Wenduine dijk autovrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wenduine dijk autovrij.


Gast

#1

2015-06-10 19:56

veiligheid van voetgangers en kinderen in het gedrang door het verkeer en geparkeerde wagens; ontsiert de dijk, en houdt geen rekening met bewoners gelijkvloers, discriminatie tov andere dijkgedeelte die geen verkeer heeft

Gast

#2

2015-06-10 21:04

Het is ongehoord de veiligheid van de vele kinderen en de wandelaars, die jaarlijks tijdens de vakantie op de dijk vertoeven, in gevaar te brengen door permanent verkeer toe te laten op deze dijk in die drukke periode.

Gast

#3

2015-06-10 21:32

Voor de veiligheid van 1 de voetgangers algemeen en 2 voor de spelende kinderen!

Gast

#4

2015-06-11 13:08

Dit is zonde om er altijd auto's over te laten,en de dijk vlug stuk,enkel om te laden en lossen vind ik nog kunnen,maar gevaar voor mensen en kindjes


Gast

#5

2015-06-11 15:11

het is onverantwoord in een kindvriendelijke en familiegezinde rustige badplaats waar ook veel ouderen zich goed voelen, een deel van de dijk autotoegankelijk te houden. Deze keuze dient herroepen te worden zodat de prachtige nieuw aangelegde dijk kind- en mensvriendelijk is en blijft voor alle gezinnen en bewoners!

Gast

#6

2015-06-11 17:41

veel te gevaarlijk voor kleine kinderen en oudere mensen een dijk moet vrij zijn van alle verkeer zo ook geen geparkeerde auto's

Gast

#7

2015-06-12 06:35

Ik vind dat een dijk een veilige plaats moet zijn om kinderen te laten spelen en wandelen

Gast

#8

2015-06-12 12:22

Ik verkies een vakantiewoning op de dijk om dicht bij het strand te zijn en omdat mijn kinderen dan geen drukke straat moeten oversteken. Als ouder ben ik gerust als de dijk gesloten is voor auto's, de kinderen mogen spelen, fietsen en alleen gaan om een ijsje...

Gast

#9

2015-06-12 14:29

Vroeger konden mijn kinderen er zorgeloos spelen. Waarom krijgt de automobilist nu meer rechten dan de kinderen. Zou willen vragen dat ook mijn kleinkinderen zorgeloos kunnen spelen. Dat moet toch mogelijk zijn.

Gast

#10

2015-06-12 14:38

Wat ? Dit kan toch niet. Dit is waarom Wenduine onze favoriete badstad is. Kinderen kunnen hier veilig van ons appartement naar het strand. Wij zitten altijd in dat laatste stuk. Oh nee, wat een ramp !


Gast

#11

2015-06-12 18:51

Ik heb de petitie ingevuld omdat mijn ouders een appartement bezitten in dat deel van Wenduine, op het gelijkvloers. Met het huidige plan verliezen wij al onze zichtbaarheid (want auto's en camionettes voor de deur), maar nog belangrijker is het feit dat het gevaarlijker wordt. Wij hebben een zoontje van bijna 2 jaar en ik hou mijn hart vast voor als wij uit ons appartement komen... Ik vrees dat wij hem zullen moeten dragen tot aan het zand want anders zouden er wel eens ongelukken kunnen komen. Het zal ook een heel stuk drukker worden, geen mooie vooruitzichten! Ik vind het ook discriminatie tov de rest van de dijk! En het appartement verliest op die manier in waarde! Heel erg jammer! Er is toch plaats genoeg aan de achterkant van de appartementen om te parkeren? En er is een mooie rijweg achter de appartementen, geen reden om op dat stukje van de dijk te rijden. Hou de regeling zoals ze vorige jaren was voor de HELE dijk!

Gast

#12

2015-06-12 19:29

Reden van ondertekening van deze petitie : gevaarlijk voor spelende kinderen in de zomermaanden en voor wandelaars, alsook voor de terrasgebruikers van de horecazaken.

