Bring Denderleeuw Kleurt Back

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bring Denderleeuw Kleurt Back.


Gast

#1

2014-05-15 13:29

Laat Denderleeuw niet compleet verzuren!

Gast

#2

2014-05-15 13:54

Super Daphne , als mede-organisator van Denderleeuw Kleurt ! kan ik deze actie enorm appreciëren !!!!!!!!!!!! Bedankt !

Gast

#3

2014-05-15 14:55

Het ziet er naar uit dat deze petitie de stelling van Mr. De Dier alleen maar bevestigd. Als ik naar de lijst kijk, lijkt het initiatief maar van één gemeenschap te komen, jammer.

Gast

#4 Re:

2014-05-15 15:13

#3: -

Dat komt nog wel :)

 

 

In elk geval blij om te zien dat er toch nog Denderleeuwenaars zijn met een warm hart.

Laure Uwase

#5

2014-05-15 15:28

Als "exotische denderleeuwenaar" ( ) vind ik het heel teleurstellend dat het wordt afgeschaft aangezien het aan het evolueren was naar een plaats van ontmoeting tussen mensen met verschillende culturen. Het is door te begrijpen hoe de ander leeft (lees: eet, danst, drinkt) dat je die gaat leren kennen, wat enkel kan bijdragen tot een goede verstandhouding tussen de Denderleeuwenaren. Onbekend maakt onbemin. Ik herinner mij nog toen we in 1999 in Welle verhuisden. Onze buren dachten bijvoorbeeld dat we op de grond sliepen . Nadien hebben ze vastgesteld dat dit compleet niet het geval was. Door elkaar te leren kennen hebben ze toch ingezien dat we uiteindelijk niet (echt) verschillen van elkaar.
Je moet ook een incentive geven aan mensen om zich goed te integreren. Het is niet omdat je om verschillende redenen jouw land van herkomst heb moeten verlaten, dat je jouw eigen cultuur volledig moet vergeten. Dit gaat gewoon niet. Bovendien worden we elke dag eraan herinnerd dat we toch "maar" allochtonen zijn, hoe goed je jou hebt geïntegreerd. Je moet aan de mensen tonen dat het om een tweerichtingsrelatie gaat en dit wordt verwezenlijkt door het bijvoorbeeld organiseren van zulke ontmoetingsmomenten.

Een wereldfeest is voor mij geen probleem, ik zou daar zeer graag naartoe gaan maar als dit komt in de plaats van DK, zal il toch wel denk ik dat gevoel hebben van: "het kan ons niet schelen wat jouw cultuur is, leer gewoon de onze en that's just it". Indien echter zowel DK als een wereldfeest naast elkaar bestaan zal dit meer positief worden ervaren. Indien het argument wordt aangehaald van "wij hebben geen geld hiervoor", dan kan worden gekeken naar reeds bestaande evenementen waartoe allochtonen zouden worden aangemoedigd(via lokale organisaties van allochtonen) om eraan deel te nemen. DK moet echter wel blijven bestaan.

Gast

#6

2014-05-15 16:38

dank aan de initiatiefnemers van deze petitie!
7

#7 Re:

2014-05-15 16:42

#3: -

ik denk dat u de lijst nog eens dient te herbekijken...

 

Prachtig initiatief trouwens vóór een warm Denderleeuw!

ConfettiAuLaitDeChocolat

#8 heté

2014-05-15 17:20

Ik steun Manzi gewoon

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-15 19:34


BringDKBack

#10 Re:

2014-05-15 20:10

#3: -

*bevestigt

Dit is spijtig genoeg niet de enige onvolmaaktheid die ik uit uw reactie moet halen: als u de namen eens zou doorlezen, zou u namelijk verschillende namen afkomstig uit verschillende gemeenschappen zien verschijnen. Ik nodig u daarom sterk uit om uw ogen te openen, zowel voor deze petitie als voor een verantwoord migratiebeleid in Denderleeuw.

Omni-homo-sapiensis

#11 Van één gemeenschap

2014-05-15 20:10

Ik dacht dat de bedoeling van integratiebeleid net was om één gemeenschap te vormen, dus 'gast', wat is dan het probleem? INTEGREER gewoon in deze groeiende omniculturele groep en we zijn klaar... Easy!
@Laura: juist! I love my culture and I love yours too! '-)

Gast

#12

2014-05-15 20:45

Bring Denderleeuw kleurt back !
Riet

#13

2014-05-15 21:16

Denderleeuw kleurt is een positief signaal voor mensen van alle kleur en ras dat we samen zoveel meer kunnen!
Ikke

#14 Als integreren assimileren betekent...

2014-05-15 21:37

Integratie is het proces waarbij verschillende componenten samensmelten tot 'een geheel.' In de sociologie en in de politiek is integratie een veelgebruikte term om de samensmelting van meerdere bevolkingsgroepen in de maatschappij aan te duiden.
Een kenmerk is dat beide groepen aanpassingen maken. Wanneer er sprake is van eenzijdige aanpassing heet dit assimilatie.

Culturele assimilatie (ook wel kortweg assimilatie) is een begrip uit de sociologie voor een proces van consistente integratie waardoor leden van een ethno-culturele groep (zoals immigranten of minderheidsgroepen) opgaan in, oftewel geabsorbeerd worden door een gevestigde, doorgaans grotere gemeenschap of cultuur. Dit veronderstelt bij de geabsorbeerde groep het verlies van bepaalde onderscheidende kenmerken, bijvoorbeeld in de sfeer van kleding, spraak of manieren, ten gevolge van het contact met die andere cultuur of gemeenschap.

Daarom, Laure, blijf je voor de assimilisten een allochtoon.
Daarom vind ik jou 'gewoon' een leuke medemens!

Gast

#15

2014-05-15 21:43

denderleeuw kleurt is gewoon een mooi feest!
een feest zonder veel bla bla , een echte ontmoetingsplaats
gezellig, iets om naar uit te kijken
een feest dat moet blijven

Gast

#16

2014-05-15 23:02

Om dat het kan GVD !

Gast

#17 Re: Als integreren assimileren betekent...

2014-05-16 07:39


Gast

#18 Re:

2014-05-16 07:43

#3: -

Ik dacht dat Mr De Dier burgemeester was van ALLE Denderleeuwenaars, blijkbaar heb ik mij vergist!?


Gast

#19

2014-05-16 09:29

Denderleeuw Kleurt was heel leuke, interessant en trok veel mensen.
Kosmopoliet
Gast

#20 Denderleeuw ontkleurt.

2014-05-16 11:40

Denderleeuw kleurt is een knappe weerspiegeling hoe de maatschappij zou kunnen zijn : samen met verschillende culturen, kleuren, eigen identiteit, maar met RESPECT voor de identiteit van anderen. Mono-culturele en nationalistische regeerders zijn een paar eeuwen achter. Ik geloof in schoonheid, kunst, liefde, respect. Al deze ingrediënten waren aanwezig op dit prachtig feest. Sinds ik klein was op school en we studeerden geschiedenis, was ik vaak al beschaamd blank te zijn. Eeuwenlange periodes van geweld en moorden. Toen de blanken uitweken naar Amerika hebben ze de Indianen gebroken, toen ze naar Afrika gingen hebben ze al hun rijkdommen gestolen, nog wat missionarissen meegestuurd om het pad naar de hemel te plaveien. Na Hitler riep iedereen : dit nooit meer !!! Hebben ze dan echt niks geleerd van de geschiedenis in het bestuur van Denderleeuw? Wat is de volgende stap : een gasboete om niet de juiste kleur te hebben? Met haat win je niets meneer De Dier…


Gast

#21 Re: Denderleeuw ontkleurt.

2014-05-16 11:48

#20: - Denderleeuw ontkleurt.

Prachtig verwoord! Helemaal akkoord


Gast

#22

2014-05-16 15:24

Daar waar culturen spreken leeft de toekomst . frank van alfene

Gast

#23

2014-05-16 15:35

Ik woon in Frankrijk, maar ik wens het jullie !
honden van gemengd ras zijn de sterkste

#24

2014-05-16 16:12

En wanneer gaat sommige mensen hun euro vallen ? De mensengemeenschap is al sinds mensenheugnis gemengd ! Is vasthouden aan het verleden met stammentwisten en opsluiting in het eigen gelijk en superioriteitsgevoel een visie voor de toekomst? Zucht....
lama

#25 Re:

2014-05-16 18:44

#3: -

Wel, laat het antwoord dan maar komen van de gemeenschap van de verdraagzamen...als we dan toch gaan opdelen in groepjes nietwaar.

Alleen gaan we moeten opletten dat we het niet te ver gaan doordrijven, straks zijn we zo verdeeld dat de groep alleen uit ik bestaat,  en tegen wie moeten we dan gaan zeuren ?  de tegenpartij ?