Bring Denderleeuw Kleurt Back

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bring Denderleeuw Kleurt Back.

vraagskeu

#76 integratie?

2014-05-20 11:42

Als integratie betekent: een afzonderlijk feest met allemaal buitenlandse artiesten, marokaanse tenten en exotisch eten met een minimum aan autochtone bevolking.... is dat dan integratie?
Zeg nooit ik ben Vlaming en daar ben ik fier op... Als iemand zegt ik ben Congolees of wat dan ook en daar ben ik fier op.... dan zeggen we: 'respect'; maar als je dat als Vlaming durft zeggen ben je het vuil van de straat? (of ineens racist; waarom niet)
Laat ons maar die democratie afschaffen trouwens; al die mensen die op NVA stemmen? sjonge jonge we moeten die dringend tegen zichzelf beschermen; toch?

Gast

#77 Re:

2014-05-20 13:37

#65: -

denderleeuw zou inderdaad veel kleiner gebleven zijn zodat de huidige coalitie hun megalomane hoop om een stad te worden zou mogen opbergen.

en contradictie of niet, zij hebben de allochtonen nodig om hun droom te realiseren, bewijze hiervan hun wens om nog meer groengebied om te vormen tot woongebied, en dan nadien komen klagen als er allochtonen komen wonen. Begrijpe wie begrijpen kan maar dit gaat boven mijn gezond (?) (boeren)verstand.


Gast

#78

2014-05-20 16:09

Als we op reis gaan, genieten we van buitenlandse cultuur, daar waar we de mogelijkheid hebben om deze van heel dichtbij de hervaren , word ons dit genoegen nu ontnomen .waar is de burgemeester en zijn partij bang voor?

Gast

#79 Re: integratie?

2014-05-20 18:57

#76: vraagskeu - integratie?

Ik ben VLAMING, en dat verkondig ik al jaren, en daar ben ik fier op.  Ik ging in mijn jeugd volksdansen toen het woord vlaming verguist werd en  zong trots de Vlaamse Leeuw op 11 juli toen we nog plaats hadden op de vlaamse marktpleinen.  Ik ken de kunst van het volksdansen, kantklossen en vendelzwaaien !  Ik eet graag pensen, en hou van breugelfestijnen !

Mijn kinderen dragen vlaamse namen en ik hou van volksmuziek...

En ik ging elk jaar met plezier naar Denderleeuw kleurt, heb nooit het gevoel gehad dat mijn eigenheid beknot werd, en heb genoten van een mengelmoes aan identiteiten.  De sporadische verwondering op elkaars gezichten en de gemoedelijke sfeer waren een waar genot, jong en oud door elkaar, gekleurd of niet, en veel lachende gezichten.

Het jong talent van de streek (soms niet om aan te horen, sorry , smaken verschillen) de bruisende of minder bruisende optredens later in de namiddag uit verschillende streken, elk met hun eigen aanhang en dan blijven plakken aan de biertent en vrienden van vroeger  en nieuwe opnieuw ontdekken.

De standjes van de lessen nederlands en het praatcafé Babelonië, hadden er een vaste stek, en het was leuk om het geklungel met de taal te horen.  Iemand zo veel moeite zien doen om er een nieuw vlaams woord te laten uitkomen - dat vraagt geduld van beide kanten.

Het spijt mij, maar mijn kiesstem gaat niet naar Vlaams Belang of NVA

Mag IK mij nu geen VLAMING meer noemen ?

 

Jan

#80 Ontwikkelingssamenwerking?

2014-05-21 08:26

Bovendien ging het oorspronkelijk niet zozeer om ontwikkelingssamenwerking, maar om integratie. Het was en is de bedoeling om elkaar te leren kennen, dus te feesten met de mensen van hier, die HIER WONEN, en niet om onze Vlaamsche cultuur uit te dragen naar de wereld.

Gast

#81

2014-05-21 11:11

Verzet je tegen het afschaffen door het schepencollege van het multicultureel feest in Denderleeuw, teken deze petitie.

Gast

#82

2014-05-21 13:24

Mooi initiatief

Gast

#83

2014-05-21 13:26

Ik heb een dikke piemel.

Gast

#84 Re:

2014-05-21 13:27

#83: -

gebruik die maar om de schepenen te fucken

 


Gast

#85 Re: Re:

2014-05-21 13:33

#84: - Re:

Ik gebruik die al voor je mama

grote harige vagina-vis smaak

#86 Angelo is dik en lelijk

2014-05-21 13:33

Jij ziet me er een hevig ding uit.

Gast

#87

2014-05-21 14:19

bring denderleeuw kleurt back

Gast

#88

2014-05-21 19:20

Waarom een bestaand en organisch gegroeid initiatief initiatief dat al aan zijn 10 ° editie toe is, vervangen door een van "overheidswege" georganiseerd "alternatief"? Het wekt de indruk dat men de touwtjes in handen wil nemen, terwijl "cultuur" en verdraagzaamheid niet opgelegd kan worden maar groeit op en vruchtbare voedingsbodem..

Gast

#89

2014-05-21 22:31

Is dit de toekomst met NVA aan de macht? Alles wat niet Vlaams genoeg is schrappen?
Gaston Gaffe

#90 Nationale verzuringstest

2014-05-22 01:43


Gast

#91

2014-05-22 11:26

:) Goe zo
gewoon

#92 Re: Denderleeuw ontkleurt.

2014-05-23 14:45

#20: Kosmopoliet - Denderleeuw ontkleurt.

je trekt de verkeerde conclusie met je vergelijkingen. Wat betreft de indianen en de afrikanen. het bewijst dat massale imigratie de autochtone volkeren en culturen vernietigd. nu zijn wij de indianen. Eerst nog wat multicultureel, en daarna worden we zoals de indianen een minderheid.  de rijkdom van de wereld is de verscheidenheid en identiteit van ieder land . als het overal dezelfde smeltkroes is, waar we ook op reis gaan wordt het maar saai . Ik ben voor alle autochtone volkeren.

gewoon

#93 Re: Denderleeuw ontkleurt.

2014-05-23 16:33

#20: Kosmopoliet - Denderleeuw ontkleurt.

Ja, je bent op school duidelijk gerhersenspoeld door de gemanipuleerde geschiedenis. Diegenen die Afrikanen onderdrukten waren dezelfde die onze voorouders onderdrukten, hen laten werken voor een hongerloon in de fabrieken, en die waren blank. Dus waarom zouden wij hierover een schuldgevoel moeten hebben?   Wat  Hitler betreft die hier overal wordt bijgesleurd, hij was de grootste islam colaborateur uit de geschiedenis. De Bosnische moslims vochten inde ss divisie kromzwaard, met iman inbegrepen. Hitler had zelfs tweemaal een ontmoeting met de grootmoefti van Jeruzalem. En hij verklaarde(de islam is onze bondgenoot tegen de joden)..Eerst beter de echte geschiedenis bestuderen alvorens domme uitspraken te doen. Tenslotte, hier mogen gerust vreemdelingen wonen, als het maar geen vloedgolf is en ze  zich aan de autochtone cultuur aanpassen. En dat heeft niets te maken met suprioriteitsgevoel. Integendeel, het is respect voor ieder autochtoon volk.

gewoon

#94 Re:

2014-05-23 16:36

#24: honden van gemengd ras zijn de sterkste -

Moesten de mensen al sinds mensenheugenis gemengd zijn, zou er nu geen verschil meer te zien zijn.

gewoon

#95

2014-05-23 18:48

#34: -

geglobaliseerde wereleld?  Alleen Europa wordt geglobaliseerd. Dezelfden die opkomen voor het voortbestaan van volkeren en hun kultuur pleiten hier voor een verdwijnen in een zieloze smeltkroes. Feiten kunnen veranderen, hangt alleen af van onze wil

 

 

 

 

gewoon

#96

2014-05-23 18:53

#49: -

Misschien kan je er ook nog de homo erectus bijsleuren, dat is ook onzer aller voorouder, sinds de eerste mens, die ergens moet ontstaan zijn is er veel evolutie geweest.

gewoon

#97 Re: Re: "Heeft iemand zich al afgevraagd wat 't probleem was met de programmatie 'Denderleeuw Kleurt

2014-05-23 18:56

gewoon

#98 Re:

2014-05-23 18:59

#71: -

als je dit vergelijkt ben je echt achterlijk

Marijke De Vos

#99

2014-05-24 13:04

Mogen we met ons project deelnemen aan het volgende wereldfeest van Denderleeuw aub?
Wij geven graag mee kleur aan het evenement !

Gast

#100 Re:

2015-06-05 15:52

#1: -  

 Wat ben ik toch blij dat ik verhuisd ben uit Denderleeuw naar een oord waar de NVA minder actief is.