JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

/ #852 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-23 19:03

#843: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"We kunnen sowieso al overal gevolgd worden, een gsm hebben is voldoende, overal camera's tegen inbrekerbendes, flitscamera's, veiligheidscamera's in steden en winkels, en zelfs ik heb nu een camera op mijn fietsstuur :) En last but not least: veel mensen gooien hun hele leven op facebook, of laten hun positie zien op facebook, ook al kiezen ze daar zelf voor. Die gegevens zouden zoals alle gegevens kort bewaard moeten blijven en alleen door de bevoegde instanties ingekeken mogen worden."

 

Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/92996/nsa-verzamelt-dagelijks-5-miljard-locatiegegevens-van-mobieltjes.html

 

Of privacy een probleem kan zijn, hangt af van de implementatie. Persoonlijk zie ik liever een op gps-gebaseerd systeem met anonieme prepaidkaarten dan dat men overal camera's gaat plaatsen die je nummerplaat scannen en die ook door de politie gebruikt kunnen worden (wat nu al op vele plaatsen gedaan wordt, bv. trajectcontrole, Mechelen,...).

 

"Maar laten we de resultaten van het proefproject afwachten, en dan de eventuele definitieve tarieven en slimme/sociale correcties. Of laten we de mening van de 1200 proefpersonen eens afwachten."

 

+1