Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Onderwerp
Hiermee hebben onze ministers duidelijk getoond dat ze totaal geen respect hebben voor de werkende mens, meer nog, ze houden hen dan ook nog voor een kudde stommelingen waarbij ze er zomaar van uitgingen dat die alles zouden slikken wat hen voorgeschoteld wordt. Alsof ze niet vooraf zouden berekend hebben wat dat aan de modale werkende burger zou kosten. Ze moesten zich schamen, ik zou niet meer durven buitenkomen in hun plaats. Nu ze zich realiseren dat ze net voor de verkiezingen een kapitale fout hebben gemaakt en hun potentiele kiezers toch niet zo dom blijken als ze dachten, trekken ze hun staart in. Zegt veel over het niveau van veel van onze politiekers.
Ik en mijn vriend, twee gewone werkmensen met een eerder klein gemiddeld loon, zouden binnen het systeem van rekeningrijden zo'n 3500 euro per jaar moeten betalen om te mogen gaan werken, schandelijk gewoon!
Wedde dat ze gaan komen smeken om in je wagen te kruipen!!
Typisch dat weer de kleine man moet bloeden.
Voordelig als je bijv. met een dikke V8 rijdt maar een financiële ramp (Rond de 900euro/j!!) als je net rond kunt komen met een basisloon en daarvoor jaarlijks met je 1000cc'tje 15.000 WERK KM's moet doen, waarbij het openbaar vervoer of pendelen geen optie is.
En zelfs al zou de normale wegenbelasting wegvallen, dan nog is het een schandalige dure grap voor bovenstaand voorbeeld.
Zoals eerder opgemerkt, in Nederland heeft men dat vele jaren terug al geprobeerd maar is van tafel geveegd omdat het rekeningrijden voor eigen bevolking veel te complex en zeer negatief voor de economie is.
Woorden schieten mij te kort als ik steeds lees en zie hoe Brussel als maar weer het warm water probeert uit te vinden over de rug van de werkende mens...Triestig!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: Rechtzetting.
Re:
Inderdaad, de buitenlanders laten betalen en tegelijk de tarieven van onze verkeersbelasting verminderen, dat lijkt mij een stuk eerlijker.
Of dat zoiets ook haalbaar is weet ik niet maar het zou in ieder geval van meer gezond verstand getuigen dan deze komende STRUISVOGEL beslissing.
Re: Re: Re: Een andere kijk op mobiliteit
#201: GGI - Re: Re: Een andere kijk op mobiliteit
Ik vermoed dat u met u "verzachtende" argumentaties jegens het onderwerp geen sympatie zult oogsten, althans de mijne toch niet.
Dit struisvogel idee van de regering getuigt van platvloerse geldklopperij en kan niet anders dan zwart/wit zijn, genuanceerd of niet, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Dus vraag ik mij af wat u hier komt zoeken als u deze ongenuanceerde, te zwart/witte petitie niet wilt tekenen want ik vind u commentaar, hoe goed bedoelt ook, eigenlijk ongepast.
Mvg,
Re: reorganiseer openbaar vervoer
#211: ter overweging - reorganiseer openbaar vervoer
Hebt u ooit gehoord van het woord UTOPIE?
Re:
Inderdaad, goeie vraag!
Ze zitten nu al in onze zakken nog voor dit achterlijk idee is uitgewerkt.
Re: Re:
U argumentatie is veel te kort door de bocht, zal u een vb. geven met in gedachte dat de jaarlijkse verkeersbelasting wordt vervangen door het rekeningrijden, zoals het nu op tafel ligt:
Opel corsa 13cdti kost ongeveer een 179euro aan wegenbelasting.
BMW M5 zal zo rond de 2150euro zijn.
Stel je rijdt met beide wagens 10.000km per jaar alleen maar voor het werk.
Dan zit je voor beide wagens zo tussen de 600 en de 700euro. De Corsa een kleine 500euro extra, de dikke BMW een 1500euro minder betalen.....Lekker eerlijk, niet?
Dus resumerend: Of je nu weing of veel gebruik maakt van het wegennet, het maakt geen bal uit want het is duidelijk wie de pieneut is.
Waarom niet met een vignet werken(Oostenrijk)of péage (Frankrijk) voor de mensen van buiten België die ons land passeren? Waarom moeten de Belgen gestarft worden?
Re:
Als ik van u was zou ik gaan soliciteren bij de regering, u lijkt mij daarvoor uit het goede hout gesneden te zijn! Wat komt u hier eigenlijk doen!?
Vraag mij af of u ook zo dapper bent om dat tegen een toekomstige gedupeerde recht in het gezicht te zeggen.
| This discussion has been closed. |