijt, door cesar ben ik instaat goed met mn hond om te gaan en begrijp ik de hond veel beter.
grappig ik ben juist veel minder dominant geworden en heb een veel fijnere hond gekregen die ontzettend vrolijk is geworden, die als ik weg ben niet mn hele huis meer molt.... Ik ben blij met de uitzendingen, en mijn hond ook!
en ik denk velen met mij, de ergste gevallen krijgen een nieuwe kans, hier in nederland maken we dat soort honden af, logisch dat er de nodige tools gebruikt worden, soms is het nodig, als je weet wat je doet is dat geen probleem. Niemand heeft problemen met een paard achter een stroomdraad een x aanraken en hij weet het voor de rest van zijn leven en die zijn ook niet bang in de wei.
fan

#15 hij straft niet, hij corrigeerd

2013-10-16 13:57

corrigeren is iets anders als straffen, soms is het nodig, als je kalm blijft zonder frustratie geen probleem.


Gast

#16

2013-10-16 14:03

Het is niet allemaal slecht. ook hier in nederland met de cursus hoor je dingen dat je denkt ja, kan ik iets mee, nee dat ga ik echt niet doen.... Iedereen maakt een eigen keuze. en zo is het ook met het programma van hem. Maar sommige dingen zijn echt wel toe te passen zonder dat je je hond mishandeld of 'verkeerd' opvoed.
Hondsdomheid.nl

#17 Re:

2013-10-16 14:31

#11: ja -

Belonen wat je goed vind, en negeren wat je slecht vindt. Wat je namelijk beloont wordt vaker herhaald.

Hondsdomheid.nl

#18 Re: hij straft niet, hij corrigeerd

2013-10-16 14:35

#15: fan - hij straft niet, hij corrigeerd

Dus omdat je het een andere naam geeft is het ineens iets heel anders?

Corrigeren is straffen, je keurt het gedrag op dat moment af namelijk.
in de dikke van dale staat het als volgt:
Bij straffen staat: "maatregel tegen iem. als vergelding voor een onrechtmatige daad, een verzuim of overtreding"
bij corrigeren staat: "verbeteren, berispen"

Bij het corrigeren van een hond wil je zijn gedrag verbeteren omdat hij een onrechtmatige daad heeft gedaan of een regel heeft overtreden en dus ben je aan het straffen.

Tamara Eijke
Gast

#19 Re:

2013-10-16 14:38

#5: -

bedankt, ik was ook erg verbaasd dat er (met snel zoeken) nog niet zo'n petitie was

Hondsdomheid.nl

#20 Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-16 14:40

#14: fan - ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Als je een angstige hond heb zou ik je zeker afraden om de technieken van dhr. Millan toe te passen. Dat maakt het gedrag alleen maar erger.

Je bent zelf minder dominante geworden en het gedrag is verbeterd. Dat is perfect, je hoeft namelijk helemaal niet dominant te zijn naar je hond toe. Iets wat Dhr. Millan bij elke 'case' blijft vertellen is dat de hond handelt uit dominantie.

Een paard in de wei leert dat als hij dat hek aanraakt, dat hem dat pijn doet en daar uit de buurt moet blijven. Hij heeft tenslotte een hele wei tot zijn/haar beschikking, dat heeft de hond aan het riempje niet. Die moet dan in de buurt van de baas blijven. Het paard in jou voorbeeld leert dit zonder dat er iemand bij is, en hij dus geen hekel krijgt aan bijv: de mens. Als die in de buurt zou zijn op het moment dat hij die pijnprikkel krijgt dan ben je verder van huis met het paard.

Tamara Eijke

#21 Re:

2013-10-16 14:40

#11: ja -

Op een positieve manier en met respect voor de hond. Maar het is niet de bedoeling dat hier een discussie gevoerd gaat worden, daar zijn al plaatsen genoeg voor.

Hondsdomheid.nl

#22 Re:

2013-10-16 14:44

#12: Pseudoniem -

Kijk even hier: http://channel.nationalgeographic.com/wild/dog-whisperer/videos/e-collar-explained/

en er zijn nog wel wat Dog Whisperer afleveringen waarin hij een e-collar gebruikt.

Annette

#23 Re:

2013-10-16 15:30

#1: -

Wat een flauwekul allemaal. De gedragstherapeuten schieten als paddenstoelen de grond uit en vinden zichzelf de beste.  Wanneer leren de hondeneigenaren als ze een hond kopen of ze in staat zijn om hun hond op te voeden. De meeste eigenaars kunnen dat niet omdat ze hun hond als een baby behandelen.  Dat is dierenmishandeling! Voed een hond op als een hond, begin er anders niet aan!  Het opvoeden van een hond is zo simpel. ......Als in godsnaam de mens maar accepteert dat een hond een hond MAG zijn! !!


Gast

#24

2013-10-16 17:40

Prima actie!
watdoejij

#25 Re: Re:

2013-10-16 18:48

#17: Hondsdomheid.nl - Re:

Dus als je een kind die iets ergs doet negeert ipv straf zal hij uiteindelijk leren hoe het moet?

Hierbij bedoel ik niet dat honden kinderen zijn maar komt bijna op hetzelfde neer.

Als jij de goede dingen beloond kan je best de slechte dingen straffen.

Hond maakt en bank kapot, Negeer het doet die vast niet nog een keer ;)