Gast

#13

2015-06-12 19:32

Het kan niet dat in een gemeente als Wenduine er nog verkeer over de dijk rijdt tijdens de zomermaanden. Wenduine Princes der Badsteden en altijd heel kindvriendelijk. Laat ons dit zo houden aub.

Gast

#14

2015-06-12 19:39

Wij wonen in Wenduine maar vinden dat we met onze nieuwe dijk moeten rekening houden met vakantiegangers en vooral hun spelende kinderen. Indien ze op bepaalde plaatsen niet veilig kunnen spelen gaan er ongelukken gebeuren.

Gast

#15

2015-06-12 19:52

Wij gaan ook voor de veiligheid van onze kinderen. We wensen ze in veiligheid alleen op pad te sturen, maar soms rijden chauffeurs veel te snel en dit kan gevaarlijke situaties veroorzaken

Gast

#16

2015-06-12 19:58

Mijn drie kindjes waarmee ik deze zomer op vakantie kom in Wenduine zou ik graag veilig op de dijk laten spelen!

Gast

#17

2015-06-12 23:27

Wat is de toegevoegde waarde om op dit stuk auto's te laten rijden? Wat zijn de nadelen voor de bewoners van dat gedeelte? Ik meen dat de voordelen absoluut niet opwegen tegen de nadelen.

Gast

#18

2015-06-13 07:46

Enkel buiten zomer seizoen auto, niet tussen juni en sept.

Gast

#19

2015-06-13 08:23

Er zijn hoofdzakelijk appartementsgebouwen in dit gedeelte van de zeedijk. Wat zijn dan de redenen om daar voertuigen te laten circuleren en onze kinderen in gevaar brengen?
De aantrekkingskracht van Wenduine, familie strand, zal er van lijden. Boven dien neemt men het risico van passage van nieuwsgierige die alleen maar de zee van hun auto willen zien, met een toeneming van de circulatie en dit zonder enige positieve economische gevolgen voor de gemeente.
Wat is het deel van de Belgische kust vandaag toegankelijk voor auto's? Waarom blijft het verboden op de andere gemeenten?

Cette partie de la digue est essentiellement dédiée à des immeubles à appartements sans commerces; Quelle est la justification de laisser circuler là des véhicules qui mettront nos enfants en danger?
L'attrait de Wenduine, plage familiale, va en pâtir. On risque, de plus, d'attirer des curieux de passage qui voudront "voir la mer" à partir de leur auto ce qui augmentera encore la circulation et ceci sans aucune répercussion économique favorable pour la commune.
Quelle est d'ailleurs la proportion de la côte belge accessible aux voitures? Pourquoi les autres communes continuent à en restreindre l'accès?

Gast

#20

2015-06-13 08:26

Waarom nu de dijk veranderd is alles niet laten
zoals het al jaren is.Beter voor de veiligheid van de
kinderen en dat is zeker een goede reden om het
zo te laten

Gast

#21

2015-06-13 09:59

Ik wens een veilige dijk voor als mijn kleinkindjes op bezoek komen! Wenduine is altijd heel kindvriendelijk geweest.......laat dat zo blijven aub!

Gast

#22

2015-06-13 13:30

Omdat ik een appartement heb gehuurd in juli in dat stuk aan de zeedijk en ik heb nog
Jonge kinderen die ongestoord willen steppen en spelen op de dijk ....

Gast

#23

2015-06-13 13:33

Voor de veiligheid, hou zeker de dijk auto-vrij !!

Gast

#24

2015-06-13 16:54

Hou het veilig voor de kinderen, de terrasgebruikers en in grote mate ook voor de obers die telkens de weg moeten kruisen om ons te bedienen. En bovendien oogt een auto gewoonweg niet op deze prachtige compleet vernieuwde dijk!


Gast

#25

2015-06-13 17:16

Voor de veiligheid van de kinderen en mensen, leveranciers zouden mogen toegelaten worden tot een bepaald uur in de voormiddag.