Wenduine dijk autovrij


Gast

/ #165

2015-07-13 20:14

Bericht gehad van De Haan.  De aanpassing van het parkeerbeleid heeft  tot bedoeling minder mobiele mensen de toegang te geven tot de kust.  Resultaat eerste twee weken Wenduine : sommige auto s staan er tot 2 dagen lang.  Eigenaars van de wagens verzetten hun parkeerschijf om de twee uur.  Politie rijdt langs en controleert niet.  Politie stond zelf voor meer dan twee uur op deze parkings zonder parkeerschijf ...

Dat men dan extra blauwe parkings maakt op de tussnestukken (hellingen)

 

Auto's rijden heen en weer en de zwakke weggebruiker moet uit de weg springen ...  Ik dacht dat Wenduine kind-, wandel- en fietsvriendelijk was.  Het tegendeel is waar.  Ik weet op wie te stemmen de volgende keer.

Bepaalde handelszaken (leden van gemeentebestuur) kom ik symbolisch niet meer binnen. Waar zit het gezond verstand van het gemeentebestuur ?  Ze maken zich er echt niet populair mee.

Misschien symbolisch onze gemeentebelastingen maar half betalen ?  We krijgen ook maar half waar voor ons geld.

Wat te zeggen van de eigenaars van een gelijkvloers ?  Zicht op parkings ??? 

Laat de toestand toch zoals vroeger.  Iets wat wenduine uniek maakte, wordt door een paar 'slimme' mensen kapot gemaakt.

Probeer dit eens in De Haan ?  Wat zou de reactie van bewoners daar zijn, meneer de burgemeester ?

Moeten we echt wachten tot er iets gebeurt ? Auto tegen fietser of voetganger ? Tegen go-card ?

Alle gemeenten en steden bannen de wagen uit het centrum en hier gebeurt net het omgekeerde.

Misschien de media meer inschakelen ? Daar kicken de politici op.  Niet op de brief van de gewone burger.  Dat laat hun helemaal koud